Forfatter Emne: Når forhandleren beholder "Reguleret registreringsafgift" er du på røven !  (Læst 8995 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Når forhandleren beholder "Reguleret registreringsafgift" er du på røven !
« Svar #30 Dato: December 04, 2007, 11:07:19 pm »
har du husket at sende dem et link til denne tråd, mere så folk ikke får købt deres julegaver de forkerte steder :mrgreen:

Næ ... det må de selv finde ud af  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #31 Dato: December 04, 2007, 11:08:53 pm »
Fik følgende svar fra DMC idag .....

--------------------------------------------->
Hej Christian,

Der er ingen tvivl om at det er dine penge, som forhandleren prøver at snyde dig for uanset hvilken rabat du har fået på køretøjet.
Har fået gravet lidt i noget lignende fra 1991, men der opgav kunden at få pegene ud af konkursboet.
Forhandleren har - set med DMC's øjne - en dårlig sag, og du bør benytte de mulige klageinstanser, der er til rådighed. Dog kan der være det specielle at køretøjer ikke er omfattet af de almindelige klageinstanser som andre forbrugerkøb.
Er du medlem af FDM burde deres juridiske afdeling kunne afklare hvor og hvordan du skal klage; alternativt er der advokatvagten i dit område, som også giver brugbar og gratis rådgivning.

Håber at du kan bruge ovenstående svar!

Med venlig hilsen
f. Danske Motorcyklisters Råd
Rolf Skovløkke
---------------------------------------------->

Så nu har jeg fået ret af alle på skrift og mundligt .... så bliver advokaterne kørt i stilling !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #32 Dato: December 05, 2007, 06:44:57 am »
jeg tror at hvis du fortæller ham det, vælger han at udbetale pengene for at slippe for sagsomkostningerne som kan blive meget dyrere end de 6000.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #33 Dato: December 10, 2007, 03:20:43 pm »
Meldte mig ind i FDM idag for at hører om de kendte til ligende sager, hvordan de stillede sig, og om de kunne hjælpe ....  :D

"Vi tager ikke sager der er før din indmeldelsesdato !" ....  :brok:

"Du har ret, pengene er dine sådan som vi ser det ... held og lykke !"  :?

Skal nok blive en sjov artikkel i MC Touring .....
xXx - Christian

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #34 Dato: December 10, 2007, 03:46:09 pm »
Det er sku da træls med sådan nogle fusker!!! Man skal åbenbart passe meget på i dag når man handler mc'er
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
Jamen jamen ... dog.

Selveste forbrugerombudsmanden er kommet mig til undsætning ... :-)

Nu må vi se om en løftet pegefinger fra forbrugerombudsmanden kan få, ikke kun denne forhandler, men også andre på rette spor :-)

Der er iøvrigt kommet nye regler for inddrivelse af småbeløb (Alt under 50.000,- kr.) pr. 1. jan 2008, hvilket betyder det skal/skulle blive lettere for læ-mand at inddrive gæld via rettens vej. Det prøver vi så ... hvis ikke forbrugerombudsmanden's løftede pegefinger hjælper.
xXx - Christian

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
glæder mig til at høre det videre forløb i denne sag , :club:
held og lykke
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Der var faktisk en udsendelse - jeg tror det var "Kontant". Der havde taget nogle læserbreve præcis med dette "problem".

Det handlede godt nok om biler og om den gråzone (hvis man kan kalde den det) hvor forhandleren havde taget noget brugt i bytte.

Køberen endte med at vinde et civilt søgsmål - det er ikke køberens problem at forhandleren har købt en brugt bil, som efter afgiftnedsættelse
af den nyindkøbte bil - ender med at give forhandleren en dårligere handel.

Den er klokkeklar .. det er forhandlerens problem hvis han har lavet en "dårlig" handel med et brugt køretøj. Og det er køberens penge der er tilbagebetalt i afgift.
Selv SKAT siger at det IKKE er forhandlerens penge .. de er udbetalt til forhandleren for at han skal betale dem til køberen han har handlet med.

Det vrimler desværre med forhandlere der prøver at score disse penge selv, til trods for at de udemærket ved hvad de burde gøre.

Held og lykke med det Christian - jeg håber sgu du kører det hele vejen for jeg hader den slags forhandlere.

Edit : Det var "Kontant" - og der er skrevet en artikel om det her : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/10/16130236.htm
      - og her : http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/10/16101320.htm

« Senest Redigeret: Januar 11, 2008, 03:47:32 pm af Nikolaj »
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
Så er Kamikaze blevet stævnet ... de har 14 dage til at svare på tiltalen. Dvs. regner med at hører fra Domstolen i København ca. den 20. Februar d.å.
xXx - Christian

elendil

• Søndagskører
  • **
Det er virkelig skræmmende at man skal helt derud. Jeg har i lidt over et halvt år nu prøvet at få mine penge fra Bikx i Næstved uden held. I modsætning til din historie, lover Søren dog guld og grønne skove hver eneste gang, senest i mandags, hvor pengene kom ind på min konto lige med det samme.

Det gjorde de naturligvis ikke, så nu bliver jeg nødt til at følge samme procedure som dig. Det er godt nok utroligt :/