Jeg kunne godt være interesseret i noget mere info om ændringer i gearkassen, jeg vil jo gerne som mange andre have lidt mere træk bunden men stadig have nogenlunde behagelige omdrejninger ved motorvejskørsel. (pendler 2x45km på motorvej)
SørenG
Det er sjovt det med gearing. Jeg kører med N-kit på min 650S (okay, det er ikke den vilde forskel), men altså... kørestil har meget mere at sige end gearing, er min overbevisning. Specielt på en 1000'er hvor du kan give den en pind mere.
Da jeg fik min 650S'er, lagde jeg hårdt ud med en tur til Jylland med max. 5000 omdr., der så jeg 21 km/l. Det har jeg aldrig set igen!
Efter det, fik den bare flere og flere snoninger, og jeg lå som regel på 15,5 km/l. Når jeg kørte til Jylland, ja så lå jeg jo der med de 7500-8000 omdr, I kan selv udregne hastigheden

Men altså... efter jeg fulgte efter SVea og HC til Skagen, holdt mig til førerbilens hastighed (som var ganske pænt omkring den lovlige

), så har jeg set 20 km/l. igen. Det har jeg ikke set i tre år.
Så næste gang jeg skal til Jylland, så bliver det i ganske roligt tempo, man kommer måske et kvarter senere frem, men man er trods alt mere udhvilet (høj hastighed slider, i hvert fald på mig), men det er klart bedre for pengepungen.
Min erfaring er altså at alt over 6500 omdr koster. Dyrt.
(Bykørsel er en anden snak)