Forfatter Emne: Rizoma-greb købt..... hvad nu?  (Læst 5771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bandit1200

  • Gæst
Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Dato: Marts 11, 2007, 09:38:14 pm »
Så fik jeg hevet kalveskindet op af baglommen og købt et sæt Rizoma-greb til KiloSV  :thumbsup:

MEN, når jeg ser i pakken at der ligger et par ringe med hakker, og min mc ikke lige fortæller mig hvad og hvordan, så er det jeg endnu engang må ty til de erfarne herinde  :wink:

Umiddelbart er jeg ikke meget for at begynde at skille "huset" ad hvor gaskablet sidder, men jeg må jo gøre hvad der skal gøres....i min verden springer kabler og fjedre i alle retninger når jeg løsner en skrue  :mrgreen:

Kan jeg købe lidt åndeligt rådgivning og vejledning i skift af greb, og meget gerne en udførlig beskrivelse af arbejdsgangen  :P

Takker på forhånd  :respekt:

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #1 Dato: Marts 11, 2007, 10:04:03 pm »
hvis du kigger på dit nye gas håndtag er der modsvarendene takker/hakker og den ene ring skal dine gaskabler i og så skal gashåndtaget sættes ind i ringen hvor hele klumpen så skal på styret.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2007, 11:10:26 am »
En Service manual vil kunne hjælpe dig..  prøv at hør nogen af SV'ridderne om ikke den kan sende en til dig , eller give dig et link til en SV1000 manual

iøvrigt når du skiller "huset" ad ved dit gashåndtag, så er der ikke så mange forskellige måder kablerne kan sidde på.. :-)  prøv dig frem , du lærer med garanti en masse af det  :D

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2007, 01:22:02 pm »
prøv at se her
   

Bandit1200

  • Gæst
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #4 Dato: Marts 13, 2007, 05:53:01 pm »
iøvrigt når du skiller "huset" ad ved dit gashåndtag, så er der ikke så mange forskellige måder kablerne kan sidde på..   prøv dig frem , du lærer med garanti en masse af det 

Tak, Luske  :respekt:

men, jeg tænkte mere på, hvad der sker når jeg skiller "huset" ad, om kablerne springer om ørene på mig, eller om det er lige til at gå til (ja, jeg ER ikke meget for at skille noget ad jeg ikke kan gennemskue på forhånd, derfor mine evindelige spørgsmål  :mrgreen: )
men, jeg lærer forhåbentlig noget. Ellers skriver jeg og så må en af jer træde til med en skruetrækker og et klogere hoved end mig  :lmao:

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #5 Dato: Marts 13, 2007, 07:13:32 pm »
iøvrigt når du skiller "huset" ad ved dit gashåndtag, så er der ikke så mange forskellige måder kablerne kan sidde på..   prøv dig frem , du lærer med garanti en masse af det 

Tak, Luske  :respekt:

men, jeg tænkte mere på, hvad der sker når jeg skiller "huset" ad, om kablerne springer om ørene på mig, eller om det er lige til at gå til (ja, jeg ER ikke meget for at skille noget ad jeg ikke kan gennemskue på forhånd, derfor mine evindelige spørgsmål  :mrgreen: )
men, jeg lærer forhåbentlig noget. Ellers skriver jeg og så må en af jer træde til med en skruetrækker og et klogere hoved end mig  :lmao:

Der er ikke noget der flyver om ørerne, hvis du kun løsner de to bolte, der er vist på den tegning Moolex har sendt dig.

Kom bare i krig skipper, det er nemmere end du tror..  :D

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #6 Dato: Marts 13, 2007, 08:45:32 pm »
iøvrigt når du skiller "huset" ad ved dit gashåndtag, så er der ikke så mange forskellige måder kablerne kan sidde på..   prøv dig frem , du lærer med garanti en masse af det 

Tak, Luske  :respekt:

men, jeg tænkte mere på, hvad der sker når jeg skiller "huset" ad, om kablerne springer om ørene på mig, eller om det er lige til at gå til (ja, jeg ER ikke meget for at skille noget ad jeg ikke kan gennemskue på forhånd, derfor mine evindelige spørgsmål  :mrgreen: )
men, jeg lærer forhåbentlig noget. Ellers skriver jeg og så må en af jer træde til med en skruetrækker og et klogere hoved end mig  :lmao:

Bare rolig Jan det værste der kan ske er, at 3 milliarder mikroskopiske stumper vil flyve rundt om ørene på dig og du bliver nødt til at købe et nyt gasgreb, som forøvrigt kun sælges parvis, sammen med hele forgaflen til den nette sum af 28.000 milliarder millioner dollars

 :mrgreen: :mrgreen:
   

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #7 Dato: Marts 13, 2007, 11:01:14 pm »
Det ér ret enkelt. Jeg er ikke noget mekanisk geni men klarede det uden større problemer. Du skal dog huske at justere boltene så grebet til gassen glider let, det gjorde jeg ikke til at starte med, hvilket resulterede i ufrivillig cruisecontrol :oops:. Det kan være en lille smule svært, men også kun en lille smule, det kræver kun lidt tålmodighed...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Bandit1200

  • Gæst
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #8 Dato: Marts 18, 2007, 11:33:54 am »
Ja, det tog så ca. et kvarter, så var grebene skiftet  :respekt:

Tak for råd, gutter  :thumbsup:

Bandit1200

  • Gæst
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #9 Dato: Marts 19, 2007, 10:29:06 am »
Jeg fik en tanke igår, omkring mine nye Rizoma-greb, som jeg lige måtte ned og checke. Og ganske rigtigt, kablerne sidder ikke ordentligt til omkring kransen.
På den originale krans er der en styre-rille hvor kablerne ligger i. Denne rille er ikke på Rizoma's, så kablerne ligger blot ovenpå en flad krans, med risiko for at glide af. Og "risikoen" er faktisk at de RYGER af, efter jeg drejede håndtaget et par gange.

Er herinde nogle som rent faktisk har monteret Rizoma's greb på deres SV, og hvad gjorde du/I?
Nu har jeg taget dem af igen og sidder endnu engang og spekulerer som en gal  :undecided:

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #10 Dato: Marts 19, 2007, 12:07:33 pm »
hej jan der føgler en flad plast skive med den skal du mont. efter kabel krænsen ( ind mod middten ) den sikre at kablerne blir oven på krænsen det gør den på min og de blev mont. for en måneds tid siden. :D
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #11 Dato: Marts 19, 2007, 03:00:16 pm »
Har du husket at spænde kablerne? Hvis ikke vil de ligge meget løst omkring kransen og du vil få en del slør. Se i øvrigt Skyggens post.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Bandit1200

  • Gæst
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #12 Dato: Marts 19, 2007, 04:15:51 pm »
Så skal jeg også lære at stramme kabler....?!?!?  :mrgreen:
Det føder så et nyt spørgsmål *G*

Jeg forsøgte med den tynde skive, men så bliver hele balladen så stramt at jeg ikke kan dreje håndtaget  :undecided:

Det er nok ikke meningen jeg skal ha' Rizoma  :innocent:
Eller også venter jeg til jeg har en hjælper ved siden af mig  :lol:

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #13 Dato: Marts 19, 2007, 08:56:10 pm »
Hmm, det kunne se ud til at du skal løsne kablerne lidt...
Hvor befinder du dig henne i landet? Jeg kunne godt give en hånd hvis det var.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Bandit1200

  • Gæst
Re: Rizoma-greb købt..... hvad nu?
« Svar #14 Dato: Marts 19, 2007, 09:00:13 pm »
Haugen, tak for assistance-tilbuddet  :thumbsup:

Jeg bor i Slagelse, men kommer ikke lige ind til den store stad så'n foreløbig...