Forfatter Emne: Montering - kåbeglas på K4  (Læst 5544 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

  • Gæst
Montering - kåbeglas på K4
« Dato: Februar 15, 2007, 08:32:35 pm »
Yes, så er der kommet kåbeglas fra mc-direct   :thumbsup:

Nu venter der kun monteringen........og så har jeg et spørgsmål..:
Hvordan tager jeg det originale kåbeglas af?
jeg har læst en mont.vejledning herinde til en gammel-model-SV at gummibøsningerne skal lirkes ud. Gælder det også for min nye K4? eller hur   :?

En venlig sjæl som kan komme med en udførlig vejledning?  :P

holmgaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #1 Dato: Februar 15, 2007, 09:14:02 pm »
Yes, så er der kommet kåbeglas fra mc-direct   :thumbsup:

Nu venter der kun monteringen........og så har jeg et spørgsmål..:
Hvordan tager jeg det originale kåbeglas af?
jeg har læst en mont.vejledning herinde til en gammel-model-SV at gummibøsningerne skal lirkes ud. Gælder det også for min nye K4? eller hur   :?

En venlig sjæl som kan komme med en udførlig vejledning?  :P

Skulle tage det af min k3 model, og det endte faktisk med at jeg pilede hele fronten af den, med lygter og kåbe, syntes ikk lige at der var en nemmere måde. Der sidder nogle gummi bøsninger/ styr som du kan se hvis du tager de to sorte dækler af som sidder lige bag ved pos. pærene i hver side af, så fronten skal hives frem af ud af dem når den bliver afmonteret. Så sidder der et sort stykke plastik på tværs under kåben, den skal du også have af, der sidder nogle skruer inde bag ved det som skal af.
Side spejlene skal også afmonteres. Resten af skruerne som der sidder giver lidt sig selv for at få det hele af.
Alt eletronik bliver afmonteret i et stik som lige kan tages af når du trækker kåben lidt ud af gummi bøsningerne.

Håber ikk det lyder alt for forvirende, jeg brugte 5-10 min på at pille det af. Grunde til at jeg tog det hele af var også fordi jeg ikke kunne få mine forlygte pærer til at sidde ordenligt.

Held og lykke med udskiftningen  :)


BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #2 Dato: Februar 15, 2007, 09:29:38 pm »
Yes, så er der kommet kåbeglas fra mc-direct   :thumbsup:

Nu venter der kun monteringen........og så har jeg et spørgsmål..:
Hvordan tager jeg det originale kåbeglas af?
jeg har læst en mont.vejledning herinde til en gammel-model-SV at gummibøsningerne skal lirkes ud. Gælder det også for min nye K4? eller hur   :?

En venlig sjæl som kan komme med en udførlig vejledning?  :P

Skulle tage det af min k3 model, og det endte faktisk med at jeg pilede hele fronten af den, med lygter og kåbe, syntes ikk lige at der var en nemmere måde. Der sidder nogle gummi bøsninger/ styr som du kan se hvis du tager de to sorte dækler af som sidder lige bag ved pos. pærene i hver side af, så fronten skal hives frem af ud af dem når den bliver afmonteret. Så sidder der et sort stykke plastik på tværs under kåben, den skal du også have af, der sidder nogle skruer inde bag ved det som skal af.
Side spejlene skal også afmonteres. Resten af skruerne som der sidder giver lidt sig selv for at få det hele af.
Alt eletronik bliver afmonteret i et stik som lige kan tages af når du trækker kåben lidt ud af gummi bøsningerne.

Håber ikk det lyder alt for forvirende, jeg brugte 5-10 min på at pille det af. Grunde til at jeg tog det hele af var også fordi jeg ikke kunne få mine forlygte pærer til at sidde ordenligt.

Held og lykke med udskiftningen  :)



ØH  :?, jeg rykkede bare gummi propperne op og tog det gamle glas af!
Gummi propperne kan trækkes op hvis du lader skruen bide med et par omgange, så trækker man bare til. Men tag den nu med ro  :).

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #3 Dato: Februar 16, 2007, 12:40:44 am »
mine gummi propper gav jeg lidt med silikonesprayen, og lirkede dem forsigtigt ud med en spidstang, ingen grund til at hive hele fronten af :loser:
   

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #4 Dato: Februar 16, 2007, 06:33:36 am »
jeg har nu heller ikke haft nogen problemer med de gummie bøsninger, det tog under 10 min, incl montering af det nye  :D

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #5 Dato: Februar 16, 2007, 07:48:38 am »
Mine gummipropper sad også RØVgodt fast.. - så jeg pressede dem ind på bagsiden og fangede dem nedefra..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kristensen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 78
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7347
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #6 Dato: Februar 16, 2007, 09:11:34 am »
Hej Jan,

Smider du ikke lige nogle billeder af det nye glas ind på sitet, når du har fået det monteret?

Jeg købte nemlig et mørkt glas fra SBfiberdesign sidste år og det passede slet ikke på min K4...  Jeg var nødt til at returnerer skidtet  :club:

Bandit1200

  • Gæst
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #7 Dato: Februar 16, 2007, 03:22:56 pm »
Hej igen.
Takker for rådene, nu tør jeg næsten gå igang med udskiftingen  :thumbsup:

Jeg formoder så at gevindet til skruen sidder fast i gummibøsningen, og at bøsningerne blot skubbes ind igen når det nye glas er monteret...

Jeg skal nok lægge et billede ind når jeg er færdig, så har jeg samtidig en mulighed for at lære hvordan jeg gør dét  :mrgreen:

holmgaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #8 Dato: Februar 16, 2007, 04:03:09 pm »

ØH  :?, jeg rykkede bare gummi propperne op og tog det gamle glas af!
Gummi propperne kan trækkes op hvis du lader skruen bide med et par omgange, så trækker man bare til. Men tag den nu med ro  :).
[/quote]

Som skreven så var der også gået fuck i min ene forlygte pærer fatning og kunne ikk komme ordenligt til det for at få det rettet, så det var også hovde grunden for min side til at tage det hele af.  :)

Bandit1200

  • Gæst
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #9 Dato: Februar 16, 2007, 05:51:06 pm »
Som skrevet, gummipropperne skal bare lirkes op  :respekt:

Så blev MRA monteret, uden de store problemer  :thumbsup:

Takker for bistanden, det er altid godt med lidt "åndelig vejledning"  :lol:


Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2007, 06:25:45 pm »
flot ser det ud, hvad måtte du bøde og vhor købte du det henne ?

Bandit1200

  • Gæst
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2007, 06:55:52 pm »
Hej Kenny.
Jeg købte det ved www.mc-direct.dk og incl. forsendelse gav jeg 700,- minus en mønt til en is :-) Mener ialt-prisen var 694,-

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #12 Dato: Februar 16, 2007, 07:10:57 pm »
meget fornuftig pris, og godt ser det ud  :D

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #13 Dato: Februar 16, 2007, 10:18:09 pm »
det er sgu i orden
flot garn :-)
   

holmgaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
Re: Montering - kåbeglas på K4
« Svar #14 Dato: Februar 16, 2007, 10:25:02 pm »
Hej Kenny.
Jeg købte det ved www.mc-direct.dk og incl. forsendelse gav jeg 700,- minus en mønt til en is :-) Mener ialt-prisen var 694,-

Ser sku meget godt ud, måske jeg skulle købe det, har været ved at prøve med noget solfilm, men det er svært at på til at sidde ordenligt.  :twisted: