Forfatter Emne: Fabriksfejl på SVérne  (Læst 5282 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

slowhand30

• Plastikrocker
Fabriksfejl på SVérne
« Dato: Februar 07, 2007, 02:35:17 pm »
Hej.

Så lige på Motorcykelgalleriet, er der er en fabriksfejl på Svérne, med at platikken under bagsædet kan revne (se link)
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=29797

Er der nogle der ved hvor stor et problem det er, og om det både er på SV650 og SV1000, og ligeledes om problemet er med alle årgangene fra 2003 og opefter ???
Der er også en person (Claus 8370 Hadsten) der omtaler fejl på Fuldkåben...nogle der kender til det ?? 

Mvh Søren

slowhand30

• Plastikrocker
Re: Fabriksfejl på SVérne
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2007, 05:13:43 pm »
Kan se at der har været 35 personer inde og se mit opslag men stadig ingen svar. Folk må også meget gerne svare hvis de selv har en sv med fuldkåbe og INGEN problemer har oplevet, ligesom for at få et billede af hvor ofte det optræder !!!.

P.s. jeg er ny her men synes faktisk generelt at folk er for dårlige til at svare...sorry

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Februar 07, 2007, 05:18:12 pm »
Kan se at der har været 35 personer inde og se mit opslag men stadig ingen svar. Folk må også meget gerne svare hvis de selv har en sv med fuldkåbe og INGEN problemer har oplevet, ligesom for at få et billede af hvor ofte det optræder !!!.

P.s. jeg er ny her men synes faktisk generelt at folk er for dårlige til at svare...sorry

Dit første indlæg indbød til at du gerne ville høre om nogle havde oplevet det samme. Siden du ikke har fået nogle svar, tror jeg godt du kan regne med at de der har læst dit indlæg, ikke har oplevet den fejl.

PS. jeg gider ikke se 600 medlemmer der alle svarer de ikke har set den fejl.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Morten L

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 07, 2007, 05:20:54 pm »
Hej.
Der er intet at se på min SV650S K6. Den er monteret med bundkåbe, men den fejler heller ikke noget (endnu?).
Jeg har tilbagelagt 8.200 km på SVinet.

Jeg synes lige, at du skal give folk lov til at kigge efter, inden du forventer et svar.
Der er jo ikke gået mange timer fra dit første indlæg, til du klager over manglende respons.

Ellers et godt indlæg - vi vil jo gerne have dækket fejl og mangler på garantien.

Mvh.
Morten

slowhand30

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Februar 07, 2007, 05:23:40 pm »
Det var ikke for at "skælde ud", mere en opfordring til folk om at være lidt mere behjælpelig. For nogle dage siden lavede jeg et indlæg ang. bredden på en sv, og spurgte om der var en der evt ville være så venlig at måle efter, og fik kun 1 svar (fra Freddy....tak) som dog var en ældre version end den jeg søgte....Dvs. at jeg faktisk ikke fik et eneste brugbar svar. Som sagt er det ikke for at skælde ud men mere et nødråb  :oops:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Februar 07, 2007, 05:31:38 pm »
Det var ikke for at "skælde ud", mere en opfordring til folk om at være lidt mere behjælpelig. For nogle dage siden lavede jeg et indlæg ang. bredden på en sv, og spurgte om der var en der evt ville være så venlig at måle efter, og fik kun 1 svar (fra Freddy....tak) som dog var en ældre version end den jeg søgte....Dvs. at jeg faktisk ikke fik et eneste brugbar svar. Som sagt er det ikke for at skælde ud men mere et nødråb  :oops:

Jooo, men det er jo ikke alle der lige har umiddelbar adgang til geden her i vinterperioden. Man kan nu altså heller ikke forvente at alle lige har tid eller lyst til at opfylde en forespørgsel der kræver mere end 10 minutters frivilligt arbejde. Folk har lov til at sige nej uden at give en grund, når man beder om en tjeneste.

Generelt synes jeg nu altså at forummet er meget hjælpsomt, folk sidder inde med meget viden om SV'ere og MC'ere som de gladeligt deler ud af.

Med hensyn til din fabriksfejl, synes jeg det lugter af at det ikke er et generelt problem, både fordi du ikke har fået nogle svar (men giv det lige en dag eller to, nogle er jo også på arbejde og har andre interesser der skal passes), men også fordi det efter min hukommelse ikke har været nævnt her før.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #6 Dato: Februar 07, 2007, 08:43:55 pm »
Det var ikke for at "skælde ud", mere en opfordring til folk om at være lidt mere behjælpelig. For nogle dage siden lavede jeg et indlæg ang. bredden på en sv, og spurgte om der var en der evt ville være så venlig at måle efter, og fik kun 1 svar (fra Freddy....tak) som dog var en ældre version end den jeg søgte....Dvs. at jeg faktisk ikke fik et eneste brugbar svar. Som sagt er det ikke for at skælde ud men mere et nødråb  :oops:
Forstår dig så udmærket. Et forum som dette er jo netop et sted, hvor man hjælper hinanden, og det synes jeg også man burde kunne forvente, når man opretter sig som bruger. Dertil vil jeg sige, at i de ca. 9-10 måneder jeg selv har været herinde, har jeg oplevet en hjælpsomhed, som man ikke møder ret mange andre steder. Jeg vil vove den påstand, at du lige netop hér sidder på Danmarks vel nok største videndatabase omkring Suzuki SV650/1000. Som Smølfen skriver, så er her i øjeblikket over 600 registrerede brugere, og temmelig mange af dem er endog særdeles aktive.
Men der er nu engang et par ting, man er nødt til at tage højde for. For det allerførste er der, som også nævnt ovenfor, rigtig mange som ikke har adgang til deres ged i disse måneder. Så hvis man har en forespørgsel som kræver at en eller anden skal ud og kigge på sin egen ged for at kunne give et svar, er der simpelthen mange som bare ikke er i stand til at hjælpe, hvorend de garanteret gerne ville (dette møntet på det indlæg omkring bredden, som jeg selv forsøgte at svare på, så godt jeg nu kunne :wink: ).
Den anden ting er (som også bliver nævnt ovenfor), at folk måske simpelthen ikke har mulighed for at give svar på det, der bliver spurgt om, ganske enkelt fordi ingen har oplevet det pågældende problem før. Én skal jo altid være den første til at påpege en fejl eller et problem. Det kan så netop være at DU er den første til at opdage DIT problem, og hvis du så finder en løsning på det, kan man jo håbe at du poster om det her på forum, og derved kan være de næste behjælpelig, som møder det samme problem.
En helt tredie ting (som hænger en smule sammen med den første ting) er at det jo er vinter. Hvilket naturligvis er en slags stilhedstilstand for de fleste motorcyklister. Hvor jeg i sommerhalvåret mere eller mindre er logget ind på forum de fleste af mine vågne timer, kan der her i vinterhalvåret sagtens gå dage og uger mellem at jeg logger mig ind. Og det samme gælder sikkert for en hel del andre.
Så der kan altså være op til flere "gode" grunde til, at du ikke får den hjælp, du søger. Og jeg forstår som sagt udmærket, at det kan være enormt frustrerende. Men du må ikke af den grund tro, at dette er et "ligeglad" forum, for det er langt fra tilfældet. Jeg håber, du i fremtiden vil få mere held med dine spørgsmål herinde, og at du med tiden vil komme til at se lidt anderledes på forum, for det synes jeg faktisk at forummet fortjener. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Februar 07, 2007, 08:53:52 pm »
Jeg har lige været nede og se til SVinet i anden anledning, men fik dog lige set efter om der var noget knas med plasten. Det var der ikke, og heller ikke anledning til at det vil ske  :D det skal måske lige siges at min SV'er bliver brugt godt og grundigt  :D
650K3
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #8 Dato: Februar 07, 2007, 08:59:00 pm »
det skal måske lige siges at min SV'er bliver brugt godt og grundigt  :D
650K3

Også af bagsædepassager? For det må være den ekstra vægt på sædet der er skyld i fejlen? Hvis jeg må have lov at ytre ren tankevirksomhed....

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Februar 07, 2007, 09:06:02 pm »
650K3

Også af bagsædepassager? For det må være den ekstra vægt på sædet der er skyld i fejlen? Hvis jeg må have lov at ytre ren tankevirksomhed....

SørenG

Og den fortæller jeg lige Heidi  :twisted: Bare vent Søren   :mrgreen:

Jeg kører meget med de bløde tasker, så sædet skal mases ned når stropperne er i vejen. Og der sker intet med plasten  :D
« Senest Redigeret: Februar 07, 2007, 09:08:55 pm af Olfert »
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #10 Dato: Februar 07, 2007, 09:09:34 pm »
650K3

Det må du IKKE! Vi er tilhængere af rationel argumentation, ikke empiristisk! :lol: :lol: (har lige haft nogle særdeles oplysende dansktimer i dag :dead: )

Ej pjat, det' gas! Selvfølgelig er en betragtning mere end velkommen. Efter at have kigget på billederne, vil jeg da også mene, at det sagtens kunne være "bagsædepassager-relateret". Spørgsmålet er måske, om man kunne komme det til livs ved at foretage en eller anden justering af de der gummipropper, som selve bagsædet hviler på.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #11 Dato: Februar 07, 2007, 09:28:14 pm »
Nu måtte jeg lige trodse min vinterdovenskab og kigge geden efter og der er absolut ingen tegn på skavanker. Men tror nu heller aldrig der har siddet nogen på den...og så har den jo kun kørt 5900Km så det er måske en anden faktor.

650K3

SørenG

Og den fortæller jeg lige Heidi  :twisted: Bare vent Søren   :mrgreen:

Det var bestemt ikke ment som en frækhed, men kan godt se nogle kunne komme i en klemme derhjemme  :club:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

slowhand30

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Februar 07, 2007, 09:34:43 pm »
Takker for svarene folkens, og i må endelig ikke tro jeg er negativ ang. dette forum for jeg synes det er et fedt initiativ  :D

Det jeg nævner med Bundkåben er noget som claus var inde på, og han havde fået fortalt af hans mekaniker at de havde haft rigtig mange hvor bundkåben var revnet. Hans var revnet på stederne der er markeret på billede nr 5 (talt fra oven og nedad):

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6312

Så var det jeg gerne ville høre om det virkeligt kan passe at det er et generelt problem ?

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Februar 08, 2007, 08:23:24 am »
Takker for svarene folkens, og i må endelig ikke tro jeg er negativ ang. dette forum for jeg synes det er et fedt initiativ

Jeg synes også det er et dejligt forum med en masse fine mennesker :)

Jeg vil for resten lige lede din opmærksomhed hen på afstemningsfunktionen - du kan tilføje en afstemning til din tråd, det ville faktisk være et udmærket redskab i denne sammenhæng, så kan folk lynhurtigt sige ja eller nej til om de har set et lignende problem på deres egen maskine, uden at skulle poste et nyt indlæg.

Ude til højre, nede i bunden, vil du finde en knap der hedder "add poll" (i hvert fald på engelsk)

pling

• Roadracer
  • SV 650S - 1999
« Svar #14 Dato: Februar 08, 2007, 10:26:50 am »
Jeg er indehaver af en oldschool 650 (fra '99). Jeg har ikke oplevet, at kåbedele er flækket eller gået itu. Det eneste jeg har bemærket er, at en lille metalbøjle, som forbinder de to stelrør under bagsædet kan brække i svejsningen. Det er et stykke rundstål - jeg vil tro, at det er ø5 mm, som gerne vil knække i svejsningen - Er der andre der har oplevet dette???
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)