Forfatter Emne: U-vending  (Læst 11049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Re: U-vending
« Svar #15 Dato: April 24, 2008, 10:37:52 am »

Dt er så her det sjove kommer ind  billedet, for jeg er gammelt cykelbud og kører racercykel om sommeren, så balancen fejler INTET på cyklen - jeg er sgu en hopeless-case.....  :(

Så læs det jeg skrev i de sidste 3 linjer.  :)
Kanon tilbud  :D :D
Så er det bare op på geden og til Ishøj.....

Jeg kan desværre ikke være behjælpelig, da jeg ikke ved hvordan jeg gør - jeg gør det bare.....
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #16 Dato: April 24, 2008, 10:49:29 am »
skal du lave venstre U-vending  så læn/læg cyklen ned mod venstre, smid så en balle eller to ud på højreside af cyklen, og læn dig imod højre, således holder du balance i cyklen, og i og med at cyklen er lænet mod vesntre, vil du automatisk dreje..      Jo mere du læner cyklen ned, jo længere ud på siden af dækket kommer du, jo mere mindsker du rullediameteren og jo skarpere drejer du..

selv en baneracer med store styrstop (dvs meget lidt mulighed for styrudslag, kan dreje meget skarpt og lave skarpe uvendinger - det fandt jeg ud af på et kørekursus/racingschool i frankrig.. der øvede vi det nemlig..   total umuligt i starten, indtil man finder ud af at man skal læne sig voldsomt modsat, så går det som en leg)

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #17 Dato: April 24, 2008, 10:51:51 am »
Min baneracer kan sq ikke dreje skarpt - uanset teknik :D
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #18 Dato: April 24, 2008, 11:09:21 am »

jo..  :wink:     (vi har endda billeder af det (dem hvor Olfert kører på den) )

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #19 Dato: April 24, 2008, 11:19:54 am »
Hehe dit lille styk lort ! Jeg mener når man kører langsomt og skal lave uvendinger !

Ved godt den godt kan dreje når den får gas.... og skal ret være ret .. så drejede jeg vel skarpere end Olfert .. i hvert fald mindst en gang !! Jeg havde sku ikke kun knæet i .. også røv og albuer !
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #20 Dato: April 24, 2008, 11:57:35 am »
Hehe dit lille styk lort ! Jeg mener når man kører langsomt og skal lave uvendinger !

Ved godt den godt kan dreje når den får gas.... og skal ret være ret .. så drejede jeg vel skarpere end Olfert .. i hvert fald mindst en gang !! Jeg havde sku ikke kun knæet i .. også røv og albuer !

HÆHÆHÆ  :whipped:

Men for at komme til emnet igen.. Jeg har også lange styrstop på min bane ged.. og den kan dreje rigeligt skarpt til uvendinger.. det er bare om at bruge ovenstående teknik..  jeg troede heller ikke det kunne lade sig gøre, indtil vi lærte det..

jo længere ned på siden af dækket du kommer, jo skarpere drejer man.. det er ikke styr udslaget der for en MC til at dreje..

Rask

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: April 24, 2008, 12:39:08 pm »
Kig ind mod midten... og ikke lige ned foran forhjulet... og så brug koblingen flittigt (forsøg ikke at køre FOR langsomt). Tøf tøf tøf... rundt er du :)

Der er også den anden mulighed... Rejs dig lidt op, læn dig forover, træk forbremsen - og vrid så gassen - så laver du en fin u-vending - på et frimærke  :mrgreen: Det efterlader en lille bitte smule dæk på vejen  :innocent:

Ej, det er pjat. Jeg husker det faktisk også som lidt svært i starten - øv dig, og kig på midten af vejen - og brug koblingen - så kommer du rundt  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #22 Dato: April 24, 2008, 03:59:04 pm »

Pjat med dig . !! D skal bare holde fokus på banen og lade være med at se efter "kællinge" røv på banen  :innocent:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #23 Dato: April 24, 2008, 03:59:48 pm »
skal du lave venstre U-vending  så læn/læg cyklen ned mod venstre, smid så en balle eller to ud på højreside af cyklen, og læn dig imod højre, således holder du balance i cyklen, og i og med at cyklen er lænet mod vesntre, vil du automatisk dreje..      Jo mere du læner cyklen ned, jo længere ud på siden af dækket kommer du, jo mere mindsker du rullediameteren og jo skarpere drejer du..

selv en baneracer med store styrstop (dvs meget lidt mulighed for styrudslag, kan dreje meget skarpt og lave skarpe uvendinger - det fandt jeg ud af på et kørekursus/racingschool i frankrig.. der øvede vi det nemlig..   total umuligt i starten, indtil man finder ud af at man skal læne sig voldsomt modsat, så går det som en leg)

Luske har ret ... DET VIRKER !! ... kræver lidt øvelse / mod lige i starten ...  :blink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Fede Dorit

• Søndagskører
  • **
  • den `FEDE`..
« Svar #24 Dato: April 24, 2008, 06:03:01 pm »
hvor du snakker Christian :lmao:.. ingen mand kan lærer og holde blikket fra en `røv :blink:`...
LB, hvis det kan trøste tager jeg stadig en uvending af to bider :oops: og jeg har en hel sæson på bagen og drilleriet vender man sig til :D skal der ikk andet til at underholde folk er det dem der har et problem og fred vær med dem  :respekt:... så føler du dig ellers klar til kørerprøven er det ikk det med uvendingen der vil volde problemer og held og lykke med det :respekt:

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #25 Dato: April 24, 2008, 06:09:47 pm »
hvis du kører racercykel om sommeren må du kende til problemmet med clipsne på pedalerne som man ikke gider finde igen.  derfor bare "står" på cyklen eller laver små cirkler. :blink: jeg tror du skal komme ud over det at en MC er tung og man er lidt nervøs for at smide den og "bare" gør det.
tro mig, lige pludselig har du taget på det. det er ingen kunst at køre stærkt ligeud. det er når man snegler sig afsted og drejer det er svært. :twisted:
held og lykke.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Mikkel Dige

• Søndagskører
  • **
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
« Svar #26 Dato: April 24, 2008, 06:18:26 pm »
Øvelse gør mester.
Hvis Du har mulighed for det så lån eller kør på din egen mc og øv dig i langsom kørsel , dvs. kør så langsomt som du kan.
Find ballancen mellem gas og kobling. Når du kan trille i sneglefart uden at gå istå eller miste ballancen , så prøv at vende.
Hvis Du er for usikker så bed om noget mere bane træning hos din kørelærer.

SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #27 Dato: April 26, 2008, 02:57:28 pm »
Så læs det jeg skrev i de sidste 3 linjer.  :)

Jeg overvejer også virkelig at tage imod tilbuddet  :D Jeg vender lige tilbage  :D

Det er nok som ANDERSHP skriver, jeg er en kæmpe tænketank når jeg begynder på den U-vending. Den første eller anden plejer at gå godt - og så går det ned af bakke derfra..... Jeg tror det er fordi jeg mister koncentrationen derfra, i eufori over at det gik godt  :(

Jeg vil gerne tage i mod tilbudet.. Jeg laver altid 2 punkts vending.. Og vel og mærket hvor jeg står ved siden af cyklen.. For sidder jeg på den har jeg svært ved at skubbe fra når jeg skal bakke da jeg har lidt problemer med længden til jorden..*( kan ikke rigtig støde fra.)  Så det kunne da være rart at lærer at lave U-vending.. Og jeg har altså kørt i 3 sæsoner, men det er jo sjældent at man skal lave uvending.. På mindre veje.. :-)

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #28 Dato: April 26, 2008, 03:23:48 pm »
Jeg plejer at holde gassen stram (stille) og så regulere farten med bagbremsen eller koblingen hvis det går helt ad H til. Så vidt jeg husker "må" man ikke bruge koblingen i en U-vending. Eller er det kun på Bronzekursus for øvelsens skyld??  :huh:

Øv(e) øv(e) øv(e)...   :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

sv1000sk4

• Plastikrocker
  • stay loud - stay proud
« Svar #29 Dato: April 26, 2008, 09:15:14 pm »
Hej LB.

Teknikken du skal bruge er den som Sajmon og Luske beskriver. Dog undgå kobling. reguler hastigheden på bagbremsen.
Øv først langsom ligeudkørsel med let påvirket bagbremse samt lidt "overgas". når du kan styre hastigheden på den måde. Så kaster du bare røven lidt til højre og kigger dig bagud over venstre skulder! ...og cyklen drejer.

God fornøjelse.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999