Forfatter Emne: lås til cyklen  (Læst 7645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sturf

• Roadracer
lås til cyklen
« Dato: April 30, 2008, 07:23:10 pm »
Er der nogle der kan anbefale en god måde at låse sin mc på, da det nu er anden gang, at der er nogle idioter der prøver at stjæle
den i min egen indkørsel :brok:
hvis det ikke var fordi at jeg havde en vågen nabo, var min mc nok blevet stjålet for anden gang  :x

ps. er låst med skivelås og styrlås
« Senest Redigeret: April 30, 2008, 08:36:43 pm af sturf »
blå sv650s k1

El Bola

• Gæst
Re: lås til cyklen
« Svar #1 Dato: April 30, 2008, 07:33:38 pm »
se om du kan få sat et gulvanker op så du kan låse den fast til det

gps overvågning vil være en god ide hvis du vil finde den igen efter horeungerne har stjålet den

alarm kunne også hjælpe på det

og jeg gider ik at fyre den sædvanlige smøre af med at "hvis de vil have den så får de den"

det nok ik det du gider at høre på lige nu kunne jeg forstille mig

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #2 Dato: April 30, 2008, 08:50:05 pm »
Hvis den holder i egen indkørsel/garage, kan du købe et cam som overvåger cyklen. Det kan sluttes til din computer, og optager via f.eks en ekstern HD... Det hjælper ikke mod tyveri. Men det giver en idé om hvem der hele tiden prøver...

Ala sådan noget her:

Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #3 Dato: April 30, 2008, 08:55:04 pm »
Jeg har en kammerat som har et firma, der sælger overvågningssæt og det er ikke for at gøre reklame eller noget. Men har selv overvejet at købe sådan et sæt til egen garage, når jeg engang køber hus.

http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/pakkel%F8sning-m-2-kamera-optager-160-gb-harddisk-p-196.html
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #4 Dato: April 30, 2008, 09:08:41 pm »
Ja jeg har valgt at støbe en ganske pæn størrelse betonblok ned i jorden og placerer et jordanker iden.  Hvis de vil tag' kværnen skal de sku have lov at svede for det først.
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: April 30, 2008, 09:13:28 pm »
Sådan en her skulle gerne kunne klare problemet.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

sturf

• Roadracer
« Svar #6 Dato: April 30, 2008, 10:07:06 pm »
Sådan en her skulle gerne kunne klare problemet.

så napper jeg to
blå sv650s k1

sturf

• Roadracer
« Svar #7 Dato: April 30, 2008, 10:13:15 pm »
takker for svar, men tror jeg prøver den med betonblokke så de hængerøve skal svede hvis de kommer igen
blå sv650s k1

El Bola

• Gæst
« Svar #8 Dato: April 30, 2008, 10:13:33 pm »
så napper jeg denne her

så skal de nok løbe skrigende bort

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #9 Dato: Maj 01, 2008, 10:13:45 am »
Hvordan plejer du at låse den? Det er da lidt interessant at høre...

Hvis du vil have en billig alarm - så har T. Hansen en skivelås med indbygget sirene til 199. Den er temmeligt solid og irriterende at høre på.

Jeg har hørt mange røverhistorier om at folk der bare har skivelås på foran får stjålet maskinen ved at tyvene sætter et skateboard under forhjulet og trækker afsted med den. Jeg har derfor købt skivelås til både for og baghjul. De er også sværere at fjerne end en kæde - om end de ikke kan låse cyklen fast til noget selvf...
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

LB

• Gæst
« Svar #10 Dato: Maj 01, 2008, 10:19:35 am »
Vi har en skivebremselås på forhjulet og baghjulet er last fast til en pæl med en mother-fucker stor Kryptonite lås - denne kan evt låses fast til et jordanker i din indkørsel....

Vores cykel står på åben gade på Østerbro - og jeg er bestemt ikke nervøs!

sturf

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Maj 01, 2008, 10:55:42 am »

Hvis du vil have en billig alarm - så har T. Hansen en skivelås med indbygget sirene til 199. Den er temmeligt solid og irriterende at høre på.

Jeg har hørt mange røverhistorier om at folk der bare har skivelås på foran får stjålet maskinen ved at tyvene sætter et skateboard under forhjulet og trækker afsted med den. Jeg har derfor købt skivelås til både for og baghjul. De er også sværere at fjerne end en kæde - om end de ikke kan låse cyklen fast til noget selvf...
det der med en ekstra skivelås med alarm er et for søg vær  :thumbsup:
plejer at bruge styrlås/skivelås
« Senest Redigeret: Maj 01, 2008, 11:00:31 am af sturf »
blå sv650s k1

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #12 Dato: Maj 01, 2008, 11:03:33 am »

Jeg har købt en ABUS skivelås med alarm til min mc.. Men jeg er stadig ret nervøs, og vil nu også købe en kædelås og lænke den fast til en lygtepæl hvor jeg bor...

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #13 Dato: Maj 01, 2008, 11:07:26 am »

Jeg har købt en ABUS skivelås med alarm til min mc.. Men jeg er stadig ret nervøs, og vil nu også købe en kædelås og lænke den fast til en lygtepæl hvor jeg bor...

måske du skulle sætte et billede på hvor du snerrer :innocent:
« Senest Redigeret: Maj 01, 2008, 11:09:04 am af langemand »
nu med yamaha fz1 2008

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #14 Dato: Maj 01, 2008, 11:53:18 am »
så napper jeg denne her

så skal de nok løbe skrigende bort
er der ikke britney speers skødehund? :lmao: :lmao: :lmao:
et jordanker er perfekt, husk at grave kileformet  med det bredeste nedad så den ikke kan trækkes op uden at flytte alt jorden over klodsen?
så opgiver drengerøvene og de andre har fået ekstra arbejde  :twisted:
« Senest Redigeret: Maj 01, 2008, 11:58:53 am af kent »
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr