Forfatter Emne: Styr-ender...hvad nu...?  (Læst 3300 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

  • Gæst
Styr-ender...hvad nu...?
« Dato: Februar 01, 2007, 04:34:08 pm »
Mod-tossen er tilbage  :mrgreen:

Denne gang er det styr-enderne den er gal med.....
Jeg havde et ønske om Rizoma greb og ditto styrender. Men nu har jeg så fået afmonteret den ene styrende (fuck, en kæmpe klods) og ser til min gru at den er monteret med en skrue, som går ind i et gevind som fylder HELE styrets hul-størrelse.....
Så, jeg kan ikke benytte mig af ekspansions-ender  :undecided:

Mit spørgsmål er så, hvad gør jeg nu?
Skal jeg finde nogle andre ender med gevind-tap, eller har I et rigtig godt alternativ til lille mig?  :lol:

Links er velkomne, hvis jeg nu siger at jeg ønsker mat alu-farve i enden (af styret...)  :mrgreen:

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2007, 04:37:03 pm »
Jeg fandt ud af det samme, og købte andre styrender, sådan er livet  :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2007, 05:29:31 pm »
På billedet nedenunder ser det ud til, at der medfølger andre ekspansionsstykker, ergo må man kunne pille ekspansionsstykkerne af. Med lidt held passer gevind-delen på Rizomas styrender ind i det gevindhul der er i SV'ens styr. Dette er ikke noget jeg ved med sikkerhed, men det kan man vel finde ud af?

...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2007, 06:29:40 pm »
På billedet nedenunder ser det ud til, at der medfølger andre ekspansionsstykker, ergo må man kunne pille ekspansionsstykkerne af. Med lidt held passer gevind-delen på Rizomas styrender ind i det gevindhul der er i SV'ens styr. Dette er ikke noget jeg ved med sikkerhed, men det kan man vel finde ud af?



Højest plausibelt.. det ville være dumt at konstruere noget der kun dur til styr der er lavet af rør. det udelukker jo de fleste clip-on'er ...

Så mon ikke bare du ska skrue det plastik fis af, som freddy henviser til.. !?!?

Bandit1200

  • Gæst
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2007, 06:36:41 pm »
Jeg takker for input's og smutter ud til forhandler og nærkigger (hvis han har noget hjemme....det er en skodbiks her i Slagelse, men.........ja, det er den vi har  :lmao:

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere, og måske, helst, med nyt i sagen (eller, posen)

God aften  :thumbsup:

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2007, 08:13:09 pm »
Jeg takker for input's og smutter ud til forhandler og nærkigger (hvis han har noget hjemme....det er en skodbiks her i Slagelse, men.........ja, det er den vi har  :lmao:

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere, og måske, helst, med nyt i sagen (eller, posen)

God aften  :thumbsup:

Masi motor i Holbæk har et ok stort udvalg af Rizoma i udstillingen, som én af ekspedienterne sagde til mig " Vi har solgt massevis af tilbehør fordi vi har det hjemme i udst. så folk kan se det med fingrene, mange andre forhandlere sælger ikke nær så meget som os fordi de ikke vil tage det hjem."
Og ja jeg synes nu også hans udvalg var flot, og da manglede han stadig en del i at komme hjem.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2007, 08:42:20 pm »
Jeg takker for input's og smutter ud til forhandler og nærkigger (hvis han har noget hjemme....det er en skodbiks her i Slagelse, men.........ja, det er den vi har  :lmao:

Skal nok vende tilbage når jeg ved mere, og måske, helst, med nyt i sagen (eller, posen)

God aften  :thumbsup:

hvilken skodbiks snakker du om?? buchberg eller suzuki ude v mobila   :whatever: same same kan man vel egentlig sige :innocent:
nu med gixxer 1000k8:o)

Bandit1200

  • Gæst
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #7 Dato: Februar 01, 2007, 09:03:48 pm »
Jeg har været ved Masi og savle over deres udvalg. Desværre har jeg ikke bil, og bussen kan ikke finde ud af at køre, uden den helt store sight-seeing  :dead:
Men, mon ikke der også er noget at finde på den forestående mc-messe  :whatever:

Ang. "skodbiks", så er det *host* den ene af dem, som ligger ved mælke-tapperiet  :mrgreen:
Ja ja, de er da flinke derude, men udvalg.... DET har de godt nok ikke meget af.... :innocent:

Catch you later

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #8 Dato: Februar 04, 2007, 06:24:48 pm »
Hmmm ..... fik kigget lidt på mine styr ender i dag ...... er det meningen man bare skal være voldsomt ved den skrue for enden, eller findes der et trick jeg ikke lige kender ???  :shock:

Syntes selv jeg tog pænt ved og stod med fornemmelsen at at hvis det blev voldsommere, ville det bare koste et gevind.... anyone ??
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #9 Dato: Februar 06, 2007, 05:25:14 pm »
Hmmm ..... fik kigget lidt på mine styr ender i dag ...... er det meningen man bare skal være voldsomt ved den skrue for enden, eller findes der et trick jeg ikke lige kender ???  :shock:

Syntes selv jeg tog pænt ved og stod med fornemmelsen at at hvis det blev voldsommere, ville det bare koste et gevind.... anyone ??
De skal bare skrues ud, længere er den sådan set ikke (jeg går ud fra, vi taler om de originale styr-klodser). Men måske ville en slagskruetrækker være at foretrække, det er ikke utænkeligt at skidtet er rustet sammen. I øvrigt er der nok en chance for at du kværner selve kærven, længe inden gevindet står af (elendige Suzuki-l**t). Og så gør dig selv (eller den næste ejer) den tjeneste at smøre gevindet, når du møjer en ny bolt i. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #10 Dato: Februar 06, 2007, 06:00:56 pm »
hehe netop mine evner til at smadre kærven tidligere har gjort at jeg lige tænker mig om en gang ekstra..... men hvis det bare er vold og gå på mod så er det bare at gå igang .....tror vist allerede jeg er ude i et sæt andre skruer  :D

ville bare være skummelt om det allerede havde sat sig ..... er en K6.... men igen Suki og smørelse ....
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #11 Dato: Februar 06, 2007, 07:28:27 pm »
På min K6 måtte jeg bore hovedet væk, da jeg skifte clipons. Jeg vil tro at der er brugt låselak. Så mine sidder stadig i de originale clipons, som ligger på hylden i værkstedet.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #12 Dato: Februar 06, 2007, 09:11:15 pm »
sygt nok....lyder som om jeg burde alliere mig med nogen der har lidt luft værktøj..... :shock:
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: Styr-ender...hvad nu...?
« Svar #13 Dato: Februar 07, 2007, 06:54:16 am »
Bor bare hovedet af. så kan du få de originale styrender af. Så er der bolten uden hoved tilbage, sæt den i et skruestik/brug en tang og få den løs.
Jeg skal have mine smidt i fryseren et døgn inden, da aluminium svinder/trækker sig sammen. Det burde give lidt større hul, altså skruen skal være lettere at få løs. Du kan også nedkøle med en CO2 slukker, hvis ikke du gider afmontere.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...