Forfatter Emne: Efterlysning, Stjålet MC  (Læst 8585 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
Efterlysning, Stjålet MC
« Dato: Marts 17, 2011, 02:31:18 pm »
Min grisling reg. nr. ER 109 44, der stod til rep. hos Ib & Co blev i går stjålet ved røveri. Kig på vedlagte billede og hold gerne øje med den rundt om i Kbh og omegn.

Da den blev stjålet manglede højre blinklys og den havde en større flænge omkring forlygten, samt ridset udstødning og div. andre skrammer. Alt sammen på højre side.

Skulle i spotte den, så lad være med at hive fat i dem selv, men ring til polisen :police:. De to fyre der napsede den, havde så små løg, at de måtte bruge en pistol  :club: :club: :club: :loser:

haldo

• Roadracer
  • Lev stærkt, dø ung og efterlad et smukt lig.
Sv: Efterlysning, Stjålet MC
« Svar #1 Dato: Marts 17, 2011, 02:45:15 pm »
stenet - så er man godt ristet oven i....

Lasset

• Plastikrocker
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
« Svar #2 Dato: Marts 17, 2011, 02:58:27 pm »
Såfremt den blev stjålet i mekanikerens varetægt, er det deres forsikring der dækker.
Det skulle gerne være sådan, at du ikke får udgifter i forbindelse med tyveriet.

Håber dog du får cyklen tilbage i god behold!
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Marts 17, 2011, 03:50:52 pm »
Såfremt den blev stjålet i mekanikerens varetægt, er det deres forsikring der dækker.
Det skulle gerne være sådan, at du ikke får udgifter i forbindelse med tyveriet.

Sådan er det dog ikke altid... Det er ikke lovpligtigt for en mekaniker at have en forsikring på de maskiner han har i sin varetægt. Min eks-kærestes lillebror -mistede- en R1'er på den konto...

Desværre!!!
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: Marts 17, 2011, 04:53:18 pm »
trist med mcèn, hvis den har kasko skal din egen forsikrig dække . Kun ansvar er det mekkerens der skal dække. du kan evt få ham til at dække selvrisikoen da den er i hans varetægt. (har selv lært det på den hårde måde med bilen) :(
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Marts 17, 2011, 10:22:19 pm »

Sådan er det dog ikke altid... Det er ikke lovpligtigt for en mekaniker at have en forsikring på de maskiner han har i sin varetægt. Min eks-kærestes lillebror -mistede- en R1'er på den konto...

Desværre!!!

Lige præcist der er jeg ganske sikker på at den oplevelse din eks svoger oplevede ikke bliver gentaget.
Ib og Co ville sgu da aldrig røve folk på den måde, derudover er det jo bare at hive dem retten hvad exsvoger vel også gjorde?

Paparazzi, fandens surt med din MC, men helt ærligt så er jeg mest glad for at det ikke gik amok hos F.A.
Jeg slår øjnene op og prøver at spotte din Sølvgrå skønhed
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Paparazzi

• Søndagskører
  • **
« Svar #7 Dato: Marts 18, 2011, 07:40:15 am »
Flemming: Ja det vigtigste var sgu at det ikke gik amok og om det er min eller deres forsikring er en bi-ting. Fa. motor er efter min mening landets bedste forhandler ( uden dog at have været ved dem alle ) og kunne ikke finde på at være andet end fair..

Mht. til at finde min sølvgrå skat, så bliver jeg mere og mere overbevist om at den bliver fundet brændt af et eller andet sted  :(

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #8 Dato: Marts 18, 2011, 09:00:56 am »
Fra døgnrapporten: Udbyttet var: Motorcykel, Suzuki GSX1200/SV650S

Mærkelig model???  :shocked:

Surt nok... Jeg holder øje nordpå...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #9 Dato: Marts 18, 2011, 10:03:37 am »
Lige præcist der er jeg ganske sikker på at den oplevelse din eks svoger oplevede ikke bliver gentaget.
Ib og Co ville sgu da aldrig røve folk på den måde, derudover er det jo bare at hive dem retten hvad exsvoger vel også gjorde?

Juridisk set er det DIN forsikring der skal dække tyveriet SELVOM den er på værksted... Hvis du har en kaskoforsikring dækker den jo overalt - også på værkstedet.

Derfor er det op til forhandleren selv om han vil forsikre alle cykler (foruden dem butikken ejer) - det er der MANGE der ikke gør, fordi denne form for forsikring KUN ville komme ejere af ikke forsikrede maskiner til gode og ville være dobbelt-dækning på alle andre. Det ville jo være tosset!

Så hvis din cykel sælges i kommission (det var tilfældet for min svogers) så er det DIT ansvar at have den forsikret fordi du stadigvæk juridisk set er ejer - ligesom du gør når den er på værksted.

Hvis værkstedet udsættes for væbnet røveri ændrer det jo ikke på de forsikringsmæssige omstændigheder.

Da min svogers cykel blev napset ved et indbrud sagde polisen bare "SUR RØV" og at han ikke havde et juridisk grundlag at lave et søgsmål på, da den IKKE var dækket af butikkens forsikring a. fordi den ikke var deres b. fordi der ikke var plader på c. fordi den ikke var omfattet af inventarets forsikring.

Så han kunne lige så vel have parkeret den på gaden med nøglerne i og et skilt hvor der stod "Gratis" på.

Hvis butikken desuden går fallit er du totalt fucked - for alle kreditorer kommer før dig i køen til at gøre krav i boet, hvis du skulle have lyst til at prøve kræfter med et civilt søgsmål på et spinkelt grundlag.

That's the cold facts...
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #10 Dato: Marts 18, 2011, 12:29:51 pm »
Det er fandme uhyggeligt...
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Marts 18, 2011, 02:02:29 pm »

Juridisk set er det DIN forsikring der skal dække tyveriet SELVOM den er på værksted... Hvis du har en kaskoforsikring dækker den jo overalt - også på værkstedet.

Derfor er det op til forhandleren selv om han vil forsikre alle cykler (foruden dem butikken ejer) - det er der MANGE der ikke gør, fordi denne form for forsikring KUN ville komme ejere af ikke forsikrede maskiner til gode og ville være dobbelt-dækning på alle andre. Det ville jo være tosset!

Så hvis din cykel sælges i kommission (det var tilfældet for min svogers) så er det DIT ansvar at have den forsikret fordi du stadigvæk juridisk set er ejer - ligesom du gør når den er på værksted.

Hvis værkstedet udsættes for væbnet røveri ændrer det jo ikke på de forsikringsmæssige omstændigheder.

Da min svogers cykel blev napset ved et indbrud sagde polisen bare "SUR RØV" og at han ikke havde et juridisk grundlag at lave et søgsmål på, da den IKKE var dækket af butikkens forsikring a. fordi den ikke var deres b. fordi der ikke var plader på c. fordi den ikke var omfattet af inventarets forsikring.

Så han kunne lige så vel have parkeret den på gaden med nøglerne i og et skilt hvor der stod "Gratis" på.

Hvis butikken desuden går fallit er du totalt fucked - for alle kreditorer kommer før dig i køen til at gøre krav i boet, hvis du skulle have lyst til at prøve kræfter med et civilt søgsmål på et spinkelt grundlag.

That's the cold facts...

Takker for Lektien omkring forsikringsforhold.
Troede ikke at det altid hang sådan sammen, men så blev jeg så klogere.
Alt i alt er man altså fucked uden forsikring i og med, ens egen MC er ens eget ansvar at forsikre.
En grundsætning som da, er til at huske

SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #12 Dato: Marts 18, 2011, 02:06:01 pm »

Takker for Lektien omkring forsikringsforhold:
ens egen MC er ens eget ansvar at forsikre.

Så lærte jeg også lidt idag  :shock: :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Marts 18, 2011, 02:32:45 pm »
Jeg ville ønske, at jeg kunne finde et link til kilden lige nu, men jeg husker en historie fra et par år tilbage:

En gut fik stjålet sin uforsikrede Harley fra en forhandler, og sagsøgte ham herefter for at få erstatning. Dette søgsmål vandt han dog ikke, idet retten mente at forhandleren havde sikret motorcyklen tilstrækkeligt med hegn, port og lås.

Jeg ville derfor antage at hvis forhandleren var groft uansvarlig og fx lod motorcyklen stå med nøglen i tændingen, ville man have en chance for at få erstatning.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Capone

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Marts 18, 2011, 08:23:03 pm »
Aaargh, var det din SV. Var forbi Christoffer og Ib onsdag for at kigge lidt Gixxer og det vrimlede med politi :police:. Så jeg fik lige historien af Christoffer. De havde vist truende med pistolen råbt til Ib at han skulle lægge sig ned, hvortil han havde svarret "jeg skal sku' ikke ligge ned".  :respekt:
Rimeligt cool af Ib.

Jeg håber du finder din maskine og "banditterne"  :club:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.