Så har jeg oplevet at køre tur med en som kørte af i et sving med stor kraft!
Min kammerat og arbejdskollega kørte på en Kawasaki zxr750rr og vi kørte tur i dag som tidligere annonceret her på forummet.
Turen startede på godset kl. 12 og var tiltænkt at skulle slutte i Hillerød kl. 15 da vi skulle på arbejde om eftermiddagen.
Vi kørte fra Gørløse og til Uvelse, og derfra gennem Lystrup og videre mod Slangerup.
Mellem Lystrup og Slangerup kommer et skarpt højresving som dykker nedaf. Jeg førte an og gassede på som sædvanligt den vej, som jeg har kørt så tit.
Efter de næste 2 sving sagtede jeg farten for at få Claus med igen, men da han ikke dukkede op, fik jeg vendt cyklen i en fart og kom tilbage.
Tankerne flyver gennem hovedet, da jeg ved der ikke er nogle af de sving hvor man kan glide af uden at ramme træer, plankeværk muret stensætninger og el-master.
Jeg kører og kigger i alle svingene og tankerne om hvad jeg kommer til at møde får mit hjerte til at galoppere afsted. Er han sluppet med livet i behold eller hvor store skader har han pådraget sig???
Endelig kommer han til syne stående chokeret i vejkanten, og med lettelse i kroppen kan jeg parkere og se hvad han har været ude for.
FUCK den var smadret!!!
Mc´en havde knækket en elmast slået flikflak små 100 meter og endt halvt oppe i et træ...
Claus blev hentet med ambulancen og kørt til Fr.sund traumecenter.
Til aften har jeg hørt fra ham og han er i god behold efter omstændighederne.
Han selv er blevet skynget af mc´en da forhjulet forsvandt i svinget, og er gledet mellem nogle træer, ½ meter fra nogle store granitsten, og er endt ca. 1 meter fra hvor hans mc hamrede mod træet.
Jeg kan stadigt mærke her på arbejdet at jeg er noget rystet, selv om jeg ikke så selve ulykken live, men kun resterne og billedet inde i hovedet...
Så i fremtiden kommer jeg til at være en pestilens for jer alle ang. jeres dæk!!!! Han kørte på de touring dæk som cyklen var montere med da han købte den: machedam 90 på en 7½ racer det HOLDER IKKE!!!!Køb nu for helvede nogle dæk som er bedre end den kørestil i har!!!! Tro mig i ønsker ikke at komme i den situation som Claus har været og er i nu!!!!Med chokeret hilsen