Jeg havde været så heldig at få lusket mig til en sjov dag på Knutstorp, gennem VFR klubben
De havde købt en R4F dag, og den blev kørt med 9 grønne hold og et blåt.
Det blå hold skulle være for dem der gerne ville prøve kræfter med fulde omgange.
Men grundet manglende tilmeldinger (vist hos BB) havde der sneget sig en del "sorte" med på holdet.

De fik fra starten at vide at det var deres ansvar( som normalt på R4F) at overhalingerne foregik uden gene for de langsomme. En eneste klage ville være nok til at stoppe deres kørsel for den dag.
Puller fik udsigten blokeret af det store nummermærke, lygterne fik den obligatoriske gang tape, og så gik det ellers der ud af.
Kors i r...n hvor de dog kørte stærkt

, men ikke en eneste gang i løbet af dagen var der problemer, selv om de var op til 25 sek. hurtigere end de langsommeste pr omgang

Alt i alt gik det faktisk så godt, at ikke en eneste var nede og ligge. Dog var der en tre-fire stykker (Grønne) der der lige skulle prøve om nu man kunne køre i gruset
SVinet viste sig igen fra sin bedste side, jo mere man går til den, jo bedre kører den !
Desværre har den sine grænser
Da tempoet var ved at blive rigtigt muntert, bemærkede jeg at forgaflen (selv med svenske fjedre) gik i bund, under indbremsningen for enden af langsiden

Det foregik ganske ukritisk, men baghjulet mistede totalt kontakten med asfalten i et par spændende sekunder

En noget ufed oplevelse, især eftersom jeg lige inden det pas, havde stået og snakket med en anden SV kører (Steven tror jeg nok han hedder), der havde problemer med at hans forgaffel gik i bund

Han skulle på ferie, og ønskede ikke at tage for mange chancer, så han kørte "kun" 1,14

tider

Alt i alt var det en super fed dag ( og aften før

), hvor hovedvægten er lagt på hygge og sjov kørsel, under sikre forhold for både bedyndere og øvede .
Og da jeg på hjemturen fik svingene ud af tankerne, begyndte en lille

at tage form i mit tomme hoved.
Kunne det ikke være muntert om vi (

SV-klub

) kom med næste år? Om ikke andet så for at undgå alt for mange licens-kører i blå klasse