Forfatter Emne: SV650S...kontra R6 / ZX6R....????  (Læst 6582 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
SV650S...kontra R6 / ZX6R....????
« Dato: Oktober 23, 2007, 07:57:15 pm »
Tanken går således:

Jeg er helt pjattet med designet af de to fremmede mærker og selvfølgelig også af SV650S som jeg jo har (k4)

Min cykel står i ca 71.000 + lidt og en ny R6 elle ZX6R koster 170.000, dvs ca 100 af de store mere.
Det syness jeg umiddelbart er mange penge mere. Men hvis nu man løbende laver modifikationer på sin SV´er hvor langt kommer man så for godt 100.000kr.?

Hvor tæt kan man få performance på én af ovenstående cykler?

Fant nemlig et sted man kunne få et 750ccm kit.....

Lad mig høre jeres tanker og ideer.....vinteren skal jo gerne gå med drømme....

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Henning_F

• Roadracer
Re: SV650S...kontra R6 / ZX6R....????
« Svar #1 Dato: Oktober 23, 2007, 08:16:32 pm »
I din situation vil jeg enten overveje et alternativ som var lidt mere til at betale, f.eks. GSX-R600 og/eller finde mig en god bankrådgiver og så få skaffet de 100.000 kr.  :innocent:

Det er jo ikke kun HK der er til forskel på de maskiner og så en SV650S.
SV650N ABS K8

Beicher

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Oktober 23, 2007, 08:25:36 pm »
I din situation vil jeg enten overveje et alternativ som var lidt mere til at betale, f.eks. GSX-R600 og/eller finde mig en god bankrådgiver og så få skaffet de 100.000 kr.  :innocent:

Det er jo ikke kun HK der er til forskel på de maskiner og så en SV650S.
Tja, eller købe en SV 1000... (som jeg tilfældigvis lige har en til salg af) :innocent:
Tidl. SV 1000 R, nu B-KING...

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #3 Dato: Oktober 23, 2007, 08:28:26 pm »
og så er der lige den med forsikringen der skal med i overvejelser,,, alt me R er jo ikke billigt
nu med yamaha fz1 2008

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #4 Dato: Oktober 23, 2007, 09:20:08 pm »
Jeg tror ikke det kan betale sig at tune ret meget på din SV´er - hvis du efterfølgende får en forsikringsskade, så bliver der ikke umiddelbart taget hensyn til hvor mange $ du har smidt i den :(

Gå op i kubik (SV1000), hvis det bare er ydelse du vil ha´, eller køb en af drømmecyklerne.

Du kunne osse, som beskrevet i andre tråde, købe en "aflagt" racer - der skulle vist være nogle tusinde at spare, hvis man kan leve med en hårdt tilkørt model.

Forsikringspræmien er bestemt værd at undersøge på de enkelte modeller !
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Ronni

• Roadracer
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
« Svar #5 Dato: Oktober 24, 2007, 09:55:50 am »
Hvis det du i virkeligheden vil have er en ZX6R / R6, så vil du aldrig nogensinde blive helt tilfreds med din SV'er, uanset hvor mange penge du kaster efter den, desværre. Det kan blive nogle dårligt brugte penge hvis du kaster 50.000 kr. efter en SV'er, og alligevel står tilbage og kigger sultent efter de fire-cylindrede.

Formulér den reelle årsag til dine overvejelser - og vær ikke bange for at indrømme hvis du gerne vil prøve noget nyt, det er helt naturligt.

Listen to your heart.... :)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #6 Dato: Oktober 24, 2007, 11:14:33 am »
Som sagt - indrøm bare hvis du hellere vil have en R4. Det er dumt at lyve for sig selv når det er ens egen pengepung der skal betale, og jeg holder på at en MC dels skal være så kompromisløs som muligt, men samtidigt også give ejeren den der barnlige glæde hver han/hun sætter sig op for at straffe noget asfalt.  :mrgreen:

En af de ting jeg synes er fedt ved en SV'er er at den i manges øjne er en svagt motoriseret, morfar agtig tung færge at køre på. Med andre ord, en underdog...
Men der ER altså en næsten pervers tilfredsstillelse i at sætte hårdtpumpede sportsmaskiner til vægs på de små snoede veje med den, i stort set standard trim.

Hvis det er temperament du mangler, så kan jeg godt se en SV650'er ikke gør dig 100% tilfreds - men gør dig selv den tjeneste at prøve en 1000'er før du afskriver SV ideen helt.

Det er ikke hensigtsmæssigt at modificere for meget på din cykel hvis der skal være lidt fremtidsperspektiv i det, i form af gensalg eller (helst ikke) evt skade på den, som Sperik nævner.

Listen to your heart....  8)

Og forresten ville jeg nok satse på en 1-2 år gammel R6, for de kan handles for 120-130.000 i øjeblikket.
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2007, 11:17:08 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #7 Dato: Oktober 24, 2007, 12:29:41 pm »
Drenge drenge......det er bare lidt tanke-leg vi har gang i her. I har jo alle ret i jeres betragtninger. Men hvis nu vi skal lege med tanken om en vild (ikke turbo) og ombygget SV650S hvad er det så der skal til? Og hvilken køremaskine kunne det ende med? Mht forsikringen så kan alle dyre ændringer føjes til så de er dækket...selvfølgelig mod en højere præmie.

Og nej jeg mangler ikke pt power, HAR prøvet en SV1000 den trækker for vildt ingen tvivl om det. 100.000kr. kunne det blive sjovt?

SørenG

PS. ikke flere gode råd om skifte af cykel tak  :lol:

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Oktober 24, 2007, 01:42:09 pm »
Drenge drenge......det er bare lidt tanke-leg vi har gang i her. I har jo alle ret i jeres betragtninger. Men hvis nu vi skal lege med tanken om en vild (ikke turbo) og ombygget SV650S hvad er det så der skal til? Og hvilken køremaskine kunne det ende med? Mht forsikringen så kan alle dyre ændringer føjes til så de er dækket...selvfølgelig mod en højere præmie.

Og nej jeg mangler ikke pt power, HAR prøvet en SV1000 den trækker for vildt ingen tvivl om det. 100.000kr. kunne det blive sjovt?

SørenG

PS. ikke flere gode råd om skifte af cykel tak  :lol:

Nu hvor det lyder lidt som om du skal låne pengene så ville jeg overveje gensalgsværdien. Det er jo et kendt fænomen at man ikke får de penge igen som man har "modded" den for. Så hvis du smed en masse penge i at tune 650'eren ville det sikkert i sidste ende repræsentere et større værditab end hvis du fandt en R6'er til en god pris og købte den.

MEN hvis man endelig skulle give sig i kast med projektet så er det første der springer mig i øjnene vægt/håndtering/ydelse... SV'eren vejer ca 10 kg for meget, affjedringen skal opgraderes, motoren skal skiftes ud med en 1000'er (så rammer man max 20% kraftforøgelses reglen). Så der skal betales ny afgift på den. Bagsvingeren og fælgen er bredere og kraftigere på en R6 og en SV1000'er for at kunne omsætte kræfterne. Gearing og kobling er også helt anderledes.

Det ville blive en bekostelig affære! Lur mig om ikke forsikringsselskaberne heller ikke ville forsikre en så groft modificeret SV650'er. Der er mange selskaber som bygger deres prisgrundlag ud fra førerens alder/køn, reservedelpriser og motorens ydelse. For dette projekt ville man nok ikke kunne sammenligne de to sidste med noget der ligner en SV650'er. Så foruden en præmietilskrivning på baggrund af alt ekstraudstyret så ville grundpræmien sikkert også ende et par klasser højere end en SV650'er. Alt i alt ville det nok koste det samme som en R6'er... De er jo ikke dumme derinde på forsikringsselskabet. Hvis man endelig skulle "glemme" at fortælle dem om nogle detaljer ved projektet som eks at der var et 750cc sæt på motoren. Så er jeg ret sikker på at de med al ret kan nægte at udbetale erstatning ved et uhelt. Netop fordi at køretøjet var utilsvarende ift. deres optegnelser.

Jeg ville nok sige at projektet er tæt på umuligt (målet taget i betragtning) og stærkt økonomisk utilrådeligt (mere end normalt dårlig "investering")...
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Oktober 24, 2007, 02:20:56 pm »
Tankespind, hvis penge ikke betyder noget:
Bor Svinet op til max, vel omkring 800ccm. Ikke noget med at putte kilo-motoren i, den vejer for meget  :mrgreen:
Put de skrabbeste knaster i man kan finde.
Fuld Yoshimura og KN/Pipercross + PC.
Så sku de 100HK være indenfor rækkevidde  :D

Så skal B2 bare sættes igang med at lave carbon-dimser: Tank, sædearr. og kåbe. Han kan sikkert spises af med en pose penge og en palle øl  :mrgreen:

Så skal du lige ha en anden affjedring på, frit valg på alle hylder  :D

Du afslutter med et par lækre magnesium fælge der ikke vejer en dyt (men koster en krig)  :mrgreen:

Resultat = En kværn på 150 kg med 100 HK = Ducati-killer  :D :D Det ku skuda være grineren
(Personligt ville jeg nok bare købe en Duc.)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #10 Dato: Oktober 24, 2007, 02:45:13 pm »
Tankespind, hvis penge ikke betyder noget:
Bor Svinet op til max, vel omkring 800ccm. Ikke noget med at putte kilo-motoren i, den vejer for meget  :mrgreen:
Put de skrabbeste knaster i man kan finde.
Fuld Yoshimura og KN/Pipercross + PC.
Så sku de 100HK være indenfor rækkevidde  :D

Så skal B2 bare sættes igang med at lave carbon-dimser: Tank, sædearr. og kåbe. Han kan sikkert spises af med en pose penge og en palle øl  :mrgreen:

Så skal du lige ha en anden affjedring på, frit valg på alle hylder  :D

Du afslutter med et par lækre magnesium fælge der ikke vejer en dyt (men koster en krig)  :mrgreen:

Resultat = En kværn på 150 kg med 100 HK = Ducati-killer  :D :D Det ku skuda være grineren
(Personligt ville jeg nok bare købe en Duc.)

Det er lige præcis sådanne tanker jeg leder efter. Takker Olfert, I andre kom gerne med flere....

Jens Bjørn

• Roadracer
  • Hvaffor noget rullegrus??
« Svar #11 Dato: Oktober 24, 2007, 07:21:32 pm »
Følger med Olfert(undtagen til Ducati-butiken). Men B2 ser da tørstig ud ,sååå...

-Og MÅSKE PVM fælge.  http://www.pvm.de/   Måske fordi jeg ikke liiige kan hitte ud af om de kan skrues på en SV.

Linket findes andet steds i forum, men alligevel : http://www.thiel-motoren.de/
Der er en fin artikel ,på tysk ,i oktober-nummeret af Motorradmagazin / MO. Samt billeder og info om et par mere eller mindre vellykkede ombyninger.

Prisen for en "Stufe 2" motor ,altså den mellemskrappe version, til en Old Skool( for det er det JEG har og drømmer om at tune/skifte motor på ) er 2350 Euro. Så vidt jeg ku' forstå er det for en ny motor der er Peppet lidt.

Ang. det der gensalgs pris/pis - handler det her ikke mere om drømme/drengerøv end fornuft.
« Senest Redigeret: Oktober 24, 2007, 07:28:01 pm af Jens Bjørn »
Nu med Flystøj

Nick

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Oktober 24, 2007, 07:27:28 pm »
Og PVM fælgene kan man få til en god pris på mcg hvis man køber dem ind til det der fælles køb.. kun 8.5kilo for dem..
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #13 Dato: Oktober 25, 2007, 10:58:58 am »
En hel del fornuftigt

Det med min tørst er helt rigtigt  :mrgreen:
Især efter at have ryddet op i kælderen, og opsat en rigtig lille høvlbænk, så "arbejdsbordet" ikke længere er en flyttekasse, med en løs plade på  :D

Hvis man vil have en raket, fra starten, må man til lommerne.
Jeg købte min SV, fordi der ikke var noget alternativ. Og da slet ikke til den pris  :D.

Bevares ! Ducati har da nogle nuttede eksemplarer, men de var/er forbandet dyre, og ville have kostet mig endnu en cykel i serviceudgifter  :?

Så derfor modder vi vores SVin.

De ting jeg vil pille ved er :

1. Affjedring. Anden bagdæmper, og så ellers en multi justerbar (USD) forgaffel.
2. Bremser. Det giver næsten sig selv, ved udskiftning af forgaflen.
3. Vægt. Lettere fælge, kåbestativ & bagstel i lettere materialer, lettere potte, og en del andre småting (så som at tabe sig) :mrgreen:
4. Tuning af motoren. Et 750 kubik kit kunne være nice, åben udstødning,  bedre luftfilter og grundig dysning/PC. Og så hjælper mindre vægt også her.

Det kan med garanti, ikke betale sig rent økonomisk, but who gives a f*ck  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Oktober 25, 2007, 11:11:07 am »
det motormæssige kan da gøres til rimelige penge...

http://holeshotracing.co.uk/tuning/suzuki_sv650.asp

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir