Forfatter Emne: Når forhandleren beholder "Reguleret registreringsafgift" er du på røven !  (Læst 9001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Når forhandleren beholder "Reguleret registreringsafgift" er du på røven !
« Svar #15 Dato: December 02, 2007, 09:11:39 am »
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.

I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...

Bagatel græsen er for almindelige produkter ...

For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.

Fuldstændig til grin ... !
Men det er jo generelt mht. til forbrugerklagenævnet at man kun kan klage over varer under 100.000,- - er det ikke...?

Ser sådan ud ... men det er jo ikke varen der er noget galt med ....  :blink:
tror du ikke du skal læse teksten en gang til og se hvad der står :whipped:
der skal ikke være noget galt med produktet. du kan få at vide nøjagtigt hvor meget du har til gode hos forhandleren ved at rette henvendelse til skat om aktindsigt i handlen. :rolleyes:
er du medlem af fdm skriver juristerne et brev og truer med bål og brand og så er forhandlen til at tale med.
ellers er der jo altid motorsektionen i eksta bladet

« Senest Redigeret: December 02, 2007, 09:21:13 am af kent »
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

kent

• Sandt SVin
« Svar #16 Dato: December 02, 2007, 09:15:06 am »
Hvilket minder mig om at jeg heller ikke har fået mine retur, men jeg ved ikke om det gælder nu hvor min gamle cykel indgik i handlen?

/bo

HALLO læs teksten ( den lange hentet fra fdm hjemmeside) der er det omtalt, jo det gælder også selv om forhandleren har fået en brugt med i bytte. det er en refucion forhandleren har fået af skat og den SKAL tilbagebetales til køber

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #17 Dato: December 02, 2007, 05:34:07 pm »
ellers kender jeg et tæskehold :mrgreen:

Du tror det er løgn ... men der findes advokater der direkte siger .... " ... tåbelig lovgivning .... smader hans butik ... du bliver ikke rigere, men han kommer af med en masse selvrisiko ..... "    :huh:

Sådan noget får min retfærdigheds sans til at gå i det røde felt !!  :thumbsdown:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #18 Dato: December 02, 2007, 05:40:38 pm »
Skriv et indlæg til Touring Nyt og hør om de har nogle forslag? Om ikke andet kan du da så hænge forhandleren ud overfor 30% af de danske mc'ister. Der er jo i øvrigt også en advokat som ofte annoncerer i bladet, dog mest mht. trafikforseelser.

I øvrigt mente jeg da at Forbrugerklagenævnet bagatelgrænse var 500 kr? Eller det er måske fordi det drejer sig om for mange penge? Ikke at man kan bruge deres afgørelse til ret meget alligevel...

Bagatel græsen er for almindelige produkter ...

For motorcykler kan du KUN klage over reparationer og hvis din kværn koster mindre en 100.000,- kr.

Fuldstændig til grin ... !
Men det er jo generelt mht. til forbrugerklagenævnet at man kun kan klage over varer under 100.000,- - er det ikke...?

Ser sådan ud ... men det er jo ikke varen der er noget galt med ....  :blink:
tror du ikke du skal læse teksten en gang til og se hvad der står :whipped:
der skal ikke være noget galt med produktet. du kan få at vide nøjagtigt hvor meget du har til gode hos forhandleren ved at rette henvendelse til skat om aktindsigt i handlen. :rolleyes:
er du medlem af fdm skriver juristerne et brev og truer med bål og brand og så er forhandlen til at tale med.
ellers er der jo altid motorsektionen i eksta bladet

>tror du ikke du skal læse teksten en gang til og se hvad der står :whipped:

Har talt med forbrugerklagenævnet .... det er ikke en sag de tager sig af !

>der skal ikke være noget galt med produktet. du kan få at vide nøjagtigt hvor meget du har til gode hos forhandleren ved at rette henvendelse til skat om aktindsigt i >handlen. :rolleyes:

Har fået fuld agtindsigt hos skattevæsenet. Så den information er på plads.

>er du medlem af fdm skriver juristerne et brev og truer med bål og brand og så er forhandlen til at tale med.

Nej jeg er ikke medlem af FDM .... Jeg er medlem af DMC ... men de svarer ikke på mine henvendelser .... Tager fat i MC Touring Club .... de har advokathjælp.

>ellers er der jo altid motorsektionen i eksta bladet

Kunne være en go idé hvis der var andre end mig, men det har jeg ikke kunnet få oplyst af SKAT.

Ved at Allan's MC tabte et civilt søgsmål .... så det ender det med !!

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.

kent

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: December 02, 2007, 08:05:14 pm »
fandens osse at man skal være et dumt svin for at få sine penge :brok:
hæng ham ud på alle forums og send ham links på dem :lmao:

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #20 Dato: December 02, 2007, 08:23:26 pm »
Ved at Allan's MC tabte et civilt søgsmål .... så det ender det med !!
Held og lykke med det!

Hvad med din egen forsikring? Havde du retshjælp?
Hvis der er en række lignende sager som har skabt precedæns( hvilket noget kunne tyde på) så skulle der være en chance for at forsikringsselskabet vil yde dig retshjælp.
Det er mig bekendt kun noget de går ind i, såfremt der er en rimelig mulighed for at vinde sagen.

Ellers kan du gennem advokatsamfundet finde nogen som yder gratis mundtlig retshjælp, men altså ikke fører nogen sag for dig.
Det Danske Advokatsamfund
Kronprinsessegade 28
1306 København K
Tlf. 3396 9798
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

kent

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: December 03, 2007, 02:48:44 pm »
har været inde på deres hjemmeside og kigge.
 GARANTI

Selvfølgelig er der obligatorisk 2 års garanti på vores nye motorcykler.

De første 2 år skal din motorcykel dog serviceres hos os uanset hvad det måtte være. Det gælder også ved skader, tuning og ombygning.

Efter de 2 år kan du vælge at servicere din motorcykel på et andet værksted eller hos os.

dette er ulovligt :police:, garanti er noget fabrikken stiller og du kan få den serviceret lige hvor du vil,
nu har de sat garatien op til 5 år på yamaha så er man stavnsbundet der.
kører han parallellimport, ellers kan man tale med en anden forhandler om han vil overtage forpligtelserne  mht garanti
det virker ikke som et sted jeg har lyst til at handle  :club:

« Senest Redigeret: December 03, 2007, 02:54:11 pm af kent »

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #22 Dato: December 03, 2007, 09:07:05 pm »
har i hvert fald fået mig til ikke at ville handle der nogensinde....

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #23 Dato: December 03, 2007, 10:50:48 pm »
har været inde på deres hjemmeside og kigge.
 GARANTI

Selvfølgelig er der obligatorisk 2 års garanti på vores nye motorcykler.

De første 2 år skal din motorcykel dog serviceres hos os uanset hvad det måtte være. Det gælder også ved skader, tuning og ombygning.

Efter de 2 år kan du vælge at servicere din motorcykel på et andet værksted eller hos os.

dette er ulovligt :police:, garanti er noget fabrikken stiller og du kan få den serviceret lige hvor du vil,
nu har de sat garatien op til 5 år på yamaha så er man stavnsbundet der.
kører han parallellimport, ellers kan man tale med en anden forhandler om han vil overtage forpligtelserne  mht garanti
det virker ikke som et sted jeg har lyst til at handle  :club:

Ved jeg godt ... og gør også som det passer mig. Når det er sagt er deres service udmærket og ofte bedre end "vi" er vant til ... men klart .. det kan man ikke forlage :-)
xXx - Christian

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #24 Dato: December 03, 2007, 10:54:07 pm »
Jeg har iøvrigt hendledt Forbrugerombudsmanden på dette problem og afventer hans svar på dette problem.

Derudover bliver diverse advokater og mit forsikringsselskab også smidt ind i sagen ...

Har oprettet en tråd på Motorcykelgalleri'et .... så I kan bare skrive løs derinde ....  :club:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=61225
xXx - Christian

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #25 Dato: December 04, 2007, 12:14:12 am »
Først og fremmest ,så er det ren parrallelimport, hvorfor div importører ikke vil stille garanti, med mindre der er tale om hjemkaldelse af cykler med fabrikations fejl!

Desuden er der ikke noget med, at de sætter extra udstyr på dyret, men sælger til samme pris som hos importør? Derved er det jo svært at tale om afgifts nedsættelse, han kan jo bare sige at dette er indregnet i mængden af extra udstyr?

-Men helt enig dårlig stil, som helt sikkert hurtigt bliver spredt i miljøet! :club: :club: :club:
kilosvin med div udstyr...

Jacob

• Roadracer
« Svar #26 Dato: December 04, 2007, 08:51:08 am »
har i hvert fald fået mig til ikke at ville handle der nogensinde....

X 2  :brok:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #27 Dato: December 04, 2007, 02:24:31 pm »
Har netop idag talt med MC Touring Club (Som jeg er medlem af) ... De siger og jeg citere ....

"... Saqen er helt klokke ren. Forhandleren skal betale pengene tilbage !"

Så må vi se hva deres advokater kan gøre ... ;-)
xXx - Christian

draugluin

• Søndagskører
  • **
« Svar #28 Dato: December 04, 2007, 06:30:47 pm »
Først og fremmest ,så er det ren parrallelimport, hvorfor div importører ikke vil stille garanti, med mindre der er tale om hjemkaldelse af cykler med fabrikations fejl!

Den tror jeg nu ikke de kan slippe af sted med. Hvis forretningen lukker står kunden, der er i god tro, jo lige pludselig med en cykel uden garanti.

Så vidt jeg husker var der i sin tid en masse ballade med parallelimporterede printere, hvor der var en, der blev skudt af et ringbind. Dengang ville den officielle importør ikke give garanti på parallelimporterede printere, men den gik ikke. De skulle give garanti på enhver printer af mærket, ligegyldigt hvordan de var kommet ind i landet.

Egentligt er det jo heller ikke importøren, men fabrikanten, der giver garantien, og de har jo også lavet de parallelimporterede varer.

kent

• Sandt SVin
« Svar #29 Dato: December 04, 2007, 06:53:55 pm »
har du husket at sende dem et link til denne tråd, mere så folk ikke får købt deres julegaver de forkerte steder :mrgreen: