Manden har jo ret. Om morgenen når jeg kører til KBH ad Helsingørmotorvejen, sker det tit at en 3 - 4 biler trækker lige ud foran mig. Skal lige siges at min lille cykel ikke kan køre 200+, kører somreglt 120 stykker, så jeg tror ikke det er på grund ad fart.
Har dog heldigvis aldrig mødt en bil der ikke overholdt sin vigepligt fra en sidevej.
Jeg oplever nogenlunde det samme på Køge bugt/ i byen, hver morgen og eftermiddeg (når trafikken ellers bevæger sig)
Oftest er det ikke kritisk, men blot en irriterende reminder om, at man konstant skal være opmærksom.
Men ca. 2-3 gange om året er det virkeligt tæt på

F.eks er det ikke særligt fedt at ligge i et relativt lille hul mellem to biler i overhalingsbanen, når en eller anden spade, tænker "Der kan jeg da lige være"
og uden at se sig for trækker ud

Derfor synes jeg afgjort det er en god ide at kommende bilister får et indblik i hvordan det er at være MC'er

En enkelt time gennem byen er dog nok ikke en smart ide

For uden lektioner i kravlegården, ender det alt for let med at de selv bliver ofre for deres egen "art"
Og så bliver statistikken endnu værre, og vi ender igen igen med at skulle punge ud.
Så ville jeg hellere se nogle køretimer, hvor de med vilje udsættes for situationer med MC'ere.
Det skal selvfølgelig alt sammen være aftalt på forhånd, og både kørelære, elever og MC'er skal snakke det igennem både før, men især også efter.