Forfatter Emne: Styr til SV 1000 N  (Læst 8048 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Styr til SV 1000 N
« Dato: Februar 01, 2007, 02:16:49 pm »
Jeg er ny mand i forummet.

Går og lurer på at skifte min gamle MC ud med en SV 1000 N som gerne peppes op med lidt udstyr.

På motorcykelgalleriet har jeg bl.a. set, at det er ret populært at skifte styret ud. Men når jeg sidder og kigger på billederne, har jeg sgu lidt svært ved at se at styret ændrer på udseendet eller kørestillingen? 

Er der nogen der ligger inde med nogle billeder, hvor forskellen mellem før og efter nyt styr ses tydeligt?


skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2007, 08:36:49 pm »
Desværre ingen billeder men det Rizoma alu styr jeg har købt desværre ikke monteret endnu til min sv1000n er lidt bredere og bukket på styret er heller ikke det samme som standart.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2007, 09:16:22 pm »
Det som normalt betyder noget ved at skifte er breden på styret, og vinklen som du kommer til at sidde med hænderne i.
Det er enormt trættende at sidde med hænderne drejet ud i en unaturlig vinkel, så det skal du være opmærksom på! :blink:

Hvad kører du på nu?

Jannik...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2007, 09:33:13 pm »
Hej har sat et Tomaselli styr på min, det er mere lige end det org. og kørerstillingen blir lidt mere foroverbøjet, nåja og det kostede kun kr.200. Havde kigget på et alustyr men det er jo tykkere og det skal andre styrender til, tog lige et par foto med det org. styr liggende så man ka se lidt af forskellen. Et andet styr tar jo lidt af det skolecykel udseendet af den.
« Senest Redigeret: Februar 01, 2007, 09:38:27 pm af kim r »

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #4 Dato: Februar 02, 2007, 09:40:52 am »
Tak for svarene.

Jeg sidder ret fornuftigt på SV1000 N, men kunne måske godt tænke mig at sidde med en anelse mere bredde mellem hænderne.
Samtidigt kunne jeg godt tænke mig et mindre buk på styret, så det ikke ligner en skolecykel som Kim R nævner.
Men det er da en meget god pointe med den unaturlige vinkel der kan være trættende. Det havde jeg ikke sgu lige overvejet...

Jeg sprøjter lige nu rundt på en priller Rs125 Touno (ja jeg ved godt det næppe kan kaldes en motorcykel...)  Fin bredde på styret, men for fan' hvor sidder jeg som en frø og hvor er jeg dog træt af at holde den omkring det røde felt konstant for at få den til at bevæge sig. 
 
Derfor skal den skiftes nu og SV1000N står som nummer 1-2 stykker på ønskelisten. (er der nogen der har en lillebror med nyt pap der trænger til priller :innocent:)
Vil som sagt have gejlet den op fra levering af, så jeg kan få slået noget af prisen af.
 

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2007, 10:54:36 am »
Jeg sprøjter lige nu rundt på en priller Rs125 Touno (ja jeg ved godt det næppe kan kaldes en motorcykel...)  Fin bredde på styret, men for fan' hvor sidder jeg som en frø og hvor er jeg dog træt af at holde den omkring det røde felt konstant for at få den til at bevæge sig. 
 
Det er heldigvis ikke alle på forummet som ser "ned" på alle der ikke kører SV så i mine øjne er en 125ccm Touno et sjovt bekendskab, og jeg kan udemærket godt forstå du valgte den i sin tid... :blink:

Har du prøvet en SV1000n? Du bliver hurtigt glad for momentet... :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #6 Dato: Februar 02, 2007, 11:07:40 am »
min sidste cykel inden sv'eren var en priller :respekt: dog med dk plader :oops:
en lækker AF 1 sport pro 125ccm USD forgaffel monobagsvinger hele svineriet
« Senest Redigeret: Februar 02, 2007, 02:23:44 pm af Moolex »
   

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #7 Dato: Februar 02, 2007, 11:26:59 am »
Tak for svarene.

Jeg sidder ret fornuftigt på SV1000 N, men kunne måske godt tænke mig at sidde med en anelse mere bredde mellem hænderne.
Samtidigt kunne jeg godt tænke mig et mindre buk på styret, så det ikke ligner en skolecykel som Kim R nævner.
Men det er da en meget god pointe med den unaturlige vinkel der kan være trættende. Det havde jeg ikke sgu lige overvejet...

Jeg sprøjter lige nu rundt på en priller Rs125 Touno (ja jeg ved godt det næppe kan kaldes en motorcykel...)  Fin bredde på styret, men for fan' hvor sidder jeg som en frø og hvor er jeg dog træt af at holde den omkring det røde felt konstant for at få den til at bevæge sig. 
 
Derfor skal den skiftes nu og SV1000N står som nummer 1-2 stykker på ønskelisten. (er der nogen der har en lillebror med nyt pap der trænger til priller :innocent:)
Vil som sagt have gejlet den op fra levering af, så jeg kan få slået noget af prisen af.
 

måske lidt off topic men jeg kan ikke lade være...

Jeg kan godt forstå at der mange som ønsker sig en stor V2'er - men husk det er ikke for nybegyndere at vælge en motorcykel med 1000 ccm - måske skulle du overveje en 650'er istedet. Jeg har selv en SV1000 og er meget tilfreds men jeg har også kørt nogle år og synes stadig den til tider er "ond". 1000 kubik er meget og det skal man have respekt for - det skal forståes som et godt råd og ikke mere end det.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #8 Dato: Februar 02, 2007, 11:57:32 am »
Jeg synes ikke det off topic.
Man regner selvfølgelig med at jeg har en RS125 Touno fordi jeg er nybegynder.
Hvis prilleren var min første cykel ville jeg måske ikke vælge SV1000, men nok skyde efter en 600 ccm.
Sagen er den at jeg fik pappet i 1994 og kørte rundt på en bandit 600 i nogle år + nogle gamle BMW'er i militæret. Sidenhen kunne pengepungen ikke klare den længere pga studier, så banditten blev solgt :cry: (jeg synes sgu det var dejlig maskine sidst i 90'erne).
Siden 2002 har jeg så pruttet rundt på 125 prillere. Det var alt pengepungen kunne holde til når man studerer og bor i københavns brokvarter (mht forsikring).
Nu er der opsparet 12 - 13 års anciennitet til forsikringen og lønnen strømmer ind på kontoen, så jeg mener jeg fortjener at forkæle mig mig selv med en fornuftigt cykel.... og her kommer SV1000 så ind billedet :D

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #9 Dato: Februar 02, 2007, 01:02:04 pm »
jeg syntes da bare han skal "go for it". jeg prøvede selv 650 først og er sku glad for jeg valgte 1000 i stedet som er min første cykel. det ville sku hurtig slippe op med glæden af den mindre cykel da jeg selv har hanen i bund når jeg skal give den gas ( under ordentlige omstændigheder selfvfølgelig ) og hvis jeg havde mindre krafter end det jeg har nu ville jeg sku kede mig...
men det er jo et temperment spørgsmål og evnen til at styre svinet der afgøre hvad man skal vælge og er bedst for en..
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #10 Dato: Februar 02, 2007, 02:19:33 pm »
Jeg sprøjter lige nu rundt på en priller Rs125 Touno (ja jeg ved godt det næppe kan kaldes en motorcykel...)  Fin bredde på styret, men for fan' hvor sidder jeg som en frø og hvor er jeg dog træt af at holde den omkring det røde felt konstant for at få den til at bevæge sig. 
 
Det er heldigvis ikke alle på forummet som ser "ned" på alle der ikke kører SV så i mine øjne er en 125ccm Touno et sjovt bekendskab, og jeg kan udemærket godt forstå du valgte den i sin tid... :blink:

Har du prøvet en SV1000n? Du bliver hurtigt glad for momentet... :thumbsup:


Næh jeg har faktisk ikke prøvekørt Sv'eren. Synes ik' det er nødvendigt...

Men har luret med et stykke tid herinde i forummet og mener at det er det rigtige for mig....

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #11 Dato: Februar 08, 2007, 12:33:47 am »
Jeg har lige skiftet styr - har altså ikke kørt med det endnu, men det "føles" fint ved "garagekørsel"!!!

Det kan klares billigt hos Louis: Styr, greb, ender & spejle for ca. 1700.- (det er spejlene der koster)
« Senest Redigeret: Februar 08, 2007, 12:37:48 am af Søren Fink »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #12 Dato: Februar 08, 2007, 08:48:59 am »
Jeg har lige skiftet styr - har altså ikke kørt med det endnu, men det "føles" fint ved "garagekørsel"!!!

Det kan klares billigt hos Louis: Styr, greb, ender & spejle for ca. 1700.- (det er spejlene der koster)
Og bremseslanger mv. passer fortsat? Har du evt. et varenummer på styret?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #13 Dato: Februar 08, 2007, 04:48:37 pm »
Fine fotos. Nu kan jeg godt se at det hjælper på udseendet.

Har det ændret meget på hvordan du sidder?

Og generer spejlene ikke når lapperne ryger op på styret?
« Senest Redigeret: Februar 08, 2007, 04:58:57 pm af KBO »

Stoffer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Styr til SV 1000 N
« Svar #14 Dato: Februar 08, 2007, 08:03:45 pm »
Du kan jo også vælge et der passer i farven til din cykel, som på min... :mrgreen:
Schuberth S1 Carbon.= Sort Guld....

BMW F 800 S