Forfatter Emne: Gear indikator..  (Læst 3965 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Gear indikator..
« Dato: Marts 29, 2008, 12:31:37 am »
som en lille opfølgning på den Gear indikator tråd der har kørt, er jeg faldet over denne gear indikator.

http://www.starlane.com/en_engear_engaged_gear_indicator_shift_light.htm

Jeg har nu set den i et par italienske butikker til omkring 75-80 EUR , og det er ikke så tosset. for der er også Shiftlight i den. Så det er 2 fluer med et smæk, for dem som kunne savne det når det gør temmelig friskt til..

den virker ret overbevisende mht stortset ingen forsinkelse på opdateringen af gearskiftet. og så dimmer den selv op og ned afhængigt af hvor lyst det er..

se den i aktion her:

http://youtube.com/watch?v=bkBPwh0jj-0&feature=related

NÅ.. men de butikker jeg har set den, skulle man komme og afhente den i butikken, så spørgsmålet er om nogen kan finde et sted her i europa, hvor vi kan få dem ? 

onkel anders

• Søndagskører
  • **
Re: Gear indikator..
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2008, 01:08:03 am »
kunne godt tænke mig sådanne en, men hvad betyder shiftlight :huh:

Mr.Andreas

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Marts 29, 2008, 03:28:49 am »
Han går godt nok til den :) men ved ik helt hvad jeg synes om den gear indikator men det er vel en smags ting.. :) 

jeg vil tro at shiftlight (på dansk skifte-lys) er deres ord for geardisplayed men ik noget jeg skal gøre mig klog på  :hand:
KoksGrå SV1000SK6, med en del af det dejlige ;).

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #3 Dato: Marts 29, 2008, 06:09:30 am »
Shiftlight må være en form for omdrejnings overvågning så der tænder en lampe når det er optimalt at skifte til næste gear  :shock:
Gul SV 650S K5

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2008, 07:38:21 am »
Shiftlight må være en form for omdrejnings overvågning så der tænder en lampe når det er optimalt at skifte til næste gear  :shock:

Jep, ligesom Rossi, man kan se hans hjelm blinker rødt (genskin), når han skal skifte gear.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Pyrotek

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2008, 08:54:08 am »
Har lige set video'en  :shock: kan se det er i Italien og M/K er ikke ked af det 160km/t i byen og over 200 km/t i tunnel. Kører selv til Italien hver sommer på ferie så jeg ved hvordan trafikken er dernede. Hvad er det for en Yamaha nogen der ved det  :?:
Med hensyn til gearindikatoren så er den da for fed  8) vi er nødt til at finde ud af hvor vi kan købe den evt. fra udlandet.
Gul SV 650S K5

Pyrotek

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Marts 29, 2008, 09:03:53 am »
Fandt dette http://www.starlane.com/distributors.htm
så er det da bare at kontakte www.powersport-mc.dk
Gul SV 650S K5

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #7 Dato: Marts 29, 2008, 09:55:03 am »
Hvad er det for en Yamaha nogen der ved det  :?:

FZ6-N  :wink:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2008, 12:40:49 pm »
Synes faktisk ikke han er særlig smart. En ting er at køre stærkt på en motorvej - en helt anden er at køre som ham i gennem trafik på mindre veje.  :loser:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Niemann

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: Marts 29, 2008, 01:05:30 pm »
Synes sgu han kører som en tosse...

Shift-light er helt sikkert en omdrejningsindikator, så man kan se hvornår det er optimalt at skifte gear. Er ret sikker på at man selv kan programmere disse indikatorer til ved hvilke omdrejninger de skal blinke... det er jo individuelt fra mc til mc, og alt efter hvilken kørestil man ønsker... (dog oftest der hvor momentkurven topper :D)

Pyrotek

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Marts 29, 2008, 03:24:30 pm »
http://www.starlane.com/manuali/Engear_Ing_Conn.pdf
her kan du læse montage vejledningen.
Gul SV 650S K5

Lord Fungus

• Plastikrocker
  • If you run, you only die tired
« Svar #11 Dato: Marts 29, 2008, 11:07:40 pm »
Det kan godt være jeg spørger dumt, men hva fan... skal man bruge det til?
Min cykel har kun 6 gear og det kan jeg godt tælle til og kan høre på motoren hvornår der skal skiftes op/ned.
Og det er ikke for at spille smart eller lignende men er der nogen der ikke kan finde ud af hvilke gear de kører i?
Jeg tror det ville forvirre mig mere end det ville gavne mig.

pingo

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: Marts 30, 2008, 01:54:10 pm »
Min cykel har kun 6 gear og det kan jeg godt tælle til og kan høre på motoren hvornår der skal skiftes op/ned.
Og det er ikke for at spille smart eller lignende men er der nogen der ikke kan finde ud af hvilke gear de kører i?

Jeg tror det bare er til lir. Muligvis kan den der shiftlight der viser hvornår man skal skifte gear, bruges til noget i racer-miljøer, men ikke på gaden. Hvornår er det egentligt optimalt at skifte gear? Det må vel være et sted, hvor man ramer max kraftmoment efter skiftet? Eller hvad?

Anyway, jeg skal gerne indrømme at jeg på min gamle GS500 ikke talte hvilket gear jeg var på. Jeg kørte bare efter "fornemmelsen", og skiftede op og ned som hastigheden. Og det skete da at jeg prøvede at skifte op i 7. gear :p Men på SVinet har jeg nærmest ikke været over 3., så der har jeg endnu ikke haft problemet
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #13 Dato: April 01, 2008, 01:10:01 pm »

Den er nok mest til race. Der mister du lidt hurtigt fornemmelsen for om du kører i 3. eller 4. - og komer du ud af svinget i det forkerte gear er den runde ødelagt :)
Og ja du kan høre på motoren hvornår du skal skifte men på bane når du f.eks skyder den af ned af langsiden kommer man MEGET hurtigt op i begrænseren og der er man faktisk kommet forbi det sted man burde have skiftet for at have optimalt træk.

Hvis nogen kan arrangere noget fælleskøb er jeg frisk på en.
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: April 01, 2008, 02:52:41 pm »

Ja, mig  :oops:
Jeg savner virkelig gearindikatoren (som var standard på min gamle cykel fra 77 :shock:)
Især på bane hvor jeg tit roder efter 7.gearet på langsiden  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta