Forfatter Emne: Hyosung - kender i det?  (Læst 18068 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

varmer

• Søndagskører
  • **
Hyosung - kender i det?
« Dato: Februar 06, 2008, 09:07:10 am »
Hej,

Jeg har en ven som skal begynde på mc kort her i februar og har i den forbindelse selvfølgelig også kigget på en masse motorcykler. Han tog på messe (desværre var jeg i belgien på det tidspunkt) hvorefter han kommer hjem og er ellevild eftersom han har fundet denne mc:

http://www.hyosung.dk/gt650r.htm

Han spørger så om der er noget ved den, og jeg må erkende jeg aldrig har hørt om mærket eller set motorcyklen, men svarede at jeg ville spørge hos mit alt vidende forum  :thumbsup: :thumbsup: Men er der nogen der har nogen erfaringer omkring dette mærke, og måske evt. præcis denne model?

Lasse1982

• Sandt SVin
Re: Hyosung - kender i det?
« Svar #1 Dato: Februar 06, 2008, 09:24:14 am »
Personligt har jeg ikke prøvet en Hyosung GT650R.

Men de første modeller skulle have en del problemer. Men eftersigende skulle de også have rette de fleste. Der har været en del debat omkring hyosung inde på mcg.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

El Bola

• Gæst
« Svar #2 Dato: Februar 06, 2008, 10:08:52 am »
jeg har kun hørt om dårlige anmeldelser om den

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #3 Dato: Februar 06, 2008, 10:14:54 am »
Hmmm ja hvis du vil høre en del dårlige historier om mærket så er du helt sikkert kommet til det rigtige forum. Mærket startede i DK med den meget SV inspirerede gt650 hvor man i høj grad havde lånt / købt elementer af suzuki! Desværre var der en del problemer med de tidligere modeller! Bl.a var der flere som oplevede problemer med kobling og gearkasse. Desuden var kvaliteten langt fra hvad vi kender hos de japanske mærker. Lakering, samlinger samt kvaliteten af f.eks forgaffel havde meget tilbage at ønske! Men okay man får hvad man betaler for...

Det endte faktisk med at de måtte sætte de sidste af de gamle ned til kun 59.000 ,- for at komme af med dem.  Her er et link til en trist historie- og ja den er måske mere relateret til et værksted og ikke mærket men alligevel http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8126&ipc=36723

Nå men så vidt jeg ved er det blevet en hel del bedre med kvaliteten. Data imponerer mig dog stadig ikke! 208 kg til en 650 som de kalder R?

Nå men, det er da sikket en fin begynder cykel, men hvis det ikke skal være en SV'er ville jeg nok hellere kigge på en Cagiva 650 Raptor. Det er sat kraftigt ned i pris i år! Den startede så vidt jeg husker på ca 120K og er nu sat ned til 90K Her får du lidt lækkert italiensk design med suzukis gennemprøvede kvalitets motor!
http://www.larsenmotorcykler.dk/Billeder/NYE%20CYKLER/CAGIVA.htm
« Senest Redigeret: Februar 06, 2008, 03:32:35 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Februar 06, 2008, 10:18:40 am »
har prøvet en - men samme problem som Hyosung plejer at ha
meget dårlige bremser - men den køre da - ved ik med de nyeste modeller
hvis man kun har behov for en billig cafe cykel er den fin nok -
men føler ik selv den er pålidlig nok til at jeg ville køre 40km motorvej frem og tilbage hverdage i hele mc-sæsongen

konklution
Den er bedre end en Lifan, men aldrig så god som en SV'er ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Lasse1982

• Sandt SVin
« Senest Redigeret: Februar 06, 2008, 11:55:00 am af lsp_dk »
Lasse

Jacob

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Februar 06, 2008, 03:03:05 pm »
Læste en test i et engelsk mc-blad, hvor deres konklusion var at man vist kun akkurat fik hvad man betalte for.
Men bremseklodserne var vist meget billige for det var de samme der sad på en eller anden 50 ccm Honda knallert  :shock:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Februar 06, 2008, 03:14:14 pm »
Jeg tror at Koreanerne som med alt andet - Samsung, Kia mv. , bliver bedre og bedre. Jeg ville ikke være nervøs mth. mekanikken, og synes den ser rigtig fed ud.

Brugtpriserne er nok det største problem, da mærket er relativt ukendt - samt muligheden for at købe tilbehør er begrænset.

Men, Mc-producenterne skal jo starte et sted, og vi vil nok også se mange Ducati "kinesere" de kommende år.

Konkurrence er godt - det giver os allesammen bedre og billigere produkter.

Her et udpluk fra hjemmesiden:
Da Honda i 1959 lancerede deres 125 CC, var der ingen der turde drømme om at Honda skulle blive verdens største motorcykelfabrikant. Om det samme vil ske med Hyosung er der ingen der kan sige, men Hyosung har høje mål - fabrikken eksporterer i dag motorcykler til mere end 60 lande. I øjeblikket udvikler Hyosung scootere, ATV og motorcykler i størrelsen fra 50cc til 650cc.
Et særligt kendetegn for deres motorer er 8 ventil V2 motor også for de fleste af deres 125cc.
Hyosung har et meget stort samarbejde med Suzuki i Japan som de bl.a. bygger små ATV’er for.
Hyosung mærket er ungt, fra 1978 hvor fabrikken producerede sine første MC’er. Starten var selvfølgelig svær, men allerede i 1996 producerede fabrikken mere end 150.000 køretøjer.

I 2003 skilte koncernen sig ud og kom til at høre under bl.a. storproducenten af HJC hjelme og den verdensomspændende koncern S & T, begge hjemmehørende i Korea. Dette skete for at tilføre MC koncernen flere midler til udvikling.

I 2007 er koncernen blevet opkøbt af S & T der nu er eneejer. S & T ejer bl.a. Daewoo og HJC, samt Chevrolet. Dette er udelukkende gjort på grund af at Hyosung ønskes udviklet som en storproducent af motorcykler.

Samarbejdet med Suzuki fortsætter og Hyosung bygger for Suzuki en 125cc MC samt små Suzuki ATV’er.

Hyosung’s fremtid er ganske klar. Man er i øjeblikket hver at udvikle en 1000cc og en 1200cc. Ydermere lanceres i slutning af 2008 en 450 off-road samt enduro, der kommer også en speciel GT650X (caferacer) samt en 125cc scooter med 16’ hjul.

I 2008 hvor fabrikken har 30 års jubilæum lanceres en speciel edition af GV650.
« Senest Redigeret: Februar 06, 2008, 03:58:59 pm af palle SV1000N K6 »
GSX1400, K7

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Februar 06, 2008, 05:13:28 pm »
Samsung er da ikke Koreansk... Det er svensk  :loser:  :wink:

Men jeg ville ikke røre en Hysung med en ildtang. Men det er bare min mening :)
1: Den er for billig bygget, ALT for billig...
2: Deres design af cykler falder ikke i min smag
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
« Svar #9 Dato: Februar 06, 2008, 05:54:15 pm »
Jeg har heller aldrig prøvet en Hyosung, men ville, på baggrund af de anmeldelser jeg har læst, aldrig vælge sådan en. Jeg ville helt sikkert vælge en SV650S som min første MC, men jeg er også farvet af at dét var min første...
Hvis han ikke har råd til en splinter ny SV'er kunne han jo finde en brugt... Min for eksempel...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

varmer

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Februar 06, 2008, 08:15:12 pm »
Mange tak for alle de gode svar. Tror lige jeg tager en snak med ham  :mrgreen:. Måske jeg kan vende ham fra "The Dark Side"  8)

8)

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #11 Dato: Februar 06, 2008, 09:01:51 pm »
her er en test med en SV 650n og en hyosung, taget fra FDMs hjemmeside. God fornøjelse med den og vi ses på en SV til foråret :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Februar 06, 2008, 09:05:22 pm »
Hvis han vil vide lidt mere om SV'eren hvis han bliver nysgerrig. Så er der artikel i denne månedes Bike.
Om 4 brugte nybegynder MC'er... Der er SV'eren en af de 4... De har blandt andet været så smarte at lave en skala efter hvad prisleje man skal regne med som nybegynder.

Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
« Svar #13 Dato: Februar 06, 2008, 11:24:37 pm »
Jeg har heller aldrig prøvet en Hyosung, men ville, på baggrund af de anmeldelser jeg har læst, aldrig vælge sådan en. Jeg ville helt sikkert vælge en SV650S som min første MC, men jeg er også farvet af at dét var min første...
Hvis han ikke har råd til en splinter ny SV'er kunne han jo finde en brugt... Min for eksempel...

Hvor står er det nu prisforskellen er på de 2 cykler?? Mener ikke det er meget mere end ca. 20-30K. Hellere give lidt flere penge ud til noget ordenligt da
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Februar 07, 2008, 10:46:09 am »
jeg nok hellere kigge på en Cagiva 650 Raptor. Det er sat kraftigt ned i pris i år! Den startede så vidt jeg husker på ca 120K og er nu sat ned til 90K Her får du lidt lækkert italiensk design med suzukis gennemprøvede kvalitets motor!
http://www.larsenmotorcykler.dk/Billeder/NYE%20CYKLER/CAGIVA.htm

Glæder mig til den dag hvor de kommer med en Mito 650 eller 1000
Lasse