Forfatter Emne: At gå ned i størrelse  (Læst 5930 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henning_F

• Roadracer
At gå ned i størrelse
« Dato: Marts 12, 2009, 09:37:00 pm »
Fra 1402 ccm til 650 ccm...  :shock:

Yes, jeg har været glad for min GSX1400, men nu vil jeg prøve noget nyt igen igen og denne gang have noget, som er noget lettere at tøjle når vejen bugter sig, for det er klart der hvor jeg trives mest.  :P

Så jeg har kig på en ER-6n eller SV650N alt efter hvad jeg kan finde til en fornuftig pris, men er det mon til at leve med når nu jeg er blevet forvent med både kubik og HK? Har du derude taget springet ned i kubik og HK? Og hvordan var det så?  :huh:
SV650N ABS K8

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
Re: At gå ned i størrelse
« Svar #1 Dato: Marts 12, 2009, 11:29:49 pm »

Yes, jeg har været glad for min GSX1400, men nu vil jeg prøve noget nyt igen igen og denne gang have noget, som er noget lettere at tøjle når vejen bugter sig, for det er klart der hvor jeg trives mest.  :P

Så jeg har kig på en ER-6n eller SV650N alt efter hvad jeg kan finde til en fornuftig pris, men er det mon til at leve med når nu jeg er blevet forvent med både kubik og HK? Har du derude taget springet ned i kubik og HK? Og hvordan var det så?  :huh:

Jeg testede ex-svigerfars ER5'er og kan beskrive oplevelsen med 2 ord... Latterligt og Nederen Det var seriøst lige som at bakse rundt med en tung scooter. Tog mig selv i at vride ganske vildt i håndtaget i forventning om at der da måtte ske noget efter 360 grader  :undecided:

Men tag en prøvetur hos en forhandler  :wink:
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2009, 12:27:21 am »
Nu skulle der vist være ret ret stor forskel på den sløve skole cykel Er5 og den nye Er6-n. Ikke mindre end en verden til forskel.

Jeg stod ude hos Stevens Mc på amager i går, og talte med deres værkfører (som tilfældigvis er en af mine kammerater) Her kom vi til at tale om netop Er6'en da Steven selv, akurat da var ved at udlevere en helt ny af netop denne model til en ny mc'ist.

Martin (værkføren) havde kørt en del km på deres prøvecykel , og han var meget positiv over den forholdsvis lille men meget sjove og manøvre dygtige cykel.

Det skal lige siges at han kører Z1000 til daglig og Hussaberg 650 motard på bane, så han kan både lide fart og sving. Men tag en tur forbi en forhandler og prøv selv...

kilosvin med div udstyr...

Majse

• Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2009, 05:03:01 pm »
Jeg har taget springet fra en SV1000S til en SV650N

MEGET stor forskel.... Alene i styreegenskaberne.. N modelen er meget sjovere...Meget nemmere at svinge med..
HK... tja, i optræk er det vel egentlig ok med en 650N... fint nok til et lille pjok som mig ihvertfald... skal jo kunne holde fast nu hvor der er meget vind .. ( der er MEGET vind på en N-model ) men jeg vil sige jeg mangler mit bundtræk... det savner jeg.. Fedt med bundtrækket som 1000'eren har.. suk.....  men generelt er jeg tilfreds med min SV650N - men næste gang jeg skal have en ny MC, så bliver det SV1000 igen... dog i N model.. Den er SJAWWWWW   :D :D

Crackhead

• Plastikrocker
    • MCG
« Svar #4 Dato: Marts 13, 2009, 05:06:50 pm »
Du skal da ha SV1000 igen. Vi må finde ud af et par ture i den nye sæson :)

Henning_F

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Marts 13, 2009, 10:12:35 pm »
Interessante inputs, men ikke at det gør det lettere beslutte sig...  :undecided:

Skal se om jeg kan tilluske mig en køretur på en grisling her en af dagene. SV1000 kender jeg godt. Den har nu en god lyd og et ondt bundtræk.  :twisted:
SV650N ABS K8

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #6 Dato: Marts 13, 2009, 11:51:51 pm »

Henning, du ved jo ganske udmærket, at man ikke går ned i kubik.
Det er faktisk den ottende dødssynd  :club:

Glem det, og få Sukiaykien boret op til 1750 ccm istedet.

Eller køb en scooter hvis der er lokal finanskrise.

Alternativt må du, formedelst et mindre beløb, få dig en skamtunet SV1000.
Så får du osse et liv igen  :innocent:

Hvis du kun interesserer dig for landevejsssving, så burde du kigge på en spaghettifræser fra halvfjerdserne.
Jeg har en Morini 3½, og den jorder de fleste igennem diverse sving.
Med 36 heste kan den faktisk smutte fra den sejeste Japser, hvis man har nænnet til det.
Bare du kan skifte gear med højre fod...!
Opskriften er smalle dæk og en V2motor - så kan du selv se om du kan finde andre optioner.
Hvis man, som jeg, har en sygelig tendens til at have mærkelige ting i umiddelbar nærhed, så fungerer en Morini udmærket til dét...

Ellers har jeg et gevaldigt tunsæt til en Kreidler til salg  :mrgreen:

Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #7 Dato: Marts 13, 2009, 11:53:45 pm »
Upps! jeg overså da helt, at der var en grisling i spil der. Fik fik kun lige det at det drejede sig om at gå ned i kubik! UNDSKYLD!!! :tie:

Du skal da selvfølgelig have en grisling, ikke spor tvivl om det, den anden er helt sikkert en fin cykel, med mange flotte detaljer, men den er jo ikke en V2....

kilosvin med div udstyr...

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Marts 14, 2009, 02:47:03 am »
jeg gik fra en sv1000s med hyperpro affjedring, nedgearing osv osv til en cbr600rr 08 .... sys det der moment / kubik noget er lidt overdrevet, men var selv lidt bange for forskellen indtil jeg fik fyret op under 600 knallerten - hver størrelse / type skal bare køres på SIN måde og afsted det går...  gik ned i kubik og dermed moment, meget ned i vægt men samme HK og fik HEEEELT andre køreegenskaber. Fortryder intet og jeg var ellers rigtig glad for min sv1000s k3. Prøv de ting af du syntes er interessante og tag den derfra, mange velmenende gode råd er baseret på hvordan ydelse og kubik hang sammen for 10-15 år siden... men i sidste ende drejer det hele sig jo udelukkende om hvor stort grinet er inde i hjelmen

my 5 cents
« Senest Redigeret: Marts 14, 2009, 03:53:14 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Henning_F

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Marts 14, 2009, 04:17:59 pm »
Henning, du ved jo ganske udmærket, at man ikke går ned i kubik.
Det er faktisk den ottende dødssynd  :club:

Glem det, og få Sukiaykien boret op til 1750 ccm istedet.

Eller køb en scooter hvis der er lokal finanskrise.

Alternativt må du, formedelst et mindre beløb, få dig en skamtunet SV1000.
Så får du osse et liv igen  :innocent:

Lokal finanskrise er måske så meget sagt. Jeg har smidt en del penge efter en 4 hjuler i år, så budgettet til den 2 hjulede er kun hvad jeg har efter salg af min GSX1400

En SV1000N er muligt for de penge, men kan få en nyere SV650 med langt færre km og lavere pris endda..  :undecided:

Hvis du kun interesserer dig for landevejsssving, så burde du kigge på en spaghettifræser fra halvfjerdserne.
Jeg har en Morini 3½, og den jorder de fleste igennem diverse sving.
Med 36 heste kan den faktisk smutte fra den sejeste Japser, hvis man har nænnet til det.
Bare du kan skifte gear med højre fod...!
Opskriften er smalle dæk og en V2motor - så kan du selv se om du kan finde andre optioner.
Hvis man, som jeg, har en sygelig tendens til at have mærkelige ting i umiddelbar nærhed, så fungerer en Morini udmærket til dét...

Ellers har jeg et gevaldigt tunsæt til en Kreidler til salg  :mrgreen:

Hvad har du liiiiige gang i der?  :club: Spaghetticykler og knallerter?!? Tsk tsk...  :mrgreen:

Upps! jeg overså da helt, at der var en grisling i spil der. Fik fik kun lige det at det drejede sig om at gå ned i kubik! UNDSKYLD!!! :tie:

Du skal da selvfølgelig have en grisling, ikke spor tvivl om det, den anden er helt sikkert en fin cykel, med mange flotte detaljer, men den er jo ikke en V2....

Nej, der er noget specielt over lyden og den lidt grovere motorgang. På en eller anden måde føles det forkert med motorgangen på en R4..  :innocent:

jeg gik fra en sv1000s med hyperpro affjedring, nedgearing osv osv til en cbr600rr 08 .... sys det der moment / kubik noget er lidt overdrevet, men var selv lidt bange for forskellen indtil jeg fik fyret op under 600 knallerten - hver størrelse / type skal bare køres på SIN måde og afsted det går...  gik ned i kubik og dermed moment, meget ned i vægt men samme HK og fik HEEEELT andre køreegenskaber. Fortryder intet og jeg var ellers rigtig glad for min sv1000s k3. Prøv de ting af du syntes er interessante og tag den derfra, mange velmenende gode råd er baseret på hvordan ydelse og kubik hang sammen for 10-15 år siden... men i sidste ende drejer det hele sig jo udelukkende om hvor stort grinet er inde i hjelmen

my 5 cents

God betragtning, omend du stadig beholdt effekten(HK). Jeg skal immervæk 34 HK ned også..  :undecided:
SV650N ABS K8

Henning_F

• Roadracer
« Svar #10 Dato: Marts 14, 2009, 04:20:51 pm »
Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet.  8)
SV650N ABS K8

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #11 Dato: Marts 16, 2009, 08:34:29 am »
Har du tænkt på skurkens sv1000s til 85K eller er det et absolut must at det skal være en N?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #12 Dato: Marts 16, 2009, 10:08:25 am »
Det må iøvrigt komme an på en prøvetur, har et par muligheder her i byen for at prøve en grisling. Jeg vender tilbage med mine indtryk, når det er afprøvet.  8)

Ellers kig forbi Bruun Larsen.
De har en sort SV 650N til at stå og de er ikke nærige med prøveturene.  :respekt:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #13 Dato: Marts 16, 2009, 12:23:49 pm »
Har du tænkt på skurkens sv1000s til 85K eller er det et absolut must at det skal være en N?

Hvis det kunne friste kunne vi jo snakke lidt om prisen  :) Du er i hvert fald mere end velkommen til at ringe eller skrive en PM.

Jeg er i Canada til d. 24/3 men checker mail og har telefonen på mig det meste af tiden.
« Senest Redigeret: Januar 16, 2011, 12:20:39 am af skurkenfradallas »
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Henning_F

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Marts 16, 2009, 09:41:45 pm »
Tak for tilbudet, men jeg er på jagt efter en kåbeløs MC, så det er ikke aktuelt.  :)
SV650N ABS K8