Forfatter Emne: Nyt kamera, måske endda et videokamera? HJÆLP/ERFARINGER SØGES  (Læst 4912 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
Hej med jer.

Jeg er på jagt efter noget nyt kamera. Mit gamle Sony Cybershot P10 er ved at være træt. Kan ikke snakke med PC mere og så synes jeg at det er for lang tid om at tage et billede. Nu har min knægt krudt i røven så han stå ikke stille ret længe af gangen og derfor vil jeg gerne have et tager et billede når man trykker på knappen.
Jeg har luret lidt på et videokamera også, men her er jeg totalt novice!  :loser:  Kunne være cool at tage lidt video når sæsonen starter igen, kægten og på skiferier.
Evt. noget kombineret som kan begge dele godt og tilfredsstillende( ved godt træerne ikke vokser ind i himlen) Jeg er ikke ude efter vild opløsning, mit nuværende 5MegaPixel er rigeligt.

Lad mig gerne høre jeres erfaringer, links er mere end velkomne.

Prisleje: 2000-3000, gerne mindre  :mrgreen:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Esben

• Søndagskører
  • **
Re: Nyt kamera, måske endda et videokamera? HJÆLP/ERFARINGER SØGES
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2008, 08:13:49 pm »
Hej kan ikke lige hjælpe dig med valget, men tag et kig på www.fotostart.dk et godt forum hvor de glædeligt hjælper.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Januar 09, 2008, 12:09:20 am »
Jeg har altid være utroligt glad for Canon's IXUS serie. Det er dejlig pétite og tager hammer gode billeder. Samtidigt har det en god menu, lækkert design, er holdbart og kan erhverves indenfor dit budget. På den anden side får du ikke meget videokamera for de penge. Ikke hvis det skal være noget som du bliver rigtigt glad for.

Jeg er selv på udkig efter et nyt IXUS og var i den forbindelse en tur i Fields. Hos Bingo Foto derude sagde de at hvis jeg fandt en jeg skulle gå på nettet og finde en pris. Den billigste pris jeg kunne finde hos en dansk forhandler som havde varen på lager ville de slå. Med andre ord - næsten det man kalder PRISGARANTI!

De har også mange andre mærker og modeller. Så kig lidt på nettet og smut evt. en tur der forbi. De er i hvert fald til at handle med  :D
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

bumblebee

• Søndagskører
  • **
  • I Do It With Twins
« Svar #3 Dato: Januar 09, 2008, 01:30:22 am »
købe dig et kodak V570 hvis du kan finde et jeg har et og den er super til bilder og film kender os en del der bruger det til at filme med når de kører på ders cykel

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
« Svar #4 Dato: Januar 09, 2008, 10:27:25 am »
Vi har et Canon IXUS 850.

Det er et fantastisk kamera.

Det tager fantastiske billeder og ligeledes gode videoer.

Blot lige en lille sammenligning: den klub, jeg går i, har købt et kr. 12.000,- videokamera til optagelse af træning.. Det er jeg holdt op med at bruge. I stedet bruger jeg vores private Canon IXUS 850 da det tager både bedre billeder og videoer af folk i bevægelse.

Det er ikke verdens bedste kamera, når det er mørkt/skummelt(:wink:)/dunkelt. Men det er de færreste lommekameraer, der er det.

Happy huntin'
Nu uden tohjulet liv...

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #5 Dato: Januar 09, 2008, 10:43:16 am »
Ellers - når (hvis) du får indsnævret dine muligheder til 2-3 stykker, kan du læse masser af anmeldelser på dem her http://www.dpreview.com/
Jeg har selv Canon og er glad for det mærke. Gå efter et kamera der er hurtigt til at starte op og hurtigt til at tage billedet. Gå i en foto-butik og prøv det - find derefter det billigste sted at købe det på nettet :)
Fotobutikkerne er midst 500 kroner dyrere end netbutikker på et kamera til 2000.

Held og lykke.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Januar 09, 2008, 01:39:04 pm »
mørkt/skummelt(:wink:)/dunkelt

Lyder suspekt!

Hvad er det i "træner" og filmer i jeres kælder?!?! Kan man købe en kopi på det tyske undergrundsmarkede i Hamburg?
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Rask

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Januar 09, 2008, 02:14:01 pm »

Lyder suspekt!

Hvad er det i "træner" og filmer i jeres kælder?!?! Kan man købe en kopi på det tyske undergrundsmarkede i Hamburg?

Swingerklub  :huh: :whatever: :kiss: :mrgreen:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

fldahl

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Januar 09, 2008, 03:03:54 pm »

Lyder suspekt!

Swingerklub  :huh: :whatever: :kiss: :mrgreen:

Vi svinger sommetider lidt.. Og så er vi klædt i pyjamas og bare fødder :-D
Nu uden tohjulet liv...

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #9 Dato: Januar 09, 2008, 05:43:41 pm »
Hey foto nørder, jeg fik total uventet et Canon IXUS 70 i julegave, nok fordi jeg smed det gamle kamera på motorvejen og har snakket om at jeg skulle ha et nyt...  :lol:

Jeg overvejer dog meget at retunere det, da jeg gerne vil prøve at lege med noget spejlrefleks halløj men har ikke rigtig styr på det...

Nå men det Canon jeg har fået er på 7,1mpixel lidt mindre end en cigaretpakke og egentlig meget fedt, pris 1500,- kan jeg se.... skal jeg lige overveje det en ekstra gang, er der nogen af Jer der har et sådan og er det måske noget for Søren :huh: :P
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Januar 09, 2008, 10:34:34 pm »
Hey foto nørder, jeg fik total uventet et Canon IXUS 70 i julegave, nok fordi jeg smed det gamle kamera på motorvejen og har snakket om at jeg skulle ha et nyt...  :lol:

Jeg overvejer dog meget at retunere det, da jeg gerne vil prøve at lege med noget spejlrefleks halløj men har ikke rigtig styr på det...

Nå men det Canon jeg har fået er på 7,1mpixel lidt mindre end en cigaretpakke og egentlig meget fedt, pris 1500,- kan jeg se.... skal jeg lige overveje det en ekstra gang, er der nogen af Jer der har et sådan og er det måske noget for Søren :huh: :P

En af mine kammerater har den model - kan varmt anbefale det. Det tager super gode billeder! Priser på 1500 var i Elgiganten eller Electric City eller sådan noget. Knald-tilbud...Så det godt i reklamerne!

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Januar 09, 2008, 11:44:27 pm »
Og skal du videre til spejlrefleks er Canon Eos 400D sagen!  :blink: Er vist nede i sølle 4500,-.

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

fldahl

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Januar 10, 2008, 09:37:44 am »
nok fordi jeg smed det gamle kamera på motorvejen
Hva' helvede er den af? Hang du ud af sideruden og tog billeder af en SV med 180/t?  :shock:
Nu uden tohjulet liv...

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #13 Dato: Januar 10, 2008, 09:59:35 am »
Og skal du videre til spejlrefleks er Canon Eos 400D sagen!  :blink: Er vist nede i sølle 4500,-.

Sådan et kan jeg også varmt anbefale! Efter jeg lånte Luskes spejlrefleks måtte jeg selv have noget i den stil .
Det kan tage 3 billeder i sekundet i 10 Mpixel - godt til track-days :D
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Januar 11, 2008, 08:12:13 am »
Hvis det ikke haster alt for meget så vent lidt med at købe. Her i feb. pressentere Canon de nye modeller. Og rygterne går på at der også skulle være en afløser til 400D. Og dette vil helt sikkert påvirke priserne.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)