Forfatter Emne: MCist dræbt på Amager - R.I.P.  (Læst 4463 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
MCist dræbt på Amager - R.I.P.
« Dato: Maj 01, 2008, 10:22:31 am »
Fra: http://ekstrabladet.dk/112/article1002481.ece

Motorcyklist dræbt i trafikulykke

En alvorlig trafikulykke på Amager tog i morges livet af en motorcyklist og kvæstede en person. Fire biler var involveret i ulykken

En større færdselsulykke dræbte i morges en motorcyklist og kvæstede en person i krydset ved Englandsvej og Oxford Allé på Amager.

- Vi har endnu ikke nogle detaljer om hændelsesforløb eller de involverede. Vores folk er fortsat på stedet for at finde ud af, hvad der er sket, siger den centrale vagtleder Mads Fierlings fra Københavns Politi til ekstrabladet.dk.

Det vides endnu ikke, hvor hårdt kvæstet føreren af personbilen er, men han er bragt til Rigshospitalets Traumecenter, hvor han lige nu bliver behandlet.

- Manden måtte skæres fri af bilen, men vi ved ikke, hvor slemt tilredt han er, siger vagtlederen.
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

AHEP

• Roadracer
Re: MCist dræbt på Amager - R.I.P.
« Svar #1 Dato: Maj 01, 2008, 10:30:58 am »
Puha en mere  :(
Det ser ud til at blive en rædselsfuld sæson hvad det angår :|
Anders
Suzuki GS500E 96

sturf

• Roadracer
« Svar #2 Dato: Maj 01, 2008, 10:49:51 am »
 :(  surt det går lidt for hurtigt i år  :undecided:
R.I.P.
blå sv650s k1

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #3 Dato: Maj 01, 2008, 10:51:04 am »
kedelig 1 maj... ikke lige det man ønsker at høre...  :brok:  bare det ikke bliver ved hele sommeren
nu med yamaha fz1 2008

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: Maj 01, 2008, 12:04:06 pm »
bilisterne skal lige vende sig til at vi er der, der for er vi extra udsatte i starten af sæsonen.
der er også kommet rigtig mange nye mclister på vejene, det kan også gøre en forskel. :(
håber at der ikke kommer for mange af den slags meldinger i løbet af sæsonen.

extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 01, 2008, 12:09:31 pm »
Ulykken skete, da to motorcyklister avr på vej til et motorcykeltræf, da de kom kørende ad Englandsvej og pludselig blev ramt fra siden af en varevogn. Varebilen havde holdt i den modsatte køreretning og ventet på at dreje til venstre ved Oxford Allé. En bagfrakommende bilist havde tilsyneladende ikke set, at varevognen holdt stille og kørte op bag i den. Varebilen røg over vejmidten og ramte den ene motorcyklist.

:?
Den slags må siges at være umulig at gardere sig imod.
RIP

Medmindre varevognen havde båret gul sikkerhedsvest så den blinde billist lettere kunne få øje på den.
Skal vi gætte på billist som roder med mobil, gps, makeup, ungen vræler, konen snakker, eller andet som får tåben til at være uopmærksom.
 :dead:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #6 Dato: Maj 01, 2008, 01:24:19 pm »
Det er sku da utroligt at MC'isterne dør på stribe. Jeg har ingen løsning på problemet, kan kun sige at jeg selv forsøger at være forsigtig, men det hjælper jo ikke meget i såden et tilfælde som i morges.

R.I.P. til ham og lads og håbe at der ikke kommer flere i år.

Kør som om samtlige bilister er ved at lægge makeup, tale i telefon, har en flue i øjet, tabt en glød fra cigaretten i skødet og fået epileptisk anfald på en gang.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #7 Dato: Maj 01, 2008, 03:04:43 pm »
Ulykken skete, da to motorcyklister avr på vej til et motorcykeltræf, da de kom kørende ad Englandsvej og pludselig blev ramt fra siden af en varevogn. Varebilen havde holdt i den modsatte køreretning og ventet på at dreje til venstre ved Oxford Allé. En bagfrakommende bilist havde tilsyneladende ikke set, at varevognen holdt stille og kørte op bag i den. Varebilen røg over vejmidten og ramte den ene motorcyklist.

:?
Den slags må siges at være umulig at gardere sig imod.
RIP

Medmindre varevognen havde båret gul sikkerhedsvest så den blinde billist lettere kunne få øje på den.
Skal vi gætte på billist som roder med mobil, gps, makeup, ungen vræler, konen snakker, eller andet som får tåben til at være uopmærksom.
 :dead:

Det må være en af de gamle veteran BSAer som skulle køre fra amager til skagen i dag :( RIP

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Maj 01, 2008, 04:12:59 pm »
Det er sku da utroligt at MC'isterne dør på stribe. Jeg har ingen løsning på problemet, kan kun sige at jeg selv forsøger at være forsigtig, men det hjælper jo ikke meget i såden et tilfælde som i morges.

Kør som om samtlige bilister er ved at lægge makeup, tale i telefon, har en flue i øjet, tabt en glød fra cigaretten i skødet og fået epileptisk anfald på en gang.

/Ole J.

Og lad være med, som bilist, at have hjulene drejet, når I venter på at kunne foretage jeres venstresving...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #9 Dato: Maj 01, 2008, 05:47:19 pm »

/Ole J.

Og lad være med, som bilist, at have hjulene drejet, når I venter på at kunne foretage jeres venstresving...

har jeg sku egentlig aldrig tænkt over .... faktisk en go idé !!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Maj 01, 2008, 08:39:05 pm »

/Ole J.

Der var en meget erfaren MCist, der mistede livet på præcis samme måde sidste år. Jeg har altid foden på bremsen når jeg venter på venstresving.
R.I.P
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Maj 01, 2008, 08:59:33 pm »

/Ole J.

Der var en meget erfaren MCist, der mistede livet på præcis samme måde sidste år. Jeg har altid foden på bremsen når jeg venter på venstresving.
R.I.P

Er desværre ikke nok - bilen bliver stadig skubbet fremad og til venstre, hvis drejede hjul. Derfor, hold dem rettet ligeud, og drej først rattet, når der er fri bane.  :thumbsup:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Mikkel Dige

• Søndagskører
  • **
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
« Svar #12 Dato: Maj 01, 2008, 09:38:18 pm »
R.I.P.
Det ser ud som om det bliver en hård sæson , alt alt for mange fald.  :(
SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #13 Dato: Maj 02, 2008, 02:01:04 pm »

/Ole J.

det er faktisk noget i lærte i køreskolen ligesom at først skifte til første gear når der er fri til at køre( så motoren går ud hvis man bliverpåkørt bagfra og slipper koblingen ved et uheld) alt dette er bare lykkeligt glemt da rutinen kom :angel:
har fået at vide at det er smart at holde fodbremsen istedet for forbremse da man ved påkørsel bagfra bliver skubbet lige op i forankørende (fordi bagenden bliver løftet af bagfrakommende ) hvis forbreemsen er holdt vil maskinen svinge til en af siderne og man vil komme i klemme mellem billerne.
det er da stof til eftertanke
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #14 Dato: Maj 02, 2008, 07:16:07 pm »

/Ole J.

det er faktisk noget i lærte i køreskolen ligesom at først skifte til første gear når der er fri til at køre( så motoren går ud hvis man bliverpåkørt bagfra og slipper koblingen ved et uheld) alt dette er bare lykkeligt glemt da rutinen kom :angel:
har fået at vide at det er smart at holde fodbremsen istedet for forbremse da man ved påkørsel bagfra bliver skubbet lige op i forankørende (fordi bagenden bliver løftet af bagfrakommende ) hvis forbreemsen er holdt vil maskinen svinge til en af siderne og man vil komme i klemme mellem billerne.
det er da stof til eftertanke

Øhh ... nu fik jeg mit kørekort ... dengang det kunne fås for en TOTAL pris af 1.265,25 alt incl !!! så .... ;-)

Og jo ... når du kører MC ... ved stop brug fodbremsen og i frigear ... derfor de små step frem og tilbage ;-)
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com