Forfatter Emne: Koblingshånden  (Læst 6169 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jimstar

• Plastikrocker
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Koblingshånden
« Svar #15 Dato: Marts 26, 2007, 12:39:29 am »
Døjer lidt med mine håndled men det er sgu hele året det er galt, så det er der nok ikke så meget at gøre ved  :undecided:
Lyder som carpal tunnelsympdrom du har... (Sovende hænder hvis de holdes i en bestemt vinkel, som desværrer passer med håndstillingen på mc.)

Jannik.

Jeg vidste ikke at der lige frem var betegnelse for det med håndledene, men der kan man jo bare se.
Jeg håber så at der er en lille chance for at det vil ændre sig lidt i år da det jo bliver en lidt anden stilling jeg kommer til at sidde i, da modellen hedder S i år og ikke N  men frygter også at det kan gå hen og blive værre  :huh: :tie:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #16 Dato: Marts 26, 2007, 12:45:56 am »
Carpal tunnel syndrome hedder i øvrigt seneskedehindebetændelse på lægmandsdansk... og gør herrenas ;) (Der er vist også en ikke-betændelsestilstand med nogle nerver i klemme som går under samme navn)
« Senest Redigeret: Marts 26, 2007, 12:48:12 am af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #17 Dato: Marts 26, 2007, 01:29:31 am »
Carpal tunnel syndrome hedder i øvrigt seneskedehindebetændelse på lægmandsdansk... og gør herrenas ;) (Der er vist også en ikke-betændelsestilstand med nogle nerver i klemme som går under samme navn)

Nope det er ikke det samme!!!!

Som du skriver er seneskedehindebetændelse en betændelsestilstand, hvor Carpal tunnel syndrome er det ledbånd som går på tværs i håndledsroden som vokser sig kraftigere for at klare en konstant overbelastning, og derfor trykker på blodårer, sener og nervebaner.
Derfor har man nemt ved at få lukket helt for blodomløbet, med sovende hænder til følge hvis man holder hænderne i en bestemt retning som eks på mc.

Mit var så slemt efter husbyggeri i fritiden gennem 6 år at jeg måtte få opereret begge hænder (ikke samtidigt  :blink: ) da jeg til sidst ikke havde kræfter i fingrene til at kunne tage strømper på.

Operationen tager ca 20 min pr hånd men så må den så ikke bruges til noget i 1 md og derefter genoptræning i 2 md før man igen må arbejde. (så venter man lige 2 md før man får lavet nr 2 hånd og så på den igen i 3 md.  :rolleyes:)

Nå men jeg har ikke haft sovende hænder siden jeg fik opereret dem for 2½ år siden... :orkester:

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Coyote

• Roadracer
« Svar #18 Dato: Marts 26, 2007, 01:40:53 am »
Operationen tager ca 20 min pr hånd men så må den så ikke bruges til noget i 1 md og derefter genoptræning i 2 md før man igen må arbejde. (så venter man lige 2 md før man får lavet nr 2 hånd og så på den igen i 3 md.  :rolleyes:)

Så må du da vist ha' lært at tørre røv med begge hænder  :respekt: :respekt:  :blink: :blink:

Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #19 Dato: Marts 26, 2007, 02:20:30 am »

Så må du da vist ha' lært at tørre røv med begge hænder  :respekt: :respekt:  :blink: :blink:

Nej... Men jeg blev god til at holde mig... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Desuden havde jeg jo hele dagen til at få det ordnet... :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #20 Dato: Marts 26, 2007, 09:23:49 am »
Nope det er ikke det samme!!!!

Øv, når jeg googler rundt på nettet kan jeg se at forholdsvis autoritative sites altså stadig blander de to ting sammen. Men jeg fandt også lige denne her http://www.munkebo-kiropraktor.dk/page.asp?sideid=12&zcs=18

Coyote

• Roadracer
« Svar #21 Dato: Marts 26, 2007, 09:43:43 am »
For så lige at være lidt seriøs vil jeg bringe de hvide fingre ind på banen

http://www2.netdoktor.dk/Q&A/topindex.asp?QID=432844&CID=55
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

Rask

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Marts 26, 2007, 12:10:28 pm »
Er jeg den eneste, som fornemmer en pervers tendens i dette indlæg  :shock:

Skal vi aldrig ud og køre?  8)
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Capone

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Marts 26, 2007, 12:50:53 pm »
Er jeg den eneste, som fornemmer en pervers tendens i dette indlæg  :shock:

Ja du er!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

LunD^

• Plastikrocker
« Svar #24 Dato: Marts 27, 2007, 10:51:10 am »
Jeg får også ondt i venstre hånden, havde det også sidste år, men mener det blev bedre da jeg havde kørt lidt..
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #25 Dato: Marts 27, 2007, 11:12:56 am »
Ja jeg havde også godt ondt i håndleddene og lårbasserne da jeg for første gang i år tog turen til Jylland i fredags. Men det er tilvænning, søndag hjem var der ingen problemer.