Forfatter Emne: Urolig motorgang ???  (Læst 6440 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

slowhand30

• Plastikrocker
Urolig motorgang ???
« Dato: Marts 12, 2008, 08:15:35 pm »
Godaften.

Har lige solgt min SV650S og vil nu gerne have mig en SV1000N brugt (K3 eller K4) men har hørt en del om at de kan have en urolig motorgang hvis de ikke har en PC. Synes ikke jeg havde problemer med min 6½ så omfatter det kun SV1000 og er det nogle specielle årgange ?....Og hvor stort er problemet ?

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Urolig motorgang ???
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2008, 08:21:35 pm »
Problemet er ikke enormt, men fra og med årgang 2005 er motorstyringen ændret. Så K3 & K4 modellerne har den gamle motorstyring.

Jeg kører selv en K3'er med powercommander, og selvom den gør en verden til forskel, så syntes jeg ikke motorgangen var urolig før.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #2 Dato: Marts 12, 2008, 11:17:46 pm »
Super valg af maskine! Jeg kører K3 uden PC og jeg har ingen problemer. Men det skal siges at den er kørt ind med de potter som sidder på! Jeg tror ikke at en PC vil gøre motoren mere rolig, men "måske" vil jeg kunne mærke lidt i mellem området! Lige nu savner jeg dog ikke power, så jeg har valgt at bruge guldet på noget andet bling....
kilosvin med div udstyr...

lks

• Plastikrocker
    • http://www.kaos-mc.dk
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2008, 05:32:45 am »
Min gamle K3er var urolig ved 3500 omdr fik powercomander for at afhjælpe problemet hvad det ikke gjorde, byggede derfor tændingsadvancer på og det hjalp, cyklen fik en meget blødere motorgang, bedre gasrespons og meget bedre trækkraft.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #4 Dato: Marts 13, 2008, 06:21:22 am »
Det er ikke anderledes end på 6½erne, og kan 95% af gangene fjernes ved at Tps-justere cyklen. Det er noget du selv kan gøre og koster ikke noget.

Det skal ikke være det som afgører om du vil have en SV1000 eller ej.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

steen

• Roadracer
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
« Svar #5 Dato: Marts 13, 2008, 07:56:36 am »
Det er ikke anderledes end på 6½erne, og kan 95% af gangene fjernes ved at Tps-justere cyklen. Det er noget du selv kan gøre og koster ikke noget.

Det skal ikke være det som afgører om du vil have en SV1000 eller ej.  :blink:

Jeg er fuldstændig enig her. En Sv1000 er på ingen måde en træls MC. Det er meget små nøk man kan mærke engang imellem. Min har gjort det ganske få gange og kun når vejret er under 5-7 grader
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 13, 2008, 08:29:59 am »
synes også min køre fint uden pc3 - k4

jannik - Tps-justere`?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Damage

• Gæst
« Svar #7 Dato: Marts 13, 2008, 09:50:20 am »
Der er en guide til TPS justering her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0  :thumbsup:

boogii

• Scooterfjæs
  • *
  • Give us a kiss
« Svar #8 Dato: Marts 13, 2008, 10:05:30 am »
Kan godt følge dem der har givet dig det input, kører selv på en 1000 K3 den har tendes til at hugge lidt ved konstandt gas i området omkring 3-4000 rpm. Man mærker det tydeligt, men jeg ville ikke selv bruge penge på at få det fjernet, så meget irriterer det heller ikke, V2 er jo lidt urolig, og det er kun ved konstandt gas! Alle TL/SV motorene lider under det, det er min 3´die SV, (samme problem hver gang) har i sin tid haft nøjagtig det samme problem med en TLR. NB kører ikke med PC!

Blue Thunder

• Plastikrocker
« Svar #9 Dato: Marts 13, 2008, 11:11:42 am »
Kan godt følge dem der har givet dig det input, kører selv på en 1000 K3 den har tendes til at hugge lidt ved konstandt gas i området omkring 3-4000 rpm. Man mærker det tydeligt, men jeg ville ikke selv bruge penge på at få det fjernet, så meget irriterer det heller ikke, V2 er jo lidt urolig, og det er kun ved konstandt gas! Alle TL/SV motorene lider under det, det er min 3´die SV, (samme problem hver gang) har i sin tid haft nøjagtig det samme problem med en TLR. NB kører ikke med PC!

Kører også på en K3 der opføre sig som beskrevet. Har talt med fl. om problemet dog uden at
komme en løsning nærmer.
Så lad os få nogle udsagn på dette problem fra de oplyste og ikke bare løsningen med at sætter
anden styring på.
Der må kunne gøres noget der afhjælper dette problem.

Blue Thunder

Man bliver aldrig for gammel til rigtige motorcykler

Damage

• Gæst
« Svar #10 Dato: Marts 13, 2008, 11:24:44 am »
Jeg køre på en K6´er og den har en anden ECU end K3 og K4...og den har ikke denne urolige kørsel ved
konstant gas, jeg har heller ikke PC monteret. Jeg har skiftet potterne og luftfilteret til PiperCross og
så er den originale ECU justeret ind på en testbænk.

Min TPS stod også for højt (ca. 2600 rpm) så den har jeg justeret som Jannik har beskrevet.

Indsugningsspjældene har jeg også synkroniseret fordi de ikke var helt præcist justeret fra fabrikken.

Så spiller SVinet.  :thumbsup:

Vinholt

• Søndagskører
  • **
« Svar #11 Dato: Marts 13, 2008, 03:49:52 pm »
Min "hugger" også ved konstant hastighed, men kun ved omkring 80-120 km/t, derefter er der ingen uroligheder. Jeg har kn luft og leo potter på. Dog har flere fortalt mig, at det problem kan fjernes med en powercommander... Så jeg regner med at få sat pipercross luft og powercommander på her om ik så længe...
Men i bund og grund vil jeg ikke kalde det et problem. Det er ikke noget jeg lægger mærke til overhovedet i daglig brug.
K4, Special Corona lakering, blankpolerede og delvist lakerede fælge, LeoVince potter, luftfilter og oplagte blinklys.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17665&ipc=65340

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #12 Dato: Marts 13, 2008, 04:22:58 pm »
Det er en gas-spjældsjustering, som fortæller hvornår insprøjtningen skal give mere benz.

Jeg skal nok få lavet en beskrivelse til billederne: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=841.0

Det kan næsten altid justeres så det er væk!!!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

LKA63

• Søndagskører
  • **
« Svar #13 Dato: Marts 13, 2008, 05:33:59 pm »
Interessant debat. Jeg har også problemer med at motoren hugger lidt i området omkring 3000 -4000 rpm ved neutral gas. Jeg kører en SV1000 S med PC og pipercros filter og Lazer potter. Jeg Købte cyklen brugt sidste år og har derfor ikke selv monteret PC, potter og filter. Cyklen er mappet af forhandler i Vordingborg.

Jeg må ærligt tilstå, at jeg er i tvivl om det er en K3, K4 eller K5. Hvordan kan man se det - Stelnummeret måske ??? Nogen der kan hjælpe.
Cyklen er indregistreret i år 2005, men det er vel ikke ensbetydende med det er en K5. Servicebogen er til en K3.

Jeg startede en tråd sidste vedr. dette problem - men fik aldrig løst problemet. Levede med problemet. Nu lytter jeg lidt med her og håber på guldkorn.

Min gamle K3er var urolig ved 3500 omdr fik powercomander for at afhjælpe problemet hvad det ikke gjorde, byggede derfor tændingsadvancer på og det hjalp, cyklen fik en meget blødere motorgang, bedre gasrespons og meget bedre trækkraft.

Det med at indbygge en tændingsadvancer lyder interressant. Kan det beskrives nærmere ?

Lars

SV1000SK3 - sølvgrå - Lazer High Mount - Power commander - Pipercross filter.

Damage

• Gæst
« Svar #14 Dato: Marts 14, 2008, 06:58:26 am »
Interessant debat. Jeg har også problemer med at motoren hugger lidt i området omkring 3000 -4000 rpm ved neutral gas. Jeg kører en SV1000 S med PC og pipercros filter og Lazer potter. Jeg Købte cyklen brugt sidste år og har derfor ikke selv monteret PC, potter og filter. Cyklen er mappet af forhandler i Vordingborg.

Jeg må ærligt tilstå, at jeg er i tvivl om det er en K3, K4 eller K5. Hvordan kan man se det - Stelnummeret måske ??? Nogen der kan hjælpe.
Cyklen er indregistreret i år 2005, men det er vel ikke ensbetydende med det er en K5. Servicebogen er til en K3.

Jeg startede en tråd sidste vedr. dette problem - men fik aldrig løst problemet. Levede med problemet. Nu lytter jeg lidt med her og håber på guldkorn.

Det med at indbygge en tændingsadvancer lyder interressant. Kan det beskrives nærmere ?

Lars

Hvis det er en K5 har den sort stel...så det tror jeg ikke det er.  :blink:

Hvor sidder dit værktøjssæt...? Hvis det er en K3 ligger det under sædet og hvis det er i en boks bag baghjulet
er det en K4.