Jeg går ind for flere fartkontroller, for truslen er det eneste der kan få mig til at slippe gassen.
Som det er i dag er risikoen minimal for at blive taget, min sidste fartbøde fik jeg i 99, og det er ikke fordi jeg har ændret kørestil.
OG jeg tror ikke, at jeg er den eneste der tænker på samme måde.
Prøv at tage en tur til Sverige, de har så meget respekt for hastighedsbegrænsningerne, at de brremser når de møder en nedsætelse.
Nå, tilbage til hvorfor jeg gerne vil have mere kontrol.
Her hvor jeg bor har der været et par uheld, desværre også med dødelig udgang, typisk udført at uerfarene bilister. Det gør at beboerne himler op om høj fart og skriver læserbreve, politikkerne går i panik og laver brandslukning. Deres virkemidler er spærrelinier, bump og hastighedsnedsættelser. Sidst fik de lavet spærrelinier på en strækning på 8 km, og de taler fortsat om at hastigheden skal sættes ned til 60, og her taler vi om en alm. landevej, der fungerer som en hovedåre for en stor del af nordkysten på sjælland. For år tilbage satte de hastigheden ned til 60 på Pårupvejen mellem Gilleleje og Græsted en anden hovedåre i nordsjælland, men bilisterne kører stadigvæk galt.
Noget der virkligt kan få mig til at bide i rattet er, at komme til at køre bag en gammel tudse, der kører 20kmt under det man må, og slet ikke hvis man kun må køre 60, så er det at vi begynder at se de hasaderede overhalinger.
Og hvis man bliver taget, må man tage straffen.