kan de normalt aftermonteres uden de store problemer? 
På SV'erne ja, det skulle jeg mene - men hvorfor? Dæmpningen er alligevel temmeligt svag i forvejen... De fleste opgraderinger (hvis du skulle være interesseret i en sådan) udskifter alligevel ikke normalt den eksisterende dæmpning men supplerer den snarere ved at montere cylinderen over øverste gaffelbro som vist på billedet.
Alternativt kan man vist også skifte olien i styredæmperen - jeg er dog ikke helt klar over hvilke resultater man kan opnå på den måde.
På supersport-maskinerne med elektronisk styrdæmpning ved jeg ikke om man bare kan pille den af uden at få en fejlmelding ved opstart.
Jeg er ikke helt enig.
SV650'erne har ikke styrdæmper fra fabrikken, så der kan du eftermontere en, hvis du har lyst eller behov.
Det kan f.eks. være hvis du køre meget aggressivt, på bane eller bare har ændret på styregeometrien.
På SV1000'eren er der en styrdæmper i forvejen. Til mange er den sikkert fin, men den er ikke justerbar.
Dog kan du skifte olie til en tykkere eller tyndere for at ændre dæmpningen.
Jeg tvivler dog på at nogen monterer en ekstra styrdæmper
sammen med den eksisterende.
Grunden til at den sidder over styret er enten af pladshensyn, men nærmere fordi det er en justerbar, så man skal kunne komme til den rimelig nemt.