Forfatter Emne: Hornet virker kun en gang imellem  (Læst 7493 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #15 Dato: Maj 29, 2007, 04:59:35 pm »
Bruger ikke hornet ret tit, kun for lige at høre om det stadig virker en gang i mellem... Man skal jo køre efter forholdene og omgivelserne...  :angel:

På den anden side er der vist heller ikke meget mere larm i hornet end i potterne. Men ikke noget jeg har de store planer om at udbedre.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #16 Dato: Maj 29, 2007, 05:01:59 pm »
Jeg har lige skiftet hornet i går. Jeg synes, det originale lyder ret fesent Andeby-agtigt..

Jeg ved ikke, om det kun virkede periodisk før, for jeg brugte det ikke - det kunne ikke svare sig.

Hornet er udskiftet med et dobbelt Voxbell Bitune - og DE kan høres:


Det kræver vist fuldkåbe med den montering eller kommer der da hurtigt vand i den øverste tragt.
Anyway, har du trukket hornene via et relæ eller er der spænding nok i org.kablerne???


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #17 Dato: Maj 29, 2007, 05:28:14 pm »
Hvis jeg skulle ha så iøjnefaldene horn på tror jeg nok de blev gemt lidt mere af vejen, det er jo ik en lastbil :lmao:

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #18 Dato: Maj 29, 2007, 05:44:28 pm »
Der er ikke nogen der i deres søgen efter andet horn, har fundet et der kan skiftes direkte ud med det originale, bare med lidt mere lydi og uden så meget BR-lyd?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #19 Dato: Maj 29, 2007, 09:49:28 pm »
Der er ikke nogen der i deres søgen efter andet horn, har fundet et der kan skiftes direkte ud med det originale, bare med lidt mere lydi og uden så meget BR-lyd?

Jeg monterede et fra biltema med dybere lyd. Det var nu mest en joke før jeg fik bulder potte. Men det lyder meget bedre end originalen og koster kun 50 kr.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #20 Dato: Maj 30, 2007, 12:45:26 am »
Jamen vil i da tro at det er hornet som er fejlbehæftet eller er det ledningsnettet eller kontakten?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #21 Dato: Maj 30, 2007, 01:11:41 am »
Jamen vil i da tro at det er hornet som er fejlbehæftet eller er det ledningsnettet eller kontakten?
Du kan prøve at sætte en prøvelampe på hornets terminaler, når den fejler. Hvis lampen lyser konstant, selv om hornet fejler, et det selve hornet den er gal med. Hvis lampen blinker i takt med at hornet fejler, er det galt længere oppe, altså ledningsnet eller kontakt. Har du prøvet at give kontakten noget kontaktrens? Evt. prøvet at skille kontakthuset ad, og se om kontaktfladere er irrede/beskidte?
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #22 Dato: Maj 30, 2007, 09:51:19 am »
Jamen vil i da tro at det er hornet som er fejlbehæftet eller er det ledningsnettet eller kontakten?
Du kan prøve at sætte en prøvelampe på hornets terminaler, når den fejler. Hvis lampen lyser konstant, selv om hornet fejler, et det selve hornet den er gal med. Hvis lampen blinker i takt med at hornet fejler, er det galt længere oppe, altså ledningsnet eller kontakt. Har du prøvet at give kontakten noget kontaktrens? Evt. prøvet at skille kontakthuset ad, og se om kontaktfladere er irrede/beskidte?

Jeg tror jeg prøver med multimeteret... Jeg skal bare lige have købt nogle batterier... Hornet er vel 12 volt - så kan man vel også lige teste det ved at koble det til min batterilader?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #23 Dato: Maj 30, 2007, 10:00:28 am »
Det kræver vist fuldkåbe med den montering eller kommer der da hurtigt vand i den øverste tragt.
Anyway, har du trukket hornene via et relæ eller er der spænding nok i org.kablerne???
Fuldkåben er afmonteret på billederne... Den er sidenhen sat på :-)... Har kørt i øspisregnvejr hele dagen i går - og de virker stadigvæk fint - du har måske hørt dem, hvis du har været i Jylland.?!  :lol:

Ja, hornene er monteret via et relæ, som i øvrigt fulgte med i pakken... Jeg har læst en del steder, at det er nødvendigt.. Jeg har trukket en ledning direkte (over en sikring) fra batteriet for at føde hornene..


Hvis jeg skulle ha så iøjnefaldene horn på tror jeg nok de blev gemt lidt mere af vejen, det er jo ik en lastbil
Nu er vi jo nogen, der kører med kåbe, ik.? ;-).. På min newschool SV med fuldkåbe var det ikke et problem at finde plads.. Man kan kun skimte dem, hvis man smider sig ned og kigger ind gennem åbningen på kåben foran...

Havde selvsamme horn monteret på min oldschool uden fuldkåbe.. Der fandt jeg plads til det ene horn ved fæstningspunktet til det gamle horn og det andet horn monterede jeg på venstre side af køleren.. Så det kan også lade sige gøre at finde plads til dem - selv uden fuldkåbe..
Nu uden tohjulet liv...

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #24 Dato: Juni 01, 2007, 05:06:57 pm »
Så er problemet løst... Afmonterede hornet og testede ledningerne med et multimeter. Det lader ikke til at der er noget i vejen med kontakten. Jeg har derfor renset alle stik med kontaktspray og det lader til at have afhjulpet problemet. Jeg har en hel bøtte tilbage hvis der er nogen der mangler!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SvBandit

  • Wannabe
  • Indlæg: 3
  • Nyvasket og klar for tur en tidlig vårdag
    • Mc rider og fotograf
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #25 Dato: Juni 02, 2007, 09:54:44 pm »
--
Mitt virker også bare en gang i blant, så tusen takk for tipset, jeg skal kjøbe nytt horn øyeblikkerlig - kjedelig å være uten horn når man står i nedoverbakke og bilen rett foran begynner og rygge..... mitt virket akkurat da, heldigvis, for da rygget idioten ikke på meg :-))))))))) Horn er kjekt å ha :-))

TAF

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 27
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #26 Dato: Juni 04, 2007, 12:37:53 am »
det virker også kun af og til på min pisse iriterende... fik ellrs renset alle stik til service  men den gør det stadig..... måske  jeg selv skulle  gå dem efter 

vil man ha gjort noget ordentligt må man gøre det selv :club:

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #27 Dato: Juni 04, 2007, 10:48:35 am »
det virker også kun af og til på min pisse iriterende... fik ellrs renset alle stik til service  men den gør det stadig..... måske  jeg selv skulle  gå dem efter 

vil man ha gjort noget ordentligt må man gøre det selv :club:

Ja... jeg må nok også trække min begejstring tilbage igen...Det lader til at min rense-operation IKKE virkede alligevel. Da jeg endelig skulle bruge hornet fordi en Nørrebro-Jalla kørte ud foran mig i sin Honda Civic sagde det nemlig ikke et kvæk og jeg var nødsaget til at holde mig til gestikulationer og fagter i stedet... *RØV*

Det lyder bortset fra det som lidt af en serie-fejl i det så mange medlemmer oplever det... Kan man ikke få forhandleren til at ordne sådan noget?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #28 Dato: Juli 26, 2007, 08:33:40 pm »
Okay så, fik nu købt et nautilus og sidder og kigger på NYG´s oploadede kogebog i montering af samme :roll:

Og når man nu helst vil springe over hvor gærdet er lavest, hvorfor er det så lige at man SKAL bruge vedlagte relæ :?:
Kan man (jeg) ikke bare snuppe de oprindelige to ledninger fra det eksisterende horn, og så forlænge med krympehalløj.
Og hvis nej, hvorfor ikke.
Og hvis stadig nej: Jannik er du hjemme på søndag (fedtesmiley)
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hornet virker kun en gang imellem
« Svar #29 Dato: Juli 27, 2007, 08:07:49 am »
Okay så, fik nu købt et nautilus og sidder og kigger på NYG´s oploadede kogebog i montering af samme :roll:

Og når man nu helst vil springe over hvor gærdet er lavest, hvorfor er det så lige at man SKAL bruge vedlagte relæ :?:
Kan man (jeg) ikke bare snuppe de oprindelige to ledninger fra det eksisterende horn, og så forlænge med krympehalløj.
Og hvis nej, hvorfor ikke.
Og hvis stadig nej: Jannik er du hjemme på søndag (fedtesmiley)
Ja . . . . Fedterøv... Men herligt skrevet....  :D