Forfatter Emne: Vinteropbevaring Sjælland(eller fyn)  (Læst 12076 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Vinteropbevaring Sjælland(eller fyn)
« Svar #30 Dato: November 30, 2012, 11:28:57 am »
Det er fint at mene - jeg ved....

Måske en lidt arrogant holdning idet der står følgende i MINE betingelser:

15. Stilstandsforsikring
Der kan tegnes stilstandsdækning under denne forsikring. I denne periode må motorcyklen ikke benyttes som
køretøj, idet den lovpligtige ansvarsforsikring er ude af kraft i stilstandsperioden. I stilstandsperioden er der
endvidere kun dækning for brand og tyveri fra aflåst rum.

Så må det du ved jo være mellem dig og dit forsikringsselskab...

Så skal du da aflevere din nr-plade for at det træder i kraft????

Det er da ikke muligt at have et indregistreret køretøj i Danmark med nummerplade på uden ansvarsforsikring.  :|
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #31 Dato: November 30, 2012, 11:32:50 am »

15. Stilstandsforsikring
Der kan tegnes stilstandsdækning under denne forsikring. I denne periode må motorcyklen ikke benyttes som
køretøj, idet den lovpligtige ansvarsforsikring er ude af kraft i stilstandsperioden. I stilstandsperioden er der

Det er da ikke muligt at have et indregistreret køretøj i Danmark med nummerplade på uden ansvarsforsikring.  :|

Det er jeg ikke blevet bedt om. Men det er direkte kopieret ind fra forsikringsbetingelserne.

Men hvis det bare er kaskoen der falder fra, er det så den eneste grund til at man ikke må køre i december, januar og februar? For jeg er da overbevist om at det er fordi man direkte skal tilkøbe vinterkørsel for overhovedet at have forsikring i disse måneder, både ansvar og kasko...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #32 Dato: November 30, 2012, 11:36:38 am »

15. Stilstandsforsikring

Det er jeg ikke blevet bedt om. Men det er direkte kopieret ind fra forsikringsbetingelserne.

Men hvis det bare er kaskoen der falder fra, er det så den eneste grund til at man ikke må køre i december, januar og februar? For jeg er da overbevist om at det er fordi man direkte skal tilkøbe vinterkørsel for overhovedet at have forsikring i disse måneder, både ansvar og kasko...
I de forsikringsselskaber jeg har haft, har jeg skullet aflevere pladen hvis jeg ville slippe for ansvar, for ellers er det politiets opgave at hente pladen hvis man afmelder ansvarsforsikringen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Henrik306

• Sandt SVin
« Svar #33 Dato: November 30, 2012, 01:19:52 pm »

15. Stilstandsforsikring

I de forsikringsselskaber jeg har haft, har jeg skullet aflevere pladen hvis jeg ville slippe for ansvar, for ellers er det politiets opgave at hente pladen hvis man afmelder ansvarsforsikringen.

Jeg kunne forestille mig at der er særlige regler der gælder for motorcykler, som har stilstandsforsikring. Hvis de netop ikke må køre mens de har denne forsikring, så er der jo ingen grund til at inddrage pladerne hvert år....

Hvis man afmelder forsikringen helt i vintermånederne, så skal man aflevere pladerne.
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

klingenberg

• Plastikrocker
« Svar #34 Dato: November 30, 2012, 01:42:18 pm »
Snakkede lige med Suzuki, og eftersom pladerne stadig sidder på er det rent teknisk set lovligt, men kommer man til skade, vil IF derefter sagsøge mig da jeg så har brudt aftalen.

Grunden til de droppede at få sendt pladerne ind, var at det var for dyrt administrativt.

Hvis i har nogle gode råd til waxing osv, så sig til  :mrgreen:
SV 650 K3, Fuaaaark :D

klingenberg

• Plastikrocker
« Svar #35 Dato: November 30, 2012, 04:39:25 pm »
Manglede en laderegulator og lidt wax, så hoppede i skitøjet og kørte en hurtig tur, og faktisk ikke overdrevet slemt med kulden. En dag køber jeg fandme en hybridcrosser og kører Norge igennem i flyverdragt  :mrgreen:
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #36 Dato: November 30, 2012, 10:26:52 pm »
Så er det ved at blive vinter, og selvom jeg har overvejet at afmontere batteriet og bare lade sv'eren stå udenfor med tæppet over, tror jeg alligevel jeg elsker den for meget  :whipped:

Jeg flytter sandsynligvis til kbh(studie), og leder derfor efter at sted den kan gå i hi og være klar til foråret. Fandt en tråd på motorcykelforum, godt nok fra sidste år, men hvor det så ud til der var ret mange muligheder, og flere omkring 6-700 kr, hvilket lyder ret overkommeligt.

Er dog også enormt vigtigt at det er et godt sted, og ved at mange herindefra bor på djævleøen(ihvertfald ikke ret mange på fyn  :innocent:) så tænkte der måske var nogen med erfaring på området  :smiley:

Tror Boxit kan gøre det billigere end 6-700, hvis den bare skal have et sted at stå tørt og varmt.
Ville også gerne tilbyde den kan stå hos mig, men er ikke helt på plads i værkstedet endnu og har allerede 3 cýkler stående der skal der ind, så kan ikke garantere der er plads til flere.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.