Forfatter Emne: ny sv?  (Læst 3126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mulen

• Scooterfjæs
  • *
ny sv?
« Dato: Februar 11, 2008, 10:01:35 pm »
hej
jeg er forelsket, og det er i en ny SV 1000 naked. det er den fedeste cykel der findes, bare lyden af en V2`er der buldre derudaf er det bedste.
men ved ikke om det skal være en 1000 eller en 650´er er der stor forskel på dem?

ved ikke om det er de 2 potter der gør 1000 federe end 650´éren hvad er bedst(hvis man kan spørge sådan)

hvad er jeres erfrainger med dem begge på forhånd tak

M.V.H
Anders Mulen

hej.
jeg er på jagt efter en  SV´er har kraftigt overvejet at købe en ny..
men nu må vi se hvad der sker efter lidt råg og vejlidning

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: ny sv?
« Svar #1 Dato: Februar 11, 2008, 10:35:51 pm »
Tag en prøvetur på dem begge, så kan du selv afgøre det.

PS. det er ikke den billigst løsning for der er 99,9 % chance for at du falder for SV1000N, den har bare et bundtræk som sparker så meget røv i forhold til en SV650N og larmer næsten det dobbelt. Jeg var selv helt hooked på en 6½, men én tur på et kilo svin gjorde at jeg løb ned og købte storebror med det samme.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Mulen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Februar 11, 2008, 10:43:01 pm »

PS. det er ikke den billigst løsning for der er 99,9 % chance for at du falder for SV1000N, den har bare et bundtræk som sparker så meget røv i forhold til en SV650N og larmer næsten det dobbelt. Jeg var selv helt hooked på en 6½, men én tur på et kilo svin gjorde at jeg løb ned og købte storebror med det samme.

/Ole J.

ja jeg tror også det bliver den men skal lige ud og prøve dem. ved du om der er nogen der har negative erfarainger med den?

( tak for dit svar )
hej.

Søren F

• Sandt SVin
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
« Svar #3 Dato: Februar 11, 2008, 10:50:45 pm »
Prøv at kigge lidt her på forum......

De fleste bygger så meget løs på deres 6,5'er at det kommer til at koste det samme som en 1000'er: Ny forgaffel, dobbeltudstødning etc etc.

Det var ihvertfald der jeg endte, da jeg startede med at kigge efter en 6,5'er.

Overvej at finde en der kun lige har kørt er par tusinde km - så sparer du både afskrivning, levering og 1K service - det er en del  :wink:

PS: Den kører fedt!!!!!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #4 Dato: Februar 11, 2008, 10:59:00 pm »

/Ole J.

ja jeg tror også det bliver den men skal lige ud og prøve dem. ved du om der er nogen der har negative erfarainger med den?

( tak for dit svar )

Som Søren skriver. Se hvad folk her I forummet mener. 6½'eren har en lidt for blød affjedring især i forgaflen, som kan gå i bund. Derudover er cyklerne afktisk ret forekellige når man går dem i detaljer. SV1000 har bedre ophæng af baghjulet, styrdæmper og andre lækkerrier som du må kigge langtefter på 6½'eren. Det eneste negative der er at sige om SV1000 er et benzin forbrug på omkring 15-16 km/l modsat 6½ på 20-22 km/l hvad jeg har hørt.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #5 Dato: Februar 12, 2008, 08:51:15 am »
Der er meget stor forskel på en 650'er og en 1000'er. Selvfølgelig er motoren meget kraftigere på en 1000'er men affjedringen er en helt anden verden. Det skule den selvfølgelig også geren være da den er beregnet til flere kræfter men derfor skal man også huske at en 65o'er er en mere harmonisk MC efter min mening. Det er en 1000'er ikke... Det er som om motoren er lidt for "vild"  og derfor passer det hele ikke så godt sammen som på en 65o'er.

Så mit råd er : hvis man have en rigtig skæg MC som kan bruge med det samme, så køb en 650'er. Hvis man vil have en stærkere motor som rækker i lang tid men vil give lidt afkald på køredynamik skal man vælge en 1000'er.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #6 Dato: Februar 12, 2008, 09:34:25 am »
Det er sikkert sjovere at have en maskine man nemmere kan udnytte fuldtud!
Jeg tror 650eren er hurtigere i byen og de små sving - meeeennnn det er ikke min erfaring at de hænger på på landeogmotorvejen
Så det er nok mest fornuftigt og stadig s . . . . skægt med en 650er
kommer du først over på en 1000 (eller en anden størrer mc) bliver man let afhængig af det større bundtræk og den vildere karakteristik!
Du sparer jo også nogen basseører på den lille, både i indkøb, drift og forsikring! og du kan nøjes med at købe een larmepotte!!1
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Februar 12, 2008, 11:15:19 am »
Selvom de deler samme stel (- affjedring) er det 2 forskellige mc'er.
Den store har masser af rå power fra bunden af og helt op til rødt felt  :D :D
Men den føles tung og træg at bremse og styre med i forhold til den bette  :(

Den lille er (som tidligere skrevet) harmonisk, det er som om det hele bare passer sammen. Man bør dog lige skifte forgaffelfjedrene til nogle prograsive med det samme, da de standard monterede banker i bund ved hårde opbremsninger  :(

Er du en størrelse L eller derover, eller kommer du til at køre med bagsædestrafvægt ville jeg nok gå efter den store, men er du en størrelse S eller M er den lille måske at foretrække  :undecided:

Jeg skal da være den første til at indrømme at jeg til tider skriger efter mere power  :brok: :brok: Men det er kun på bane og den dag jeg får mere power bliver det ikke SV1000-power, he-he bare kom efter mig drenge, jeg kan ta det  :mrgreen:

Til Ritzau, 650'eren følger fint med på landevejen  :mrgreen: men bliver klart sat på motorvejen  :brok:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

pumper

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: Februar 12, 2008, 01:50:36 pm »
HEJ. Min første skriv på denne super side.Jeg skriver fordi jeg lige har bestilt en sv 1000 sk7, sprit ny.Min første nye mc nogen sinde. Såvit forhandleren kunne se var der ca. 15 stk. tilbage, så du skal nok være hurtig til at beslutte dig.Det kan godt være du kan handle lidt på prisen,fordi de 1000 cykler der er tilbage skal være solgt inden udgangen af 07,da de er på dispensation m.h.t. euro. normen.Held og lykke med købet. 8) 8) 8)
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

pumper

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: Februar 12, 2008, 03:26:17 pm »
Ja der skulle ha stået udgangen af 2008 :oops:
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Februar 12, 2008, 10:35:57 pm »
Ja der skulle ha stået udgangen af 2008 :oops:
Så fik du sku lige sneget indlæg nummer 2 ind  :lol:
Velkommen til  :D :D Og tillykke med SVinet  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Mulen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #11 Dato: Februar 14, 2008, 01:34:19 pm »
jeg takker mange gange for de gode råd. og vil tage dem alle med i mine overvejelser men tror nu det bliver en 1000´er  :D
hej.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #12 Dato: Februar 15, 2008, 08:22:15 pm »
Tillykke med cyklen! Jeg synes det er et fint valg! (sjovt nok)  :mrgreen: Nu skriver du ikke om du er helt ny på mc eller om dette er en ny i rækken! Men under alle omstændigheder, så skal man jo altid lære en ny cykel at kende inden man begynder at give den lidt mere gas! :police: :police:

Og det er jo tilfældet hvad enten man er helt ny eller erfaren mc'ist! Hvis du bare tager det roligt i starten (ya right!!! :afro:) så er det ikke noget problem med 1000'neren.
kilosvin med div udstyr...

Mulen

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #13 Dato: Februar 16, 2008, 09:28:55 am »
Tillykke med cyklen! Jeg synes det er et fint valg! (sjovt nok)  :mrgreen: Nu skriver du ikke om du er helt ny på mc eller om dette er en ny i rækken! Men under alle omstændigheder, så skal man jo altid lære en ny cykel at kende inden man begynder at give den lidt mere gas! :police: :police:

Og det er jo tilfældet hvad enten man er helt ny eller erfaren mc'ist! Hvis du bare tager det roligt i starten (ya right!!! :afro:) så er det ikke noget problem med 1000'neren.

jeg er godt nok ny på mc. men har kørt meget cross og scooter race, ved godt det slet ikke er det samme men der må da give lidt.. og er der jo bare mere i 1000´ern hehe
hej.