Forfatter Emne: ulykke  (Læst 10540 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bageren

• Roadracer
  • Gul SV650S 2002
Re: ulykke
« Svar #15 Dato: Marts 26, 2007, 10:28:54 am »
Med risiko for at blive svinet til, vil jeg sige at det nok ikke kun har været billisten skyld.
Ofte kommer vi motorcykler med høj fart eller acceleration og derfor kan det være svært at lægge mærke til vores smalle cykler.

Hvor mange gange har vi ikke sat farten markant ned, fordi der holder en bil og vil ud på/over vejen og vi er i tvivl om at de kører ud. Derudover har vi ofte oplevet at de har undervurderet os eller overset og kørt ud. Når de så opdager os trækker de dog oftest pænt og hurtigt ind til siden. Lad venligst være med at skyde skylden på bilisten, tror ikke det er sjovt at tage en andens liv pga. en fejl i trafikken, som mange af os andre også kunne have lavet.

Jeg har selv kørt bil i mange år, og har personligt selv undervurderet andre billisters hastighed. Det har 7-9-13 ikke været skyld i et uheld endnu, men chancen er der.

Men ja, gu' er det tragisk når folk mister deres liv. Jeg mindes det var 21 stk. om året, der stod på politiets stand på messen i Tapperihallerne.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

SV-spirit

• Plastikrocker
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
« Svar #16 Dato: Marts 26, 2007, 11:07:42 am »
Det er dybt tragisk det der er sket og jeg kan kun give min dybeste medfølelse til familie, venner og bekendte.

Lad det være en stor advarsel til os alle. Hav altid et vågent øje med dine medtrafikanter og stol aldrig på dem. Det er livet trods alt for vigtigt til....
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #17 Dato: Marts 26, 2007, 11:13:24 am »
21 !
Synd og skam!
Ja kør forsigtigt, ikke at det altid gør en forskel!
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Snigerdyret

• Søndagskører
  • **
« Svar #18 Dato: Marts 26, 2007, 11:17:06 am »
Med risiko for at blive svinet til, vil jeg sige at det nok ikke kun har været billisten skyld.
Ofte kommer vi motorcykler med høj fart eller acceleration og derfor kan det være svært at lægge mærke til vores smalle cykler.

Hvor mange gange har vi ikke sat farten markant ned, fordi der holder en bil og vil ud på/over vejen og vi er i tvivl om at de kører ud. Derudover har vi ofte oplevet at de har undervurderet os eller overset og kørt ud. Når de så opdager os trækker de dog oftest pænt og hurtigt ind til siden. Lad venligst være med at skyde skylden på bilisten, tror ikke det er sjovt at tage en andens liv pga. en fejl i trafikken, som mange af os andre også kunne have lavet.
...

Nope, jeg vil ikke svine til. Jeg er for så vidt enig med dig. Min kørelærer opfordrede os til at køre med fjernlyset tændt - til trods for at det er ulovligt. Sikkerhed, sikkerhed, sikkerhed...

Trist at det har kostet et ungt liv :-(
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Marts 26, 2007, 11:20:35 am »
R.I.P.

Endnu en opfordring til alle cykler derude, tag ikke noget for givet, se en potetiel ulykke i en hver situation. Kør forsigtigt.

Jeg kondolerer hans familie og venner mange gange........ :cry: :cry:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Damage

• Gæst
« Svar #20 Dato: Marts 26, 2007, 11:23:31 am »
Det er meget triste nyheder.  :(

Vi må passe ekstra godt på os selv når vi kører derude.

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Marts 26, 2007, 12:24:20 pm »
Trist.. :-(
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Marts 26, 2007, 12:27:58 pm »
Ja, det er nemlig ofte set, at folk på motorcykel udnytter chancen for at vride øret lidt, og det kommer bag på bilisterne (naturligvis).

Som tidligere sagt minder denne situation om en ulykke i Kolding for mange år siden, hvor en kvinde kører ud fra en villavej til en større hovedvej. Denne vej er en lang stejl bakke, som mange motorcyklister elsker at fyre den af på. Problemet er, at den drejer lidt, så bilisten hér ikke kan se hvad der kommer nede fra bunden af bakken. Så hun kørte i god tro ud.... og i samme øjeblik kommer mc'en drønende uden chance for at bremse eller undvige. Ligeledes dræbt på stedet.
Hun fik en betinget dom for uagtsomt manddrab, da hun heller ikke overholdte sin vigepligt. Det er blot en principsag, men kan sætte situationen lidt i perspektiv.

Vi er jo unægtelig de svageste led i trafikken, så LÆS trafikken og betragt alle dine medtrafikanter som uagtsomme og egoistiske individer. Det er DEM der laver fejl - ikke dig  :!: Så skulle man kunne undgå et par farlige situationer.

Det samme med alle de grusomme højresvingsulykker med lastbiler. Her beskylder jeg personligt ligeså meget cyklister, som kommer drønende i deres egne tanker istedet for at regne med at lastbilen drejer! Det burde være en helt naturlig refleks, at tænke på lastbilen når man passerer den i et kryds - også selvom det er den der skal holde tilbage.

« Senest Redigeret: Marts 26, 2007, 12:41:00 pm af Kondi »
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Rask

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Marts 26, 2007, 12:34:37 pm »
Det er jo "yngve" - øv hvor træls.  :cry:

Det er ikke længe siden, at vi snakkede forsikring m.v. med ham her i forum. Tænk, hvad hans familie går igennem nu.....  :(

Det var ikke sjovt, at se hans profil på motorcykelgalleriet - og vide, at han nu er væk...  :(

/Morten  :(
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #24 Dato: Marts 26, 2007, 12:38:30 pm »
tværs og skabe en heftig debat........historien melder ikke rigtigt noget om, hvor hurtigt han kørte, bare at det var med fuld fart..det kan jo være at en for høj hastighed har været årsag til, at han er blevet overset. Dette er dog ikke en undskyldning for overtrædelse af vigepligtsreglerne.

Sakset fra MCG:

Hej alle sammen det er min bedste kammerat. Jeg ved ikk helt lige hva ellers jeg skal skrive er helt smadret... Men tak fordi i tænker på hans famile og venner... Han efterlader mor, far, lille søster og storebror og en helt masse rigtig gode venner..

Det kan faktisk være flere af jer kender ham, Vi har været til thytræf sammen de sidste 3-4år og har stået i den lille bar ved madteltet... Og inden at hans alder får noget som helst skyld, så var lasse den mest forsigtige mc mand jeg har kendt, han ville ikke i byen i går, fordi han ville være frisk til at køre i det gode vejr i dag.. Efter han var udlært, ville han bare have en fin motorcykel så han kunne komme ud og køre, han var ligeglad med biler og alt andet, ville bare have en fin mc.. vi skulle have været til USA om to år, og køre på mc, vi snakkede så sent som igår om hvornår jeg fik mc igen så vi kunne komme ud og køre...

Nu ved jeg sku hvor svært det er, gider i ikke passe på jer selv?? både for jeres egen skyld men mest for familie og venner..

SiiG
« Senest Redigeret: Marts 26, 2007, 03:33:48 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

smeden

• Plastikrocker
« Svar #25 Dato: Marts 26, 2007, 12:41:54 pm »
Meget trist.
Is this it?

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #26 Dato: Marts 26, 2007, 12:52:55 pm »
Øv !   :( :(

Endnu en opfordring til alle cykler derude, tag ikke noget for givet, se en potetiel ulykke i en hver situation. Kør forsigtigt.

Husk det nu !
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #27 Dato: Marts 26, 2007, 12:58:47 pm »
gør sku en trist at læse sådan noget.... og bange når man som ny mc ejer selv skal ud og køre til sommer, helt grøn  :|

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #28 Dato: Marts 26, 2007, 02:52:51 pm »

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #29 Dato: Marts 26, 2007, 03:10:25 pm »
det er simpelt hen uhyggeligt når den slags sker,og forfærdeligt for dem der står tilbage,og så fordi sådan en spasser ikke passer sin vigepligt, :club:vi må være skarpe når vi er derude,og lade være med at stole blindt på at folk gør som de skal,og vurderer alle situationer med en smule mistro om at folk klokker i det.
« Senest Redigeret: Marts 26, 2007, 07:48:48 pm af Gixxer Heino.. »
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.