Forfatter Emne: SV650S eller stadig en SV1000S  (Læst 6638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
SV650S eller stadig en SV1000S
« Dato: April 28, 2007, 11:33:34 pm »
Jeg svinger... Skal jeg købe en SV1000S igen ( BLÅ ) eller skal jeg ty til en SV650S ( BLÅ ) Jeg tvivler fordi jeg idag skulle kører min venindes 650 ind til københavn fra Næstved.. Så kunne jeg også prøve den, og jeg føler at det nærmest er en knallert.. Den er lille.... Og alligevel passer den jo nok meget bedre til min lille bygning.. Men så synes jeg ikke bundtrækket er særligt godt.. altså på 1000S jeg har nu, kan man jo accellerere selv om man ligger i 6 gear.. Det synes jeg ikke man kan på den lille, så skal man lige geare ned engang.. Jeg føler også den er meget mere levende på motorvejen...

Tror I at jeg kan vænne mig til en 650S når jeg har kørt 1000S i 2 år.....

Men een ting ved jeg.... JEG SKAL HAVE BRUM BRUM POTTE PÅ... hun har standard... Lyder meget fesent...  :D :D

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
Re: SV650S eller stadig en SV1000S
« Svar #1 Dato: April 28, 2007, 11:59:39 pm »
Jeg svinger... Skal jeg købe en SV1000S igen ( BLÅ ) eller skal jeg ty til en SV650S ( BLÅ ) Jeg tvivler fordi jeg idag skulle kører min venindes 650 ind til københavn fra Næstved.. Så kunne jeg også prøve den, og jeg føler at det nærmest er en knallert.. Den er lille.... Og alligevel passer den jo nok meget bedre til min lille bygning.. Men så synes jeg ikke bundtrækket er særligt godt.. altså på 1000S jeg har nu, kan man jo accellerere selv om man ligger i 6 gear.. Det synes jeg ikke man kan på den lille, så skal man lige geare ned engang.. Jeg føler også den er meget mere levende på motorvejen...

Tror I at jeg kan vænne mig til en 650S når jeg har kørt 1000S i 2 år.....

Men een ting ved jeg.... JEG SKAL HAVE BRUM BRUM POTTE PÅ... hun har standard... Lyder meget fesent...  :D :D

Oj oj.. Her kan det bli bråk.......

BTW: Jeg anbefaler 650en, men har til gode å prøve en SV1000S. Men den 650 er virkelig en PERLE!
« Senest Redigeret: April 29, 2007, 12:04:41 am af GTI »
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: April 29, 2007, 07:07:33 am »
Er der ikke så lidt forskel i pris, så det dårligt kan betale sig at "nøjes" med en 650, når du nu er vant til et kiloSVin???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

kim r

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: April 29, 2007, 09:30:02 am »
Jeg/vi har haft begge cykler og skal ihvertfald ikke ha 650 igen , der er bare ik nok kraft når man er to på 650érn og gider heller ik røre i gryden for at overhale, så ta den store model 8)

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #4 Dato: April 29, 2007, 10:00:25 am »
Er der ikke så lidt forskel i pris, så det dårligt kan betale sig at "nøjes" med en 650, når du nu er vant til et kiloSVin???

Dette tænker jeg jo også på... Men sidder jeg på den store i grus feks... Så skal jeg skubbes eller hives fri.. Mine fødder smutter under mig fordi de er helt strakte og jeg kan ikke skubbe fra... Men det har jo ikke været noget problem og få en gut til at hjælpe, men .... jeg er også mest til den store.. Ihhhhhhh altså...

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: April 29, 2007, 10:02:33 am »
Hvis du ikke gider bruge gearkassen skal du nok holde dig til et kilosvin  :D og den har jo alt andet lige, en hel del mere power....
Men den bruger så også sliddele lidt hurtigere, det er her dæk og kædekit jeg tænker på her  :undecided:
Jeg ved ikke hvordan din økonomi er men der er også en forsikring man skal tænke på...  Har du penge nok så køb en 1000'er  :D

Med hensyn til at du synes den er lille, så er det inde i hovedet det foregår for de er lige store.
Den gamle model skulle vist være lidt lavere end sprøjtmodellen.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #6 Dato: April 29, 2007, 10:03:24 am »
Jeg/vi har haft begge cykler og skal ihvertfald ikke ha 650 igen , der er bare ik nok kraft når man er to på 650érn og gider heller ik røre i gryden for at overhale, så ta den store model 8)

Den kan jeg ikke rigtig bruge som undskyldning.. Lige meget hvilken cykel jeg får, så skal fodhvilerne af bagpå.. Jeg VIL ikke kører med nogen bagpå.. Heller ikke min søn... så  jeg skal have en ego cykel.. :D  :D

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: April 29, 2007, 10:37:06 am »

Dette tænker jeg jo også på... Men sidder jeg på den store i grus feks... Så skal jeg skubbes eller hives fri.. Mine fødder smutter under mig fordi de er helt strakte og jeg kan ikke skubbe fra... Men det har jo ikke været noget problem og få en gut til at hjælpe, men .... jeg er også mest til den store.. Ihhhhhhh altså...

Ved du hvad Majse....jeg er 1.70 høj og jeg skal også en gang imellem trække mit kilo SVin de steder hvor der ligge grus fordi jeg ikke kan nå med flad fod på jorden...så kan folk grine, jeg er pisse ligeglad!  :D
Det er nok svært at gå fra 1000´eren til 650´eren, hvad med at holde dig til 1000´eren som du jo er glad for og så få den sat op til at den passer præcis til dig. Her tænker jeg på at cyklen kan sænkes lidt og at afjedringen kan justeres så den bliver nemmere at håndterer.  :D

Hos Louis kan du få et kit som sænker kilo´sveren med 30mm:
http://louis9.louis.de/katalog2007/pages/617.pdf
« Senest Redigeret: April 29, 2007, 11:15:39 am af René T »

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: April 29, 2007, 11:08:19 am »

Ved du hvad Mejse....jeg er 1.70 høj og jeg skal også en gang imellem trække mit kilo SVin de steder hvor der ligge grus fordi jeg ikke kan nå med flad fod på jorden...så kan folk grine, jeg er pisse ligeglad!  :D

X 2
Jeg trækker for det meste min, uanset hvad underlag der er. Og jeg er også pisse ligeglad, hvad folk tænker  :lol:
Jeg kan så til gengæld prale af, aldrig at ha tabt min mc under bugsering  :D på 25 år, indrømmer at det har været tæt på nogle gange :mrgreen:
At jeg så har tabt een af dem ved at koble hjernen fra er en anden ting (glemte at sætte fødderne ned ved stop :lmao:)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #9 Dato: April 29, 2007, 12:40:33 pm »
Hvis du har økonomien til det, så køb en SV1000. Alternativt spar lidt penge på motorcyklen (køb en SV650), og brug dem på spas (rejser, tøj o.a.).

Husk blot, at der jo findes andre fede maskiner på markedet end lige SV`ere :wink:
Jeg har jo et par stykker holdende (Z750 og GSXR600), dem er du da velkommen til at komme forbi og prøve...
Jeg tror også en Ducati Monter 695 ville klæde dig ret godt :P

Min pointe er, at der jo findes rigtig mange fine cykler der ude, og jeg synes ikke man begrænse sig selv. :D
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #10 Dato: April 29, 2007, 12:55:59 pm »

Ved du hvad Mejse....jeg er 1.70 høj og jeg skal også en gang imellem trække mit kilo SVin de steder hvor der ligge grus fordi jeg ikke kan nå med flad fod på jorden...så kan folk grine, jeg er pisse ligeglad!  :D

X 2
Jeg trækker for det meste min, uanset hvad underlag der er.
Damn, du må være kedelig at køre tur med, hvis du bare trækker rundt ;)

Men ja, hvis den eneste grund til at du vil skifte er højden, så er det vel bare at sænke 1000'eren.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #11 Dato: April 29, 2007, 01:12:39 pm »
Men Olfert kan til gengæld løbe helvedes stærkt med sin SVer...  :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #12 Dato: April 29, 2007, 02:04:38 pm »

X 2
Jeg trækker for det meste min, uanset hvad underlag der er. Og jeg er også pisse ligeglad, hvad folk tænker  :lol:
Jeg kan så til gengæld prale af, aldrig at ha tabt min mc under bugsering  :D på 25 år, indrømmer at det har været tæt på nogle gange :mrgreen:
At jeg så har tabt een af dem ved at koble hjernen fra er en anden ting (glemte at sætte fødderne ned ved stop :lmao:)

Hi hi, I ville nok få jer en total griner hvis I skulle se mig trække den.. KAN JEG IKKE, derfor sidder jeg på den og forsøger og bakke med fødderne.. Jeg er bange for at tabe den væk fra mig.. Thi hi...  Men ja, jeg er også meget glad for SV1000 og ja, jeg kunne da godt lige komme forbi og kigge på dine Paw. Har slet ikke haft tænkt i baner ud over SV'er.. Smil....

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #13 Dato: April 29, 2007, 05:15:54 pm »
Men sidder jeg på den store i grus feks... Så skal jeg skubbes eller hives fri..

Med hvad jeg kan læse mig til, så ville jeg sgu ikke købe mig en SV´er overhoved!! Hvorfor have en MC man skal TRÆKKE rundt på  :loser: Måske ville en trædecykel være en billigere løsning  :whatever:

Er det her seriøs tråd?? Jeg mener står du og skal købe snart, eller hvad??
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #14 Dato: April 29, 2007, 05:40:08 pm »
Men sidder jeg på den store i grus feks... Så skal jeg skubbes eller hives fri..

Med hvad jeg kan læse mig til, så ville jeg sgu ikke købe mig en SV´er overhoved!! Hvorfor have en MC man skal TRÆKKE rundt på  :loser: Måske ville en trædecykel være en billigere løsning  :whatever:

Er det her seriøs tråd?? Jeg mener står du og skal købe snart, eller hvad??

Seriøs tråd??? Ville jeg oprette noget for sjovt???  :D 
Jeg skal ikke købe lige her og nu... Men når huset er solgt og vi er rykket hver for sig ( Chr får vores mc ) vil jeg da klart have mig en mc også, men om det er om 1 mdr eller 6, eller i midten det ved jeg ikke...  Jeg kigger da lidt rundt omkring og vil da gerne vejledes .. Den skal passe en tøs på 163 og have kræfter... og HELT klart ikke veje mere end 200 kg tanket  :D
« Senest Redigeret: April 29, 2007, 05:42:26 pm af Majse »