Forfatter Emne: OT: Hyletone fra PC  (Læst 3944 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
OT: Hyletone fra PC
« Dato: April 08, 2008, 03:28:26 pm »
Hej SVin,

Der kommer en høj hyletone fra min pc. Det er hverken blæseren på cpu, psu eller bundkort. Udskiftning af harddisk hjælper ikke og dvd-drevet siger heller ikke noget.
Kan det være selv bundkortet der har en dårlig forbindelse eller hvad sker der lige??
Jeg bliver helt skæv i hatten af tonen, så igår sad jeg med ørepropper og hamrede i tastaturet.

"Findelønnen" er et stk kontrol af dæktryk.

:-) Niels
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #1 Dato: April 08, 2008, 03:37:51 pm »
Hmm... Har du evt prøvet at starte op uden tastatur og mus?

Ellers er det nemmest at hive alt fra HD, DVD, Grafik kort, RAM osv osv og så ellers sætte det hele i igen én ting ad gangen.

/bo
MC-løs :-/

bdamkjaer

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 312
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #2 Dato: April 08, 2008, 03:41:41 pm »
Det kunne også være selve strømforsyningen  :loser: De kan godt hyle lidt inden de står af, fx en kondensator..
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #3 Dato: April 08, 2008, 03:54:10 pm »
kan vi forhandle det op til en mc vask?´ :lmao:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #4 Dato: April 08, 2008, 03:54:47 pm »
Det kunne også være selve strømforsyningen  :loser: De kan godt hyle lidt inden de står af, fx en kondensator..

Det lurede jeg også på. Har siddet og trykket på alle kondensatorer på bundkortet, men det hjalp heller ikke. Nogle af dem er endda lidt varme  :loser:

En anden gut har også lige foreslået at det kunne være strømforsyningen. Hvis nogen ligger inde med en demoversion, vil jeg gerne låne den :)  300w, tak.
Jeg holder til på Amager og har øl på køl. Hvis du sender din søster med den, er det også ok, og der kan blive tale om noget opsamling et sted  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #5 Dato: April 08, 2008, 04:01:12 pm »
Det kunne også være selve strømforsyningen  :loser: De kan godt hyle lidt inden de står af, fx en kondensator..

Det lurede jeg også på. Har siddet og trykket på alle kondensatorer på bundkortet, men det hjalp heller ikke. Nogle af dem er endda lidt varme  :loser:

En anden gut har også lige foreslået at det kunne være strømforsyningen. Hvis nogen ligger inde med en demoversion, vil jeg gerne låne den :)  300w, tak.
Jeg holder til på Amager og har øl på køl. Hvis du sender din søster med den, er det også ok, og der kan blive tale om noget opsamling et sted  :mrgreen:

Jeg har en 300W ATX liggende som du kan få på fredag hvis du kommer forbi  :)

Ellers kan der være at det er dit bundkort som fortæller dig at din(e) processor(er) er ved at blive for varme. Jeg havde samme problem med et gammelt bundkort og hyletonen var ikke specielt høj - men pisse irriterende! Det hjalp at køre uden siden sat på kabinettet...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #6 Dato: April 08, 2008, 04:03:38 pm »
Det er ikke skærmen???  Hvis det er en old-school-skærm kan de hyle for sindsygt

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #7 Dato: April 08, 2008, 04:06:01 pm »
Jeg har en 300W ATX liggende som du kan få på fredag hvis du kommer forbi  :)

Ellers kan der være at det er dit bundkort som fortæller dig at din(e) processor(er) er ved at blive for varme. Jeg havde samme problem med et gammelt bundkort og hyletonen var ikke specielt høj - men pisse irriterende! Det hjalp at køre uden siden sat på kabinettet...

Fredag? Er det ikke lørdag der er R-Jam?? Eller er fredag et lille privat arrangement for søskende??   :tie: :mrgreen:

Jeg har allerede pillet siden af kabinettet for at finde ud af hvor tonen kom fra. Processoren er vist ikke mere end 51 grader, så det burde være ok. (Det er en AMD XP1600+ fra 2002, så den har da lidt år på bagen.)

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #8 Dato: April 08, 2008, 04:08:00 pm »
Det er ikke skærmen???  Hvis det er en old-school-skærm kan de hyle for sindsygt

Hmm... det mener jeg ikke. Den tænder først lidt senere med en smaaaaaart usb-strømskinne. Prøvede at pille den fra på skærmkortet igår, men det hjalp ikke. Det var godt nok stadig strøm på, men det lyder også mere som noget fra kabinettet af et sted  :dead:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

El Bola

  • Gæst
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #9 Dato: April 08, 2008, 04:11:15 pm »
jeg har kuren. brug en kølle til at smadre den og køb en ny

bahahahaha

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #10 Dato: April 08, 2008, 07:13:39 pm »
Fredag? Er det ikke lørdag der er R-Jam??

Øhh jo, men jeg er allerede gået i gang med at drikke mig ned!  :rolleyes: :angel: Eller noget  :wink:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Mikkel Dige

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #11 Dato: April 08, 2008, 07:49:22 pm »
Kan meget vel være strømforsyningen der hyler. Har Du installeret noget nyt hardware fornyligt , for så kan den blive overbelastet.
300 w er fanme ikke meget , kører selv med 750 w. Prøv evt. at købe/låne en ny strømforsyning med lidt flere w. eks Corsair 450 w ca. pris en plovmand.


SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #12 Dato: April 08, 2008, 09:17:58 pm »
Det kan være flere ting. Som regel spoler, hvis ikke det direkte er noget der SKAL hyle, som en temperaturindikator eller noget. Det er samme princip som normale transformere lider under, hvor man ka høre en gang 50 hertz brum. Det skyldes at vindingerne i spolerne bliver rykket rundt af det magnetfelt, som de selv laver, og derved frembringer lyd. Lyden bliver naturligvis højere, jo højere frekvens strømmen i spolen har.. Det kan både være skærmen eller strømforsyningen eller en spole på dit bundkort, eller andre steder.. Hvis du finder den spole der larmer, kan det som regel fikses med en gang hårlak eller lim :)

Kan meget vel være strømforsyningen der hyler. Har Du installeret noget nyt hardware fornyligt , for så kan den blive overbelastet.
300 w er fanme ikke meget , kører selv med 750 w. Prøv evt. at købe/låne en ny strømforsyning med lidt flere w. eks Corsair 450 w ca. pris en plovmand.

300w burde være nok, hvis ikke du har for meget lort i din computer. Men alternativt kan du hook'e en ekstra strømforsyning til. Den startes ved at kortslutte det grønne kabel(der sidder i det store stik), med et sort kabel. Så starter strømforsyningen. Prøv at slutte din normale strømforsyning til dit bundkort, og en ekstra strømforsyning til alle harddiske, og andre drev. Hvis dit grafikkort kræver ekstrastik, så prøv også at rode lidt med det :) Men ellers flå dele ud og se, hvornår det holder op..
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #13 Dato: April 08, 2008, 09:42:49 pm »
hvis det er sådan en meget høj tinitus agtig lyd, så er det meget vel din strømforsygning. Det problem har jeg været ude for.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: OT: Hyletone fra PC
« Svar #14 Dato: April 08, 2008, 09:58:02 pm »
Øhh jo, men jeg er allerede gået i gang med at drikke mig ned!  :rolleyes: :angel: Eller noget  :wink:

Stive Lis!!   :afro:

Når jeg nu ikke kan hugge din søster, vil jeg gerne forsøge at hugge din strømforsyning. Lørdag er vel bare lidt en lortedag. Gider ikke bliver stoppet af  :police: med en strømforsyning og 14 dåsebajere i en plastikpose. Så er man da sikker på at blive terrorsigtet  :whatever:

Jeg må komme forbi en dag snarest eller invitere på skridttæsk herude på Amager  :mrgreen:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(