Forfatter Emne: Garmin Zumo 550 og Headset i hjelm  (Læst 7673 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MS

• Plastikrocker
Garmin Zumo 550 og Headset i hjelm
« Dato: Maj 12, 2007, 01:04:26 pm »
Hey hey,

Så fik jeg min fine nye Zumo hjem, og det er sgu en perle !
Og der skal jo så vanen tro ikke gå længe før man skal finde sit første ekstra gejl.

Kort fortalt er jeg nu på jagt efter et headset til hjelmen, men jeg har et par krav.

1 jeg skal kunne bruge det med min mobil via Zumoen (jeg har en SE810i)
2 dvs sige der skal både være mic og ørebøffer.
3 det SKAL være ledningsfrit fra zumo til hjelm (bluetooth)..... ellers holder det ikke mere end en uge til mig  :oops:
4 Kvaliteten af lyden skal være i orden....jeg ved med mig selv at hvis ikke det virker, kommer det bare til at ligge i en skuffe......
5 Hvis det på nogen måde kunne opsummeres uden at det bliver alt for Goldwing agtigt i et smart og fikst lille produkt ;-)

JEg har prøvet at kigge diverse links igennem jeg kunne finde her på forummet, men syntes som regel de munder ud i alt muligt jeg ikke kan bruge, eller til priser på den anden side af 3 kilo....og så meget vil jeg trods alt ikke give  :o
Det kunne være et cardo headset, meeeeeen så ligger man lidt under for punkt 5.....

Håber der sidder en skabs GPS fetichist der ude med lige præcis en ide om hvad det kunne være jeg leder efter ;-)
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

JP

• Gæst
Re: Garmin Zumo 550 og Headset i hjelm
« Svar #1 Dato: Maj 12, 2007, 01:35:33 pm »
Jamen det ligger jo lige til højre fod.

Du skal blot investere i en "Interphone Cellular Line" som fås hos Ågesen til 1599,-.

Den er bluetooth og kan både bruges direkte med mobil eller via Zumo (som jeg gør) så du også har de talte retningsangivelser.
Lydkvaliteten er god og folk jeg ringer til undre sig over at jeg kører motorcykel mens vi snakker da de ikke kan høre MC'en.
Bruger du den direkte med mobil skal du blot sig et ord ind i microfonen og den tager røret. Når den går via ZUMO'en må du trykke på den for at tage røret.
Højtalerens niveau kan trinløst varieres og kan derudover stilles i to niveauer. På det øvre niveau går den tydelig igennem selv ved (lovlig) motorvejsfart.

Kører du sammen med andre der også har sådan et sæt kan de bruges som samtaleanlæg under turen. Rækkeviden skule være op til 100m. Denne funktion har jeg dog ikke fået prøvet da jeg ikke har kunnet overtale Bwana til at købe et.

Eneste minus - den er mono.

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Maj 12, 2007, 01:51:40 pm »

Du skal blot investere i en "Interphone Cellular Line" som fås hos Ågesen til 1599,-.

Den er bluetooth og kan både bruges direkte med mobil eller via Zumo (som jeg gør) så du også har de talte retningsangivelser.
Lydkvaliteten er god og folk jeg ringer til undre sig over at jeg kører motorcykel mens vi snakker da de ikke kan høre MC'en.
Bruger du den direkte med mobil skal du blot sig et ord ind i microfonen og den tager røret. Når den går via ZUMO'en må du trykke på den for at tage røret.
Højtalerens niveau kan trinløst varieres og kan derudover stilles i to niveauer. På det øvre niveau går den tydelig igennem selv ved (lovlig) motorvejsfart.

Kører du sammen med andre der også har sådan et sæt kan de bruges som samtaleanlæg under turen. Rækkeviden skule være op til 100m. Denne funktion har jeg dog ikke fået prøvet da jeg ikke har kunnet overtale Bwana til at købe et.

Hvad hjelm kører du med? Jeg kører med Schubert S1
Er det til at tage hjelmen på uden headsettet ryger ud af øret?
Mon det kan bruges til en Nüvi 660?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

MS

• Plastikrocker
« Svar #3 Dato: Maj 12, 2007, 02:12:12 pm »

Endnu en gang træder dette fantastisk forums brugere til  :thumbsup: :respekt:

Takker for hjælpen JP, det er vist lige den jeg må eje !

EDIT gik lige på deres hjemmeside og fandt det her ;-)

.......ÅBENT HUS 12. - 13. MAJ......

Husk vores åbenthus i weekenden d. 12. & 13. maj

Nyheder - restmarked!! sidste års modeller inden for beklædning - Masser af gode tilbud.
Fokus på SIKKERHED. Vi har mange sikkerhedsrelaterede produkter fremme i denne weekend: hjelme, rygbeskyttere, jakke med nakkebeskytter, støvler og handsker.
Se nyheder bl.a. PUMA støvler
Fuldt program fra HONDA. Mulighed for prøveture på flere modeller.
Demonstration af NANOCOVER.
Mulighed for live test af MC-navigator: GARMIN 550Har du overvejet at få din hjelm serviceret? I forbindelse med vort åbent hus arrangement vil en ekspert fra Arai importøren servicere din Arai hjelm.
Blue Tooth kommunikation er ººHOTºº. Vi har flere forskellige produkter, der alle kan prøves.
Besøg vores café og hyg dig med noget til ganen....

Vi holder åbent begge dage mellem 10 og 16

« Senest Redigeret: Maj 12, 2007, 02:15:56 pm af MS »

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

JP

• Gæst
« Svar #4 Dato: Maj 12, 2007, 02:16:15 pm »
Hvad hjelm kører du med? Jeg kører med Schubert S1
Er det til at tage hjelmen på uden headsettet ryger ud af øret?
Mon det kan bruges til en Nüvi 660?

Jeg kører med Schubert Concept (flipup hjelm).
Det går ganske godt med at få den af og på. Højtaleren har jeg stukket ind i mellem polstring og det hårde skum. Derfra går 'svanehalsen' med microfonen og en ledning til selve bluetooth endheden der sidder på ydersiden af hjelmen.
Den skulle kunne bruges med alle bluetooth dimser.

Et par dage senere var jeg nede hos FA-moto, som netop havde fået noget tilsvarende hjem i et andet mærke så måske dette også var værd at undersøge.

bdamkjaer

• Roadracer
« Senest Redigeret: Maj 12, 2007, 04:15:41 pm af bdamkjaer »
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

MS

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: Maj 12, 2007, 05:29:29 pm »
Tja Prisen er jo altid et stærkt argument og min gamle far har nu også lige købt en zumo, sådan en pakke løsning er måske valget istedet??

så vidt af hvad jeg kan læse mig til skulle cardo vist være noget af det bedste kvali man får for menneske penge.....

hmmmm gruble gruble

lks

• Plastikrocker
    • http://www.kaos-mc.dk
« Svar #7 Dato: Maj 12, 2007, 08:02:08 pm »
Kører med en Garmin street pilot 2820 og et Cardo headset for to hjelme (Shurbert concept) headset og pmr radioer kan med fordel købes på denne adresse  http://www.iccom.dk/PMR-tilbehoer.htm
Købte selv ved louis i Hamburg og til næsten 300 mere.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

MS

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Maj 12, 2007, 09:33:51 pm »
Super billigt det sidste link..... jo lige før man får dobbelt headset til samme pris  :thumbsup:

JP

• Gæst
« Svar #9 Dato: Maj 13, 2007, 11:49:46 pm »