Forfatter Emne: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere  (Læst 11516 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Dato: December 23, 2007, 01:50:39 pm »
Jeg går og drømmmer om at investere i en Suzuki SV 560 S årgang 2007. Jeg har søgt efter oplysninger om MC'en, og er faldet over en artikel skrevet af Peter Rahbek/MCBasen.

I artiklen er bl.a. anført følgende:
Well, det lyder måske underlig inkonsekvent, når undertegnede først kritiserer SV 650 S for ikke at være tilstrækkelig sporty mht. køredynamik og derfor anbefaler en GSF 650 S som alternativ. Endnu mærkeligere må det virke, når jeg så peger på en DL 650 V-Strom som mit personlige valg, fordi sidstnævnte slet ikke er sporty overhovedet!

Men det er jo netop det underfundige ved motorcykler: Sommetider ER det sjovere at køre kvikt på en relativt langsom motorcykel, som man skal arbejde med fysisk, end på en perfekt fungerende og optimalt afstemt sportsmaskine. Derfor skal det være DIG alene, som afgør, hvorvidt du er til SV 650 S eller et af de mange andre alternativer i prisklassen.

Så for god ordens skyld anbefaler jeg dig at prøvekøre en hel række maskiner i samme klasse FØR du vælger: Start med Kawasaki ER-6S, Honda's kommende CBF 600, Suzuki GSF 650 S, DL 650 V-strom og Yamaha FZ6 Fazer i billigste variant.

Prøvekør også den kommende Suzuki GSX 650 F, den nøgne Honda Hornet 600 og Kawasaki’s Versys samt Yamaha FZ6 S2 samt ikke mindst Triumph Street Triple 675. Nåh ja, så er der for resten også en ny Monster 695 på vej, og den virker endog meget, meget lovende, selv om dens design måske er lidt kontroversielt… Kawasaki Z750 er forresten heller ikke uden evner, selv om den er meget tungere og størrelsesmæssigt hører til i en mere voksen-orienteret klasse.

Prøv flest mulige af de mange konkurrenter. Så vil du både se og mærke, at Suzuki SV 650 S i dag møder benhårde udfordringer fra mange sider!

Hele artiklen kan læses her: http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47105

Jeg er nu kommet i tvivl, om det er en dårlig MC. Er der nogle som kan henvise til andre og mere positive tests eller oplevelser med MC'en ?

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #1 Dato: December 23, 2007, 02:02:59 pm »
Har også læst artiklen, og det han mener er at ud af alle de cykler han har prøvet, ville han ikke vælge den.... (Jeg mener det er skrevet lidt for negativt i artiklen... han mener jo egentlig at det er en god cykel)

Men om det er en god cykel.... Spørg herinde... Og jeg vil tro at (næsten) alle er tilfredse med deres... jeg er i hvertfald....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #2 Dato: December 23, 2007, 02:35:01 pm »
Hej,

Nej, det er ikke nogen dårlig MC. Jeg synes faktisk Rahbek's svar er meget nuanceret og rammer rigtig fint.. Det ER svært, at vælge motorcykel :-) Det handler i bund og grund om, hvad du selv er til.

Hvad hjælper det, at GSF'eren er en nyere, mere moderne konstruktion, hvis det er en lille og let V2'er, man har lyst til? Dog vil jeg vil anbefale dig at prøve en N-model også, inden du beslutter dig. Den gør i mine øjne en bedre figur end S'eren (igen smag og behag..)

Herinde er måske det dummeste sted at spørge, om en SV650S er en god cykel ;-) Det er i hvert fald her, du risikerer at få det mindst nuancerede svar...

Har du motorcykel i forvejen eller er det din første cykel? Under alle omstændigheder, så udnyt forårets åbent hus arrangementer til at prøve forskellige cykler. Det har f.eks. gjort, at jeg på ingen måde drømmer om GSX-R, R1, Mille og lignende cykler, men har fundet ud af, jeg er lidt mere til "morfar" :-) (Hvis man da kan kalde Kawasaki Z750 og lignende cykler for morfar..)

Lige nu glæder jeg mig enormt til det bliver forår, og jeg kan komme ud og køre på min nye 1983 Yamaha SR500.. Og så må vi så se, om der skal en afløser til SV650S'eren i hus..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Nick

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 952
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #3 Dato: December 23, 2007, 02:36:02 pm »
Jeg er tilfreds med min cykel... og ville ikke have noget problem med at anbefale den til andre hvor pengene ikke er så store eller hvor man gerne vil have en fornuftig forsikring.
SV650k7... RIP...
alt død og solgt... Er her som spøgelse :D

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #4 Dato: December 23, 2007, 02:56:11 pm »
De cykler som bliver forslået at man skal tage og prøve, som et alternativ til SV'eren er. F.eks Triumph'en, og de to cykler kan man bare ikke samligne... Han nævner stort set alle 600 modeller. Selvfølgelig skal man prøve dem man er interesseret i, før man bestemmer sig. Men man skal også se på hvad man har råd til, og hvad man kan forsikre.

For jeg vil kun gå og fortryde, hvis jeg ville have Triumph'en, fordi jeg har prøvet den, men kun har råd til Sv'eren. Så jeg ville starte med at finde dem, jeg har råd til. Og så vælge imellem dem...
« Senest Redigeret: December 23, 2007, 02:58:06 pm af Razz S »
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

SVejer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #5 Dato: December 23, 2007, 04:31:40 pm »
Der er en test af SV 650 og 1000 i Touring nyt nr. 6 2003. Kan evt. kopierre det til dig.

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #6 Dato: December 23, 2007, 07:17:14 pm »
Der er en test af SV 650 og 1000 i Touring nyt nr. 6 2003. Kan evt. kopierre det til dig.

Det vllle jeg blive glad for. MIn mail er mikael@hsmail.dk

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #7 Dato: December 23, 2007, 09:22:02 pm »
Har også læst artiklen, og det han mener er at ud af alle de cykler han har prøvet, ville han ikke vælge den.... (Jeg mener det er skrevet lidt for negativt i artiklen... han mener jo egentlig at det er en god cykel)

Men om det er en god cykel.... Spørg herinde... Og jeg vil tro at (næsten) alle er tilfredse med deres... jeg er i hvertfald....

Ja, jeg kan godt se at det ikke er det smarteste sted, at stille netop det spørgsmål. Jeg er gammel motorcyklist (tilbage i 77' havde jeg en Honda 750 K7) og der er unægteligt sket noget siden da.

Mit kommende valg af motorcykel bliver ud fra følgende: most value for money, og noget for øjet. Jeg har prøvet et par SV 650 S, men har stort set ikke prøvet andet. Jeg ved ikke om jeg har tid til at vente med MC-beslutning til foråret, da jeg har en attraktiv SV 650 S på hånden - men vi får se.

SVejer

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #8 Dato: December 23, 2007, 09:37:18 pm »
Mailer det til dig når jeg kommer i nærheden af en scanner efter jul.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #9 Dato: December 23, 2007, 09:57:10 pm »
Mit kommende valg af motorcykel bliver ud fra følgende: most value for money, og noget for øjet. Jeg har prøvet et par SV 650 S, men har stort set ikke prøvet andet. Jeg ved ikke om jeg har tid til at vente med MC-beslutning til foråret, da jeg har en attraktiv SV 650 S på hånden - men vi får se.

SV'eren giver masser af value for money, ingen tvivl om det.. Og hvis du skulle blive træt af den igen, så er det jo en populær cykel der er til at komme af med igen uden det store værditab..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #10 Dato: December 23, 2007, 10:55:00 pm »
hej du  :blink:

jo sjovt nok vil du få det svar herinde, at en 6½'er er en fin Bike.

jeg selv havde den gamle model 6½ før, og den havde jeg mange fede timer på i de 3 sæsonner jeg kørte på den !!
så det er et fint valg !!

men nu kører jeg Triumph, og synes det er det fede nu !!  så vil da gerne opfordre tila tdu kigger nærmere på sådan én..
de har fået super anmeldelser, både daytona 675 og street triple 675..

og vil lige nævne at lyden fra en 3 cylindret kværn er VILDT FED !! :mrgreen: :mrgreen:   :blink:

mvh
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

El Bola

  • Gæst
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #11 Dato: December 24, 2007, 11:59:40 am »
jeg synes min var sgu kedelig at køre på derfor solgte jeg mion 650 s og købte en 1000 s men set på den anden side så er 1000 s nok en alt for stor mc at starte på derfor er det måske godt med en 650

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #12 Dato: December 24, 2007, 12:36:17 pm »
Kedelig???

Undskyld jeg nævner det, men en SV650 er under ingen omstændigheder kedelig hvis man kan finde ud af at køre på motorcykel. :blink:

Det der er forskellen på en 6½ og 1000´er er at 1000 rykker mere fra 100 km/t og op og selvfølgeligt er den noget hurtigere på toppen, men tilgengæld er den mere styretræg i svingene, og derfor mere krævende end en 6½ som er nem at kaste gennem svingene.
Hvis man ikke kan følge med dem på 1000ccm på landevejen, så bremser man for meget inden svinget.  :loser: :mrgreen: :mrgreen:

en SV650 er bestemt en cykel som alle kan få noget fantastiskt ud af hvis man ønsker det, men for dem som helst vil have en 1000 ccm så vil den i tankerne være lidt tam, men i virkeligheden er det først over 100 der er en forskel i acceleration.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #13 Dato: December 24, 2007, 12:42:52 pm »
Jeg studsede sgu også lidt over det....

Og med denne udtalelse i anmeldelsen
"Mest imponerende var det dog nok, at en SV 650 S kva sin lave vægt, den fine momentkurve og helt perfekte gearing kunne præstere stort set de samme fine mellemaccelerationstider som en 135 hk stærk Honda CBR 1000 F, der stadigt ansås som en af markedets hurtige maskiner."

Så kan jeg sgu heller ikke se at den er kedelig...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

grausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 84
    • Motorcykelgalleriet
Re: Test af SV 650 S årgang 2004 eller nyere
« Svar #14 Dato: December 26, 2007, 12:36:59 pm »
Jeg siger tak for alle de gode svar. På trods af artiklen fra Peter Rahbæk, tror jeg alligevel jeg køber en SV 650 S