Forfatter Emne: gsx1000r bagdæmper på sv1000  (Læst 9143 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Dato: Februar 03, 2007, 12:58:01 pm »
det har sikkert været oppe flere gange men i ved det sikkert her inde. kan jeg sætte en öhlins bagdæmper der passer til en k3/k4 gsx1000r på min sv1000 og hvad skal der evt ændres på den

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #1 Dato: Februar 03, 2007, 01:34:52 pm »
Jeg tror ikke at der er så mange der har sat GIXXER bagdæmper på deres SV1000..

Mange gør det på deres SV650'er..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #2 Dato: Februar 03, 2007, 01:38:41 pm »
Jep det kan du godt men du skal muligvis modificere lidt,  da jeg mener at "gasbeholderen"(den runde fætter) sidder anderledes
   

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #3 Dato: Februar 03, 2007, 02:15:11 pm »
Moolex har ret, det kan du sagtens.

Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.

Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #4 Dato: Februar 03, 2007, 02:33:38 pm »
Moolex har ret, det kan du sagtens.

Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.

Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)

Eller du kan give den noget mere fjeder forspænding.

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #5 Dato: Februar 03, 2007, 02:48:54 pm »
okay det lyder godt jeg mener den dæmper jeg har på hånden er med løs beholder så det burde være lige til at gå til ,så må jeg hellere få det bestildt og tak for de hurtige svar

mvh
jeppe
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #6 Dato: Februar 06, 2007, 07:35:26 pm »
Læs lige dette link

http://www.suzukisv1000.com/

Under deres FAQ ligger denne artikel fra et besøg hos Hyperpro.

Så om det er umagen værd er optil dig.


"The main problem with the SV1000 rear shock is that it has too much low speed damping and not enough high speed damping (and only adjustment for overall damping). This problem doesn’t really occur for the forks which have a pretty good damping characteristic according to Hyperpro. Not enough high speed damping means that you get lifted off the seat (and your balls hit the tank...:-) when you hit even a relatively small bump at speed. The suspension just isn’t capable of absorbing the bump. Also the SV rear shock has a pretty stiff spring which makes the problem even worse! A different shock spring improves handling and comfort of the SV1000 shock, but it doesn’t change anything in the damping characteristics of course. And this is where one of the problems is. The SV shock (and Suzuki shocks in general) have too little high speed damping and way too much low speed damping. This also goes for the GSX-R shocks which SV1000 owners often use as a replacement shock. The reason that SV riders consider this as an improvement is mainly because of the different (softer) spring that is mounted and it’s also possible that the GSX-R does have a slightly better overall damping characteristic. But the damping problem remains!"
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #7 Dato: Februar 07, 2007, 07:38:23 am »
Moolex har ret, det kan du sagtens.

Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.

Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
:shock: Det er altså blasfemi at sætte en Hyperpro fjeder på en Öhlin dæmper :shock:
Jeg går ud fra du ikke så det var en Öhlin dæmper :club:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #8 Dato: Februar 07, 2007, 09:08:17 am »
Moolex har ret, det kan du sagtens.

Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.

Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
:shock: Det er altså blasfemi at sætte en Hyperpro fjeder på en Öhlin dæmper :shock:
Jeg går ud fra du ikke så det var en Öhlin dæmper :club:

Sikke noget fis at sige...

Jeg så godt det var en Øhlins dæmper, det er et udemærket produkt men det ændrer jo ikke på at fjederen er for blød til mandens SV1000.
Jeg nævnte Hyperpro fordi jeg har gode erfaringer med mærket (jeg har selv en racing-dæmper på), og jeg ved at de leverer en afstemt progressiv fjeder til en god pris. En del medlemmer her på forum har med fordel benyttet sig af den løsning.

Hvis du har en alternativ løsning, så lad os høre.

Det kan iøvrigt godt være at du opfatter affedring som religion, men du behøver ikke kalde mig blasfemisk fordi du ikke er enig med mig :|
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #9 Dato: Februar 07, 2007, 11:57:24 am »
Moolex har ret, det kan du sagtens.

Husk blot på at selve fjederen vil være lige lovlig blød til en SV der vejer 20kg. mere end en GSX-R1000. Det problem kan du løse med en Hyperpro fjeder der passer til din og cyklens vægt.

Se det ville være en Top-Dollar løsning 8)
:shock: Det er altså blasfemi at sætte en Hyperpro fjeder på en Öhlin dæmper :shock:
Jeg går ud fra du ikke så det var en Öhlin dæmper :club:

Sikke noget fis at sige...

Jeg så godt det var en Øhlins dæmper, det er et udemærket produkt men det ændrer jo ikke på at fjederen er for blød til mandens SV1000.
Jeg nævnte Hyperpro fordi jeg har gode erfaringer med mærket (jeg har selv en racing-dæmper på), og jeg ved at de leverer en afstemt progressiv fjeder til en god pris. En del medlemmer her på forum har med fordel benyttet sig af den løsning.

Hvis du har en alternativ løsning, så lad os høre.

Det kan iøvrigt godt være at du opfatter affedring som religion, men du behøver ikke kalde mig blasfemisk fordi du ikke er enig med mig :|

Godt ord igen :oops:
Jeg troede bare ikke du havde set det var en Öhlin dæmper, men troede det var en standard dæmper.
Der er absolut intet galt med Hyperpro, de er vel bare lidt "yngre" på markedet end Öhlin.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #10 Dato: Februar 07, 2007, 01:41:04 pm »
jeg regner men at bestille en anden linier fjeder til den hvis den der sidder på er for blød .men regner ikke med det bliver nødvendig da den skulle være meget hård i forvejen.

SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #11 Dato: Februar 09, 2007, 03:18:03 pm »
Kan se flere af jer skifter, både bagdæmper og forgaffel ud, både på 650 og 1 Kilo SVinet, ændrer det så meget køreegenskaberne, eller er det bare mig der er en dårlig chauffør ?

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #12 Dato: Februar 09, 2007, 05:19:38 pm »
Kan se flere af jer skifter, både bagdæmper og forgaffel ud, både på 650 og 1 Kilo SVinet, ændrer det så meget køreegenskaberne, eller er det bare mig der er en dårlig chauffør ?

på 6½ kan jeg forstå det, da standard affjedringen ikke er super god :thumbsdown: :thumbsdown:, på kilosvinet kan man selvfølgelig forbedre, men det er vel først aktuelt når man har nået cyklens grænser, med mindre man satser på bling-bling effekten(som ikke er at undervurdere) :thumbsup: :mrgreen:
   

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #13 Dato: Februar 09, 2007, 05:51:20 pm »
jeg tvivler nu lidt på man kan køre en SV1000 til grænse på Danske veje, men der findes jo også baner  :lmao:

jeppe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: gsx1000r bagdæmper på sv1000
« Svar #14 Dato: Februar 10, 2007, 05:44:16 pm »
jeg har været på bane flere gange også da jeg vejede mange kilo. men selv efter jeg har tabt mig syntes jeg ikke affjedringen er noget at råbe hura for. den er for blød og svær at justere ordentligt.

jeg har købt en øhlins forgaffel til min og overvejer om jeg skal købe en bagdæmper magen til da jeg mener det er det eneste en sv1000 mangler for at måle sig med de meget dyrere v2`er
SV1000S med öhlins gaffel og bagdæmper så bliver det ikke meget bedre