Forfatter Emne: Banecykel budget ?  (Læst 11417 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

• Sandt SVin
Banecykel budget ?
« Dato: Oktober 19, 2012, 11:34:21 am »
En kammerat og jeg er ved at ligge budget over en fælles baneracer, og vi kunne godt bruge lidt hjælp. Hvad er der af udgifter?
Vi tænker selv en billig 600 til omkring 12-15k, er det ikke muligt?
Til at starte på, tænker vi dæk som bridgestone s20, de ville kunne gå både i tør vejr og regn. Eller er vi helt galt på den?
Betaling til arrangøren.
Transport.
Service og styrt.
Mad og overnatning. Kan man ikke sove i et telt, i pitten?

Vi søger egentlig bare den billigste måde at komme igang på, som der samtidig er holdbar. Vi tager imod al erfaring/råd med kyshånd :)
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Banecykel budget ?
« Svar #1 Dato: Oktober 19, 2012, 06:27:30 pm »
Lad for jeres egen skyld være med at købe en ged som er for gammel... (kan i selv skrue?)
(hvis det skal være en ældre cykel, så vælg en R6 ´2000 for dem er der stadigt en del af på banerne, og derfor muligt at skaffe stumper når man er af sted)

Det er super surt at skulle skrue når man er af sted fordi det er en klampcykel man har fået fat i.

Vælg en godt gennemprøvet cykelmodel, og post den her så skal vi nok melde ind om den er interessant eller ej.

I øjeblikket er der så mange nyere cykler som er til at skaffe for billige penge men HOLD JER FRA EN CYKEL FRA KJ-MOTORCYKLER.
Deres cykler har tvivlsomme stelnumre, og kommer ofte fra Canada/USA hvor der ikke er startspærre på. De sendes til England, og videre til KJ.
Desuden er det gerne dem der brækker sig i motoren mm og hvor man finder for mange stumper i motoren.  :rolleyes: (de har ikke lige fået det hele ud inden de samlede igen...  :thumbsdown:
Der er mange der har mistet deres cykler på den måde...  :brok:

Køb kun en cykel som i har en god mave fornemmelse for, men husk at jo ældre den er jo flere stumper skal man selv have med, for der er ikke andre der har sådan en model når det bliver en ældre sag.

I skal gøre jer klart hvordan i løser det hvis den eks sprænger kæden og ødelægger motoren. Hvem skal så betale?

I kan bo gratis i pitten i telt, men husk man er træt efter sådan en dag, og har brug for at sove godt.

Vælg dæk der passer til jeres kørestil, og husk at det er nok vigtigere at vælge et dæk der holder til hård kørsel i tørt vejr end når man nulre rundt i vådt føre. (man lærer intet af at køre på gadedæk i vådt vejr, for det bliver som at køre på landevejen. min holdning)

Har i en kassevogn eller træk til en trailer?

Håber det hjalp lidt.  :blink:

« Senest Redigeret: Oktober 19, 2012, 07:12:07 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Oktober 19, 2012, 08:00:34 pm »

Brix

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Oktober 19, 2012, 09:04:59 pm »
Lad for jeres egen skyld være med at købe en ged som er for gammel... (kan i selv skrue?)
(hvis det skal være en ældre cykel, så vælg en R6 ´2000 for dem er der stadigt en del af på banerne, og derfor muligt at skaffe stumper når man er af sted)

Det er super surt at skulle skrue når man er af sted fordi det er en klampcykel man har fået fat i.

Vælg en godt gennemprøvet cykelmodel, og post den her så skal vi nok melde ind om den er interessant eller ej.

I øjeblikket er der så mange nyere cykler som er til at skaffe for billige penge men HOLD JER FRA EN CYKEL FRA KJ-MOTORCYKLER.
Deres cykler har tvivlsomme stelnumre, og kommer ofte fra Canada/USA hvor der ikke er startspærre på. De sendes til England, og videre til KJ.
Desuden er det gerne dem der brækker sig i motoren mm og hvor man finder for mange stumper i motoren.  :rolleyes: (de har ikke lige fået det hele ud inden de samlede igen...  :thumbsdown:
Der er mange der har mistet deres cykler på den måde...  :brok:

Køb kun en cykel som i har en god mave fornemmelse for, men husk at jo ældre den er jo flere stumper skal man selv have med, for der er ikke andre der har sådan en model når det bliver en ældre sag.

I skal gøre jer klart hvordan i løser det hvis den eks sprænger kæden og ødelægger motoren. Hvem skal så betale?

I kan bo gratis i pitten i telt, men husk man er træt efter sådan en dag, og har brug for at sove godt.

Vælg dæk der passer til jeres kørestil, og husk at det er nok vigtigere at vælge et dæk der holder til hård kørsel i tørt vejr end når man nulre rundt i vådt føre. (man lærer intet af at køre på gadedæk i vådt vejr, for det bliver som at køre på landevejen. min holdning)

Har i en kassevogn eller træk til en trailer?

Håber det hjalp lidt.  :blink:
Vi kan selv skrue, så vi er ikke så bange hvis der skal laves lidt, men vi vil selvfølgelig ikke have noget mishandlet lort :)
Vi have tænkt os noget gsxr fra 01 og frem?
Jeg er ret høj, og min erfaring er at R6'eren er den mindste af de 4 japanere, og at GSXR'en og ZX6'eren er dem med mest plads. Så de vil være at fortrække. Eller har fodhvilerne bare været placeret helt tåbeligt på dem jeg har prøvet?

Hvad kalder i for en gammel cykel? Og hvilke stumper er det man normalt får brug for i løbet af sådan en weekend?

I tilfælde af skader osv. er vi helt enige om reglerne, det har vi snakket om. Vi skal ikke have et eller andet underligt til at "fucke" det op mellem os.
At sove i telt, er vi ikke så bange for. Vi er heldigvis unge og friske :D

Dæk der passer til vores kørestil siger du. Hvordan ved man hvad det er? Jeg går da ikke ud fra slicks er nødvendigt den første sæson eller 2. Altså mine pilot road på sv'eren bliver kørt til kanten, men hvad vil det sige? Det lyder næsten som om du siger gadedæk er no go i regnvejr? Man må da lærer noget? Skal vi så virkelig have 2 sæt fælge?
Vi kan låne os til bil med træk, så den ryger på en trailer.
MCG

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Oktober 20, 2012, 12:01:23 am »
Nu er jeg suzuki-mand så jeg til helst ikke udtale mig om hvad jeg mener om kava
 :innocent:

Muligheden er der jo også for en gsxr750 som jeg jo selv er tilhænger af.  :thumbsup:

Ang. Dæk mener jeg bare at I skal vælge et racerpræget gadedæk frem for et der er rimeligt godt, men ikke super, hvis det er tørvejr.

I skal IKKE køre på slick, for i kan ikke holde varmen i dem.

Et gadedæk bliver med tiden for varmt og der skal i skifte til skårne slicks med dækvarmere på.

Brix

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Oktober 20, 2012, 10:08:11 am »
Nu er jeg suzuki-mand så jeg til helst ikke udtale mig om hvad jeg mener om kava
 :innocent:

Muligheden er der jo også for en gsxr750 som jeg jo selv er tilhænger af.  :thumbsup:

Ang. Dæk mener jeg bare at I skal vælge et racerpræget gadedæk frem for et der er rimeligt godt, men ikke super, hvis det er tørvejr.

I skal IKKE køre på slick, for i kan ikke holde varmen i dem.

Et gadedæk bliver med tiden for varmt og der skal i skifte til skårne slicks med dækvarmere på.
Så må du gerne sige til hvis du falder over et suzuki tilbud :D
Hvis man kører på en 750, og gerne vil deltage i et løb, så kommer man til at køre med de andre 1000'ere? Plus hastigheden er vel højere på en 750 end en 600, og det har vi ikke behov for. Vi vil gerne lærer at køre, og er det ikke nemmere på en mindre maskine?

På Ron Haslam Race School kører de med Bridgestone S20, som både bliver brugt i tørvejr og regnvejr. Det var bare derfor jeg tænkte de godt kunne klare tæskene?
MCG

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Oktober 20, 2012, 10:19:30 am »
Hvis I skal køre løb, så kan I alligevel ikke følge med de nye 600 ccm på en oldschool 600 ccm, så kan I lige så godt få tæv af 1000 ccm på jeres 750 ccm.
Det er bar lidt federe at køre fra en 1000 ccm på en 750 ccm  :blink:

Det fede er at i kan følge de nye 600 ccm på en ældre 750 ccm, i hvert fald når det går lige ud, og vægten er meget lig med de ældre 600 ccm, den har bare lidt flere kræfter uden at den tager magten fra jer.

Om i lærer at køre på en 600, 750 eller 1000 kommer d på et, for i åbner ikke op for gassen før i er sikre på det selv, men på en ældre 600 ender i med at have fuld åben gas på vej ud af svinget, fordi den ikke kan rive jer af, og så er i lige som begrænset der, i stedet for at vælge en med lidt flere kræfter hvor det varer lidt længere før i skal skifte igen.

Jeg kender ikke dækket du skriver om, men det lyder til at være fint.  :blink:

Brix

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Oktober 20, 2012, 01:41:37 pm »
Hvis I skal køre løb, så kan I alligevel ikke følge med de nye 600 ccm på en oldschool 600 ccm, så kan I lige så godt få tæv af 1000 ccm på jeres 750 ccm.

Det fede er at i kan følge de nye 600 ccm på en ældre 750 ccm, i hvert fald når det går lige ud, og vægten er meget lig med de ældre 600 ccm, den har bare lidt flere kræfter uden at den tager magten fra jer.

Om i lærer at køre på en 600, 750 eller 1000 kommer d på et, for i åbner ikke op for gassen før i er sikre på det selv, men på en ældre 600 ender i med at have fuld åben gas på vej ud af svinget, fordi den ikke kan rive jer af, og så er i lige som begrænset der, i stedet for at vælge en med lidt flere kræfter hvor det varer lidt længere før i skal skifte igen.

Jamen, så er det måske bare en gsxr750 fra 00- vi skal kigge efter, for vi skal da smides af i svingene :wink:
MCG

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Oktober 20, 2012, 04:58:56 pm »

Jamen, så er det måske bare en gsxr750 fra 00- vi skal kigge efter, for vi skal da smides af i svingene :wink:
Så ville jeg klart hellere kigge på denne: http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/120568-suzuki_gsxr_750_k5_ua

Byd ham 17 - 18K

Sælge kåbe og lygter og smid en racekåbe på og I er fint kørende (hvis den altså er i orden som han skriver)

Så har i en gsxr 750 K5 til under 18.000,- som er et LANGT bedre køb end en ´00 (husk i skal jo nok sælge den en dag igen)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #9 Dato: Oktober 20, 2012, 07:08:40 pm »
Jannik for president!

(Han har ret)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Oktober 20, 2012, 07:30:49 pm »

Brix

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Oktober 25, 2012, 10:47:52 pm »
MCG

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #12 Dato: Oktober 26, 2012, 09:59:25 am »
God solid og letkørt cykel til en umiddelbart fornuftig pris.

Go for it.

Jannik

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Oktober 26, 2012, 07:21:58 pm »
 :thumbsup: men jeg ville klart hellere give 2000 - 3000 mere for en k5.  :wink:

Sajmon

• Sandt SVin
    • Hvad vil du her?
« Svar #14 Dato: Oktober 27, 2012, 11:41:44 am »
Argumentet for k3'eren er alle de ekstra ting der følger med. De er mange penge værd...