Forfatter Emne: Kæde  (Læst 5453 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

christian

• Plastikrocker
Kæde
« Dato: April 16, 2005, 06:43:08 pm »
Hvor tit bør man smøre den :?:

Capone

• Sandt SVin
Re: Kæde
« Svar #1 Dato: April 16, 2005, 07:29:11 pm »
Citat fra: christian

Dem med Scottoiler mener åbenbart at det er nødvendigt at smøre hele tiden..  :lol:  :lol:  Men som hovedregel bør du smøre når kæden bliver blank og tør (kædefedt giver normalt en mat overflade). Nogen siger for hver 200 km (vil gerne se hvem der faktisk gør det).

Men det er vigtigt at smøre den hvis du skal have den fulde levetid ud af den. Så smør den hyppigt og endnu hyppigere hvis du kører i regnvejr.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

LSJ

• Roadracer
Kæde
« Svar #2 Dato: April 16, 2005, 07:48:17 pm »
Med fare for at blive mobbet af Capone :D
Jeg smører faktisk min kæde hver gang jeg har været ude at køre, altså kun hvis det er ture over 100 km. Ellers smører jeg ca hver anden gang. Ja det er et helvede, specielt da min gamle kværn havde centralstøtteben. Det tager ikke lang tid, og dit kædekit holder noget længere.
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Capone

• Sandt SVin
Kæde
« Svar #3 Dato: April 16, 2005, 09:36:30 pm »
Citat fra: LSJ
Med fare for at blive mobbet af Capone :D

:P  :P  :wink:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: April 16, 2005, 10:11:11 pm »

Den skal da smøres hele tiden.. På med en Scottoiler :) Hvis ikke, så er for hver længere tur en god ide.. Og ellers, når den ser tør ud.. Det er også godt, at rense kæden en gang i mellem.. Jeg har så'en bette Kettenmax fra Louis, så går det nemt og smertefrit..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

LSJ

• Roadracer
Kæde
« Svar #5 Dato: April 16, 2005, 10:37:21 pm »
Hej Ole

Der der bette kættenmax, kan man få en bette forklaring på den......
Ja ja jeg er doven og fider ikke gå ind på hjemmesiden for at se den, og hva koster´n???
 :wink:
Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #6 Dato: April 16, 2005, 10:54:03 pm »
Det er er også MEGET afhængig af hvilken olie/fedt du bruger, for noget klæber meget og noget bliver let slynget af kæden igen.
Hold øje med hvor meget den sviner din bagfælg til, og sviner den meget skal du smører tit...

Jeg har lige fået fingrene i noget som jeg syntes virker helt kanon. Jeg skriver lige i morgen hvad den hedder...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Kæde
« Svar #7 Dato: April 17, 2005, 09:13:33 am »
Citat fra: LSJ
Hej Ole

Der der bette kættenmax, kan man få en bette forklaring på den......
Ja ja jeg er doven og fider ikke gå ind på hjemmesiden for at se den, og hva koster´n???
 :wink:
Lars

En Kettenmax er en lille blå æske med en masse børster inden i som med en snor fastgøres til stellet, og som kæden bliver trukket igennem altimens du pumper kæderens/petroleum ind i æsken.
Således bliver hele kæden hutigt rent over det hele, og det sviner ikke så meget da den beskidte rensevædske kan opsamles i en beholder under æsken.

Du kan også bruge den til at smøre med (ved at sprøjte ind i æsken gennem en anden nippel), men det gør jeg ikke.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

icemann78

• Søndagskører
  • **
    • http://www.bikerboys.dk
kæde olie
« Svar #8 Dato: April 17, 2005, 11:13:48 am »
hva for noget spray bruger i?   syntes mit nemt bliver slynget af...  det er WURTH
sv 1000...  og den er den rigtige farve og det ved alle godt er sølvfarven....

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: kæde olie
« Svar #9 Dato: April 17, 2005, 12:04:08 pm »
Citat fra: icemann78
hva for noget spray bruger i?   syntes mit nemt bliver slynget af...  det er WURTH

Jeg bruger motul, det slynges også lidt af, men fordeler sig ganske udemærket.

Jeg syntes det er lidt af et trade-off mellem den vedhæftningsevne midlet har, og evnen til at fordele sig.  Jeg har i hvert fald prøvet mange forskellige, og savner stadig at se et middel der kan begge dele.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

LSJ

• Roadracer
Kæde
« Svar #10 Dato: April 17, 2005, 01:15:23 pm »
Jeg bruger Motorex, det klæber rimeligt godt, men selvfølgelig bliver der slynget noget af :cry:
Bare srøjt pisset på når kæden er varm, og så lad den stå i 15 min....så kan du køre en ny laaaaaaaaaang tur :D
Og de har en smart lille flaske som du kan fylde fra den store, så kan du også have kædespray med på de lidt længere ture, for man skal jo desværre tanke engang imellem

Lars
Blå SV1000S med