Forfatter Emne: Brug for lidt hjælp  (Læst 4179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Brug for lidt hjælp
« Dato: April 06, 2005, 04:47:02 pm »
Skriver dette indlæg for jeg har brug for noget hjælp. Og inden i siger noget, jeg har set indlæggene i dette forum ang emnet.
For dem som ikke ved det er jeg den lykkelige ejer af en ny KiloSV, og har lige rundet de 1200 km, så nu kan man da lukke op for gassen :twisted:
Men jeg vil gerne have nogen nye potter på, og der er denne internet verden jo genial, men lidt for genial.
Problemet er jo at der er så pissemeget at vælge imellem, så hva skal man vælge??
Har fået et ok tilbud fra mcspecialisten (Typhoon titanium, PC, luftfilter og montering, for 8900) Har lige skrevet til dem om det er inkl montering af potterne også, da jeg har læst de tidligere indlæg :)
Men kan det overhovedet betale sig med Powercommanderen, eller er det bare pop? Ved godt at salgstalen er at den udjævner momentkurven bla bla bla. Men er der nogen af jer der har fået det monteret og kan ærligt sige, juhu det rykker, det er alle de mange 1000 kroner værd?
For hvis ikke så er der jo mange flere penge til mere styling :D
Håber at i kan finde hoved og hale i dettte lange indlæg

 Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Martin021

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 100
Brug for lidt hjælp
« Svar #1 Dato: April 06, 2005, 05:29:04 pm »
Hej du!!

Jeg har fået samme tilbud af dem.... Og jeg havde næsten købt det hele... Men Jannik(som ved lidt mere om mekanik end mig) sagde at powercommanderen ikke gav nok i forhold til hvad den kostede... Så nu venter jeg også bare på at der er en anden der får monteret hele svineriet på en 650`er så jeg kan se om det gir noget...
I første omgang monterer jeg bare en slip-on-potte  og et pipercrossluftfilter....  8)

Håber du kunne bruge det til noget....
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Brug for lidt hjælp
« Svar #2 Dato: April 06, 2005, 05:39:31 pm »
Jo dn har jeg læst, men det jeg lidt håber på fra PC er at der kommer lidt mere moment i bunden?
Og måske få elimineret den lidt ujævne mootrgang når man kører under 5000 RPM
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2498
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Brug for lidt hjælp
« Svar #3 Dato: April 06, 2005, 06:02:50 pm »
Citat fra: LSJ
Jo den har jeg læst, men det jeg lidt håber på fra PC er at der kommer lidt mere moment i bunden?
Og måske få elimineret den lidt ujævne motorgang når man kører under 5000 RPM


Min opfattelse af PC er også den at den rent faktisk kan gøre en forskel - også mere end en justering af ECU'en kan opnå.

Idéen med en PC er at den kan justeres på samme måde som ECU'en, men med større udslag på begge sider af det fabriksindstillede.  Derfor kan den selvfølgelig også kompensere for større fejl end ECU'en.

Et eksempel er det dyk mellem 5K og 6K rpm. som mange SV1000'ere har.

(hvis i kigger ind på SV1000.zyns.com og søger efter 'dyno runs' kommer der nogle før og efter grafer der viser dette)

Men om det rent faktisk er noget man kan mærke når man sidder på MC bagefter er der delte meninger om - nogle siger at der er mærkbar effekt forøgelse og meget glattere motorgang -  det er jo egentlig det du søger efter!
Andre skriver at de ikke kan mærke noget.

Er det pengene værd?
Tja... Jeg er villig til at smide de knap 2100,- man kan få en for i Europa, men jeg vil ikke give de omkr. 3500,- de tager for den her i DK.
Indtil videre står den nu heller ikke særligt højt på ønskelisten
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Brug for lidt hjælp
« Svar #4 Dato: April 06, 2005, 06:55:36 pm »
Hmmm... Mangel på moment i bunden på en sv1000s??? Den forstår jeg ikke helt :?
Er du vant til at køre Hayabusa????

Nå men som jeg har nævnt 1000 gange før så få justeret TPS-systemet og tomgangen, så er rykkeriet under 5000 omdr/min væk!!!!!
Læs: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=479

Og efter min mening er det penge "spilt" med en pc!
Jeg er rigeligt tilfreds med min test som er uden pc: http://www.cecicat.dk/sv1000stest.htm
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Brug for lidt hjælp
« Svar #5 Dato: April 06, 2005, 07:28:47 pm »
Jo jo Jannik, jeg er med :D
Og takker for de svar du altid er hurtig til at give, både hos mig og andre, tak for det.
Og nej jeg kørte ikke busa, men CBR 1000 tidligere.
Men PC, det som tiltrækker mig ved det er at man kan bare sætte PC til, o0g vupti så har man den rigtige indstilling.
Desuden ser det jo fornuftigt ud med før og efter grafen ved MC specialisten...
Men de er altid rart at høre fra jer "erfarne" SV rotter
Men er fand. glad for den, specielt da man fik overstået de første 800.
Og det som jeg er mest positiv ved den, det er udover kraften den nøjtrale styring.
Men jeg kan se du har kåbe på. Da jeg startede var jeg lidt bange for at fartvinden ville rive for meget i benene, men synes ikke det er det store problem. Kan du mærke en forskel, eller skal den "bare" se godt ud? For det gør den  :D
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn