Forfatter Emne: Skiferie hvor tager SV piloterne hen?  (Læst 12033 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Flemming L

• Sandt SVin
Re: Skiferie hvor tager SV piloterne hen?
« Svar #15 Dato: Januar 25, 2008, 03:16:20 am »
I morgen er det jo blevet tager jeg til Val Thorens i desværre kun en uge.
Vi er 10 som skal ned og lege
 :mrgreen:

Holdt op med at tælle hvormange uger jeg har været på ski i alperne, da jeg havde rundet de 30. Startede tilbage i 81 og med undtagelse af 5 uger har resten været i Frankrig.
Det land smager bare godt
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #16 Dato: Januar 25, 2008, 01:41:47 pm »
var en tur i Les Arcs fra den 27 dec til den 7 Jan. Super vejr og masser af dejlig sne...

Pas på knoglerne derude på pisterne, det ville være så ærgeligt ikke at kunne starte mc sæsonen pga gips!
kilosvin med div udstyr...

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #17 Dato: Januar 25, 2008, 07:12:50 pm »
møgSVin... - det er første gang på de sidste 15år at jeg ikke er afsted.. - SUK, jeg savner en god omgang pulversne..

Det bliver sikkert heller ikke til noget næste år når der er 2 krudtugler at holde styr på..

Vores knægt er fra november  og vi tog beslutningen og bestilte næste års skiferie inden han blev født så var vi "tvunget" til at tage afsted (med ham) og så bare få det til at fungere.....og havde vi ikke gjort det havde vi stået i samme situation som jer hvor man ikke kan overskue det. Så nu skal han på sin 3. skiferie imorgen og han er lige blevet 14mdr.  :D

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #18 Dato: Januar 25, 2008, 10:13:49 pm »
Men hvordan hænger det sammen? - HM har aldrig stået på ski og skal derfor på skiskole - derefter vil vi gerne kunne løbe lidt sammen - det ser bare ikke ud til at være en mulighed med 2 unger på under 1½år..?

Kom med opskriften please :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kralund

• Plastikrocker
« Svar #19 Dato: Januar 25, 2008, 10:18:12 pm »
Norge, fordi jeg bor der  :thumbsup:

Ellers Østrig/Frankrig.

Har ikke stået nok på ski, til at have en klar favorit (men vèd dog, at en rød piste i Østrig ikke er det samme som en rød i Norge)
SV650S K6 - Yeah baby, yeah!

Masser af planer for nyt udstyr til *næste* sæson...

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #20 Dato: Januar 25, 2008, 10:53:29 pm »
Men hvordan hænger det sammen? - HM har aldrig stået på ski og skal derfor på skiskole - derefter vil vi gerne kunne løbe lidt sammen - det ser bare ikke ud til at være en mulighed med 2 unger på under 1½år..?

Kom med opskriften please :)

Nu har vi kun én, men at rejse alene går ikke. Imorgen er min kærestes mor, far, søster og søsterens kæreste med og så vi er flere om pasning. I nytåret rejste vi med et vennepar og deres lille søn, her var der dømt skiftehold dvs. vi havde en halv om dagen på ski....et kompromis men stadig bedre end ingen skiløb. Og så tager vi færge til Norge for ikke at skulle have den lille mand på bagsædet i for mange timer.
Skiskole kan der sagtens også blive tid til men opskriften må være familie eller venner med børn som rejsepartnere.

Det er nemt at se problemerne men sjovere at se mulighederne....vi har i hvertfald været heldige at kunne få det til at fungere....

SørenG

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #21 Dato: Februar 08, 2008, 10:51:51 am »
så er der ikke længe til,,, før østrigs sne er under mine fødder....
 i morgen skulle brædderne gerne være spændt på..... snowblade styrer,,, selv for en langemand :thumbsup:
nu med yamaha fz1 2008

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #22 Dato: Februar 08, 2008, 01:18:24 pm »
så er der ikke længe til,,, før østrigs sne er under mine fødder....
 i morgen skulle brædderne gerne være spændt på..... snowblade styrer,,, selv for en langemand :thumbsup:

Nu kommer min egen personlige mening inden jeg bliver sablet ned.

Snowblade stinker og er for folk der har givet op og ikke vil lære at køre ordentligt, rigtig og sjovt på alm længde ski. Og hvad er så almindeligt længde ski? I dag findes der jo ski specilet til parken, korte twintip med bindingen på midten af skien for bedst balance. Store brede flowdere til big mountain-powder. Carving ski fra lange racecarvere til kortere shortturn carvere.
De fleste almindelige ski kan meget mere end det de er designet til og derfor kan de fleste ski bruges all mountain af øvede løbere.
Snowblades er blevet utrolige populære da de er sindsygt nemme at dreje på da de drejer når du drejer foden og ikke som andre ski ved at bruge vægtforskydning. Men de kommer til kort! For den dag man ryger op på et par almindelige ski kommer chokket over hvilken teknik der faktisk kræves.
I steder for at bruge 1200-1500 kr på et par snowblades skulle pengene bruges til nogle lektioner på ski. I mine øjne penge givet bedre ud.
Og så kommer dobbeltmoralen  :lol:
For jeg er selv stor fortaler for at skiferie skal dreje sig om at have det sjovt og hygge sig uanset om man er skiløber, snowboarder eller snowblader, men derfor kan man jo godt inderst inde synes at alle andre end skiløbere er tosser  :mrgreen:

Hav nu en god tur og kom ikke tilskade.
Vi have en lægmuskel fiber og et ski-snitsår på skinnebenet (med udsigt til skinnebensknoglen) der krævede 11 sting på første dagen i sidste uge....ikke samme person og vi var kun 6 afsted.

SørenG

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Februar 08, 2008, 01:32:02 pm »
Har en god kammerat der ligger på intensiv med brækket arm, 8 brækkede ribben og 2 punkterede lunger....

Så pas på jer selv...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #24 Dato: Februar 08, 2008, 02:07:54 pm »
Tja jeg kan kun give Sircajun ret. Snoeblade gør sig bedst på skilærens fødder når de underviser børn i børneland fordi de er lettere at gå på. Det eneste positive man kan sige om snowblades er at de kan tage lidt af den væreste bagvægt for nogen, hvis de prøver dem en time, men så er det også tilbage til alm. ski for ikke at får nye dårlige vaner. Sircajun har ret I at rigtige ski er det eneste rigtige og med mindre man er nørd som mig, kan en allround eller allmountain carver opfylde alle ens behov.

Jeg arbejder selv i Den Danske Skiskole, hvor vi uddanner instruktører og jeg kan kun anbefale folk til at tage nogle timer uanset niveau, for alle kan blive bedre. Dem der ikke har fatte det endnu, og ødelægger sin ferie på snowblades og med stave, kan jo stille sig først i køen.

Jeg er selv lige kommet hjem fra en skiferie 10 dage i saalbach hvor vi var 15 af sted uden en eneste skade. Kun lidt ondt i halsen osv.
Hav en go tur jer der skal af sted.

Uha jeg kan ikke vente til uge 14 og 15 hvor jeg skal af sted igen.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #25 Dato: Februar 08, 2008, 02:44:06 pm »
Var i st. Johan et par gange i de unge dage, da det var efterskolen vi var afsted med, ellers har det ikke været meget ski det er blevet til, end til i år.
Var i Alpe D´hues i uge 5, og kunne da godt lige have brugt en uge mere der nede, hvis det var.  :innocent:
Vi havde en skade, brækket kraveben. 22 timer i bus og få timer i sneen inden han blev påkørt bagfra = resten af ferien på hotellet.
Hjemrejseforsikringen fik ham dog hjem... Allerede 3 timer før vi andre skulle afsted!  :shock:
Dog var det da altid noget han blev fløjet hjem, hvor vi andre skulle med bus.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #26 Dato: Februar 08, 2008, 03:25:27 pm »
Tja jeg kan kun give Sircajun ret. Snoeblade gør sig bedst på skilærens fødder når de underviser børn i børneland fordi de er lettere at gå på. Det eneste positive man kan sige om snowblades er at de kan tage lidt af den væreste bagvægt for nogen, hvis de prøver dem en time, men så er det også tilbage til alm. ski for ikke at får nye dårlige vaner. Sircajun har ret I at rigtige ski er det eneste rigtige og med mindre man er nørd som mig, kan en allround eller allmountain carver opfylde alle ens behov.

Jeg arbejder selv i Den Danske Skiskole, hvor vi uddanner instruktører og jeg kan kun anbefale folk til at tage nogle timer uanset niveau, for alle kan blive bedre. Dem der ikke har fatte det endnu, og ødelægger sin ferie på snowblades og med stave, kan jo stille sig først i køen.

Jeg er selv lige kommet hjem fra en skiferie 10 dage i saalbach hvor vi var 15 af sted uden en eneste skade. Kun lidt ondt i halsen osv.
Hav en go tur jer der skal af sted.

Uha jeg kan ikke vente til uge 14 og 15 hvor jeg skal af sted igen.

/Ole J.

Uha  :lol: Dejligt med en nørd mere....eller en mere nørd end jeg...he he
Lad mig høre om dit grej.
Jeg kører selv på pist med Salomon Equipe SC 2007 model, ejer også en gammel Rossignol RaceCarver 9X men den er blevet pensioneret. Har også en ski med for tekniknørder. Head MadTrix, med vendbar bindingssystem, en twintip ski med ekstra bredde i den ene ende. Når den er fremad så er bindingen monteret tilbagetrukket på skien. Når bindingen vendes og den smallere ende kommer forrest er bindingen centreret på skien for bedre balance ved hop.
Nu er jeg desværre aldrig blevet hverken god eller bidt af parken og skien har derfor været brugt mest som bigmountain ski i offpisten.
Er desværre nok lidt af et fjols da jeg endnu ikke har investeret i der rette gear til kørsel i offpisten. Her tænker jeg på lavinebipper/søger, skovl, sonde og 1.aidkit.  :club: :club: :club: og selvom det er gået godt i over 10 år så bør jeg tage mig sammen.  :loser:

Ole hvad laver du for skiskolen?

SørenG

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #27 Dato: Februar 08, 2008, 04:05:33 pm »
Hej Søren

Jeg arbejder på kontoret som studenter medhjælper, men da vi kun er 3 ansat, alle studerende, så det er mig der er regnskabschef  8)

Når jeg skal på ski har jeg selv en gammel Atomic C11 som er helt færdig, men der er masse af sål så den bruger jeg til skiskole. Der ud over har jeg en Salomon 1080, Atomic SL11 (155cm den sidstemodel fra 03/04 sæsonen før de begyndte at lave dem blødere) samt et par Rossignol B3. Jeg har også en Salomon LINK SnowBoard til kr. 8000,- men har aldrig rigtig brugt det. Ski er sjovere. Jeg har de senere år tonet lidt ned på grej da jeg efterhånden kan låne næsteår modeller hver gang jeg skal af sted, så mit eget bliver ikke brugt så meget mere.

Jeg giver dig ret ift. udstyr til backcountry, jeg har selv kun bipper og 1. hjælpssæt, mangler lige sonde og skovl, men uha sådan sen SV tager for sig i min spinkle SU økonomi, så der er ikke meget til overs til skiene.

Så det er dejligt med alle de gratis skiferier :mrgreen:

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #28 Dato: Februar 08, 2008, 05:35:03 pm »

SVIN! - Jeg har et par Lange 120 Comp stående på loftet og samle støv.. ØV
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #29 Dato: Februar 08, 2008, 06:18:37 pm »
Hej Søren

Jeg arbejder på kontoret som studenter medhjælper, men da vi kun er 3 ansat, alle studerende, så det er mig der er regnskabschef  8)

Når jeg skal på ski har jeg selv en gammel Atomic C11 som er helt færdig, men der er masse af sål så den bruger jeg til skiskole. Der ud over har jeg en Salomon 1080, Atomic SL11 (155cm den sidstemodel fra 03/04 sæsonen før de begyndte at lave dem blødere) samt et par Rossignol B3. Jeg har også en Salomon LINK SnowBoard til kr. 8000,- men har aldrig rigtig brugt det. Ski er sjovere. Jeg har de senere år tonet lidt ned på grej da jeg efterhånden kan låne næsteår modeller hver gang jeg skal af sted, så mit eget bliver ikke brugt så meget mere.

Jeg giver dig ret ift. udstyr til backcountry, jeg har selv kun bipper og 1. hjælpssæt, mangler lige sonde og skovl, men uha sådan sen SV tager for sig i min spinkle SU økonomi, så der er ikke meget til overs til skiene.

/Ole J.

Den Salomon 1080 du snakker om er det en ski? For mine støvler er Salomon 1080, en park støvle med god komfort og ikke så hård ved fødderne i landingerne. Med et flex på 85 så passer den mit skiløb godt da den IKKE giver ømme fødder efter en hel dag.

SørenG