Forfatter Emne: Vibra-Lys...  (Læst 6433 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Vibra-Lys...
« Dato: April 17, 2007, 09:53:42 am »
Er jeg den eneste som kører med Vibra-Lys?

www.vibra-lys.dk

Hvad er jeres erfaringer - både gode og dårlige?

Hvad er jeres forbehold hvis i IKKE kører med det?

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Vibra-Lys...
« Svar #1 Dato: April 17, 2007, 10:00:00 am »
Syntes idéen er god, men jeg har så bare valgt at køre med gullige pærer, og jeg har kunnet mærke forskel på hvor godt folk ser mig. (Til det bedre)  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Vibra-Lys...
« Svar #2 Dato: April 17, 2007, 11:39:42 am »
Er jeg den eneste som kører med Vibra-Lys?

www.vibra-lys.dk

Hvad er jeres erfaringer - både gode og dårlige?

Hvad er jeres forbehold hvis i IKKE kører med det?



Det er meget muligt at det man bliver det bedre men jeg snytes nu det ser en smule tosset ud, nej mit vibra lys fungere på den måde at lav lyset er stillet så højt at det blænder en smule ved de vibrasioner der kommer fra vejen.

Det skal dog også siges at det ikke er sådan at det blænder hele tiden men heller én ud af hunred der bliver sur og blæder op imod en og så blive set end slet ikke blive set  :lol:

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Vibra-Lys...
« Svar #3 Dato: April 17, 2007, 11:43:32 am »
Jeg har Xenon på, jeg blænder lige meget hvad jeg gør :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Vibra-Lys...
« Svar #4 Dato: April 17, 2007, 12:47:43 pm »
Min personlige erfaring synes jeg ikke er til at tage fejl af.

Min forlygte er justeret lige til grænsen for hvad der er lovligt - dvs den godt kan blænde hvis forholdene er til det.

Jeg har kørt hele lørdag - ca 450km på småveje - UDEN funktionen aktiveret, og en ting som træder markant igennem, er at trafikanter fra sideveje kun lige kigger en gang på mig, og for det meste ender med at køre ud foran mig fordi de fejlfortolker min hastighed. Det er nok 7 ud af 10 det sker med.

Søndag (ca 500km på mange af de samme småveje) har jeg så kørt med det aktiveret hele tiden, og ikke så meget som EN gang har folk kørt ud foran mig. Der sker det samme som der plejer - nemlig at de gerne kører hen til hajtænderne og kigger på mig, men i stedet for at dreje hovedet væk og fortsætte ud, bremser de bilen helt op uden at kigge væk...   :thumbsup:

Det er jo ikke unormalt at man som MC'ist kommer op bagved biler i ret høj fart, for derefter måske et ligge bagved dem et stykke tid til der er plads til overhaling. Med Vibra slået til, synes jeg at kunne ane at folk bruger mere tid på at se i bakspejlet og placere sig mere præcist på vejen - dvs at de ikke lige så ofte sejler udover midterlinjen hele tiden fordi de synes der er rigeligt med plads på landeveje.

I det hele taget har jeg følelsen af at "hovsa" - oplevelserne fra andre trafikanter er stærkt aftagende med Vibra aktiveret.

Tag nu ikke fejl - jeg er stadig meget opmærksom og generelt mistroisk overfor alle andre, og jeg holder normalt ret god afstand til forankørende osv, men det har helt sikkert gjort mig mere synlig - og det vil jeg sgu godt give skallede 500 kroner for.

Jeg vil anbefale folk at prøve det. Montering er nem, og det er ganske og aldeles gratis i 14 dage, hvorefter man bare kan sende enheden retur hvis man ikke mener det er pengene værd.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Vibra-Lys...
« Svar #5 Dato: April 17, 2007, 01:20:10 pm »
Hej Sajmon

Jeg har før leget med tanken om Vibra-lys på min oldschool, men gik fra det pga. Xenon.

Nu har jeg købt en SK4 og genovervejer Vibra.

Jeg skal lige forstå det ret. En K3+ har nærlys i begge forlygter vha. 2 stk. H4. Det dér Vibra-lys, kører det på nærlyset eller på fjernlyset på H4-pærerne.?
Nu uden tohjulet liv...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Vibra-Lys...
« Svar #6 Dato: April 17, 2007, 01:52:06 pm »
Hej Sajmon

Jeg har før leget med tanken om Vibra-lys på min oldschool, men gik fra det pga. Xenon.

Nu har jeg købt en SK4 og genovervejer Vibra.

Jeg skal lige forstå det ret. En K3+ har nærlys i begge forlygter vha. 2 stk. H4. Det dér Vibra-lys, kører det på nærlyset eller på fjernlyset på H4-pærerne.?

Når man drejer nøglen, pulserer det på den funktion din lyskontakt står på, hvad enten det er nær- eller fjernlys...
Når lyset pulserer, blinker din fjernlyslampe desuden for at gøre opmærksom på at funktionen er i brug. Jeg mente det ville være vildt irriterende i dagtimerne, men selvom min fjernlysindikator er en arrig blå diode, ser jeg det ikke.

Aktiverer du fjernlyset 3 gange indenfor 3 sekunder, skifter den til normalt lys uden pulsering.

Du skal have et dobbelt H4 sæt til din cykel - det står også beskrevet på hjemmesiden...  ;)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Vibra-Lys...
« Svar #7 Dato: April 17, 2007, 02:37:18 pm »
Må erkende det lyder interessant, men der skrives at levetiden forlænges. Jeg ville jo have troet det modsatte, da nu lyset blinker/vibrerer hele tiden.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Vibra-Lys...
« Svar #8 Dato: April 17, 2007, 02:40:54 pm »
Om pæren holder længere eller kortere, skal jeg ikke kunne sige.

Men mit gæt ville være længere, da den brænder ved lavere gennemsnitlig strømstyrke, og derfor nedbrydes langsommere.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

PeterGraff

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 102
Re: Vibra-Lys...
« Svar #9 Dato: April 17, 2007, 03:03:16 pm »
Vibralys. Hvorfor nu det.

Hvad skal vi så finde på når alle har monteret det. Eller hvad når NÆSTEN alle har så vil de sidste blive opfattet som Knallerter.

Så hellere lære folk at glo sig for i trafikken og ikke vænne dem til at identificere køretøjer på lyset.

Og mens jeg er varm.
Til jer der med vilje stiller jeres lys så det blænder, IDIOTER, der er ikke noget mere iriterrende end at blive blændet på en landevej af en modkørende.

MVH

Peter Graff


sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Vibra-Lys...
« Svar #10 Dato: April 17, 2007, 03:48:40 pm »
De påstår at pærene holder længere da de kun får en strømstyrke som en 21w pære.
Ham sælgeren på standen i Tapperihallerne sagde at til SV K3+ skulle man lige gøre opmærksom på det så ville de levere så det virker på begge lygter.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Vibra-Lys...
« Svar #11 Dato: April 17, 2007, 05:50:40 pm »
Jeg har nævnt det før, men jeg kører altid med fjernlys på min MC. Jeg oplever at folk bedre ligger mærke til mig, og det er meget sjældent at folk blinker ad mig.

Hvis jeg skulle blive stoppet, kan jeg jo undskylde med at jeg nok har ramt knappen.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Vibra-Lys...
« Svar #12 Dato: April 17, 2007, 07:47:18 pm »
Vibralys. Hvorfor nu det.

Hvad skal vi så finde på når alle har monteret det. Eller hvad når NÆSTEN alle har så vil de sidste blive opfattet som Knallerter.

Så hellere lære folk at glo sig for i trafikken og ikke vænne dem til at identificere køretøjer på lyset.

Og mens jeg er varm.
Til jer der med vilje stiller jeres lys så det blænder, IDIOTER, der er ikke noget mere iriterrende end at blive blændet på en landevej af en modkørende.

MVH

Peter Graff



Skal du bruge en spand til alt din galde, eller klarer du den?

Jeg vil ikke sige dig imod - man skal rigtigt nok lære folk at se sig for...
Men jeg vil godt vædde med at du ikke har set en modkørende eller fra siden kommende MC med Vibra lys og faktisk var i stand til at se lyset pulsere. Hele tricket med Vibra lys, er jo netop at øjet narres til at opfatte en bevægelse fremfor lys der blinker - for det gør det ikke.

Har du de vises sten gemt i bukserne, THEN NOW IS THE TIME at smide dem på bordet, sømand.
Jeg passer på mig selv og andre efter bedste evne, og uden at genere folk med langt lys eller ulovlig blændende Xenon montering, så hvis du er imod det kunne det måske være en ide at argumentere for hvad man ellers skal gøre...
Sure opstød bagved sit tastatur, hjælper ihvertfald ikke og en skid.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Vibra-Lys...
« Svar #13 Dato: April 19, 2007, 10:26:11 am »
bla bla bla

Det dér Vibra-lys, kører det på nærlyset eller på fjernlyset på H4-pærerne.?

Når man drejer nøglen, pulserer det på den funktion din lyskontakt står på, hvad enten det er nær- eller fjernlys...
Når lyset pulserer, blinker din fjernlyslampe desuden for at gøre opmærksom på at funktionen er i brug. Jeg mente det ville være vildt irriterende i dagtimerne, men selvom min fjernlysindikator er en arrig blå diode, ser jeg det ikke.

Er du egentligt sikker på det.? Altså, at der pulseres på det lys, lyskontakten står på.

Det giver ikke helt mening, at din fjernlysindikatorlampe altid blinker.

Kan det tænkes, at vibralysdimsen i stedet _altid_ pulserer på fjernlyset og lader det "almindelige" lys være tændt i nærlyset (altså, når man kører med nærlys)..?
Nu uden tohjulet liv...

Corlin

  • Gæst
Re: Vibra-Lys...
« Svar #14 Dato: April 20, 2007, 12:33:26 pm »
Hmm kun en måde at finde ud af om det virker. Jeg har lige bestilt et sæt. De sidste 20 år har jeg normalt blinket et par gange med det lange lys når jeg har passeret biler på småveje som venter på at køre ud foran mig. Det har faktisk virket ret godt. Folk kigger rent faktisk i længere tid når noget blinker og det gør at selv de mest elendige billister som aldrig skulle have haft kørekort, venter med at køre ud. Det kunne jo være noget farligt som kommer farende.

Ideen er i hvertfald god nok.

Corlin