Forfatter Emne: Ekspertise til nybegynder eftersøges: SV650 vs. SV1000 del 2  (Læst 9796 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Ekspertise til nybegynder eftersøges: SV650 vs. SV1000 del 2
« Svar #30 Dato: Februar 17, 2008, 07:24:53 pm »
Der ER rigtigt mange penge at spare andetsteds.

Tag en tur til Hamburg - der ligger 7-8 MC/tøjforretninger lige indenfor gå-radius.

De 500-700 som turen koster ialt, kommer man NEMT til at spare i bl.a Louis Lagersalg.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #31 Dato: Februar 17, 2008, 07:54:56 pm »
Det er gået så godt med at få svar på sine spm. herinde, så derfor stiller jeg da lige lidt flere  :D

Når vi nu skal ud at købe ind med den store pung her om en god måneds tid eller 2, så skal vi have erhvervet os en del ting: 1 stk SV650, tøj og handsker fra Frank Thomas, hjelm fra Shoei og støvler fra Dainese, samt et par støvler mere... Alt i alt en listepris på omkring 115.000 kr.

Er der nogen bud på en forhandler der kunne tænkes at give et ordentligt tilbud - gerne i hovedstadsområdet (medmindre der er rigtig mange penge at hente andre steder)?

God søndag, Lise

Nettet. der er det billigt, men problemet er at man ikke kan prøve det inden. Jeg ville ikke ligge mig fast på nogle bestemte mærker inden jeg havde prøvet det. Vælg det der sidder bedst, og det er ikke sikkert at det er Shoei og Frank Thomas.

Hjemmsider er der www.louis.de og www.heingericke-flensburg.de af de billige.

Hvorfor har I lige valgt Frank Thomas etc.?
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #32 Dato: Februar 17, 2008, 08:06:36 pm »
De to nyligt overståede MC messer var et udemærket sted at prøve tøj fra forskellige mærker, gjorde jeg selv sidste år. Endte hos Aaagesen hvor jeg fik 10% (sølle) på et komplet sæt: hjelm, buks, jakke, støvler og handsker. Det burde være muligt at hente flere % men da det vist i StorKBH er kotyme IKKE at give rabat er det måske svært. I provensen og ude på Sjælland tror jeg det er nemmere. Ellers er der selvfølgelig nettet efter I har prøvet tøjet hos en forhandler. Man behøver jo ikke bruge flere timer af ekspedientes tid, når så man har fundet priserne på nettet kan man jo spørge i forretningen om de vil prøve at matche prisen. Vedr. rekl. føler jeg mig mere sikker ved en forh. og da jeg sidste år havde min lille søn og kone med ud og prøve tøj blev det den måske lidt dyre løsning.

BTW. vent ikke 2 mdr med at bestille cykel, det er min opfattelse at forhandlerne har MEGET travlt med at sælge nye cykler i år, var hos Enghave og mener han sagde 76 slutsedler siden nytår  :thumbsup:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

LB

• Gæst
« Svar #33 Dato: Februar 18, 2008, 07:16:54 am »
Hej Gertsen

I forhold til Shoei er der ikke nogen mere specifik grund til at det er denne jeg har valgt. Frank Thomas kommer sig af at jeg har haft lånt et sæt af en anden pige, som jeg syntes var superfedt - samtdig er det nogle lækre pigemodeller og en meget rimelig pris i fht. fx. Rukka (syntes jeg). Støvlerne fra Dainese kommer sig af den fantastiske model Lady Star, som har ekstra 2,5 cm sål, hvorved jeg kan nå jorden...

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #34 Dato: Februar 18, 2008, 02:41:19 pm »
Der ER rigtigt mange penge at spare andetsteds.

Tag en tur til Hamburg - der ligger 7-8 MC/tøjforretninger lige indenfor gå-radius.

De 500-700 som turen koster ialt, kommer man NEMT til at spare i bl.a Louis Lagersalg.

Jeg kan kun give Sajmon ret. Jeg smuttede til Hamburg sidste sommer og 1000 € fattigere havde jeg, IXS403 hjelm + sølv visir, textil jakke (IXS), bukser (FLM), kænguru skinds hansker (IXS), støvler (FLM) og sådan en beskyttelses jakke (LOUIS). Det er helt vildt så langt pengene rækker og de har et enormt udvalg ift. DK. Det er lækkert at kunne vælge mellem lidt andet end sort tøj. :thumbsup:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #35 Dato: Februar 18, 2008, 04:03:10 pm »
Jeg var på messen og prøvede en shark rsf-2 hjelm! Den sad bare perfekt på mig og lå på en pris af ca 2600,- Jeg fandt den på nettet, og alt i alt incl fragt fra england står den mig i ca 1200,-

Så der er bestemt rigtigt mange penge at spare. Så inden du køber, tag ud til Aagensen når de holder åbent hus. Og se hvad de har hos Enghave!Find str og priser, og derefter hvad det kan gøres for på nettet!
kilosvin med div udstyr...

Jacob

• Roadracer
« Svar #36 Dato: Februar 19, 2008, 12:26:57 pm »
Hej Lise

Først og fremmest tillykke med valget af cykel, I bliver ikke skuffede. Mht brug af cyklen havde min kæreste og jeg samme udgangspunkt som jeg hører du beskriver I har. Der gik dog kun en uge inden hun blev nød til at have sin egen MC. Det er altså bare ikke godt nok at sidde bag på....
Jeg købte min hos Enghave sidste sommer og fik også en ok deal med tøjet/ekstraudstyr med i prisen.
Ellers er jeg stor tilhænger af internettet når der skal købes udstyr. Der er rigtig mange steder hvor der kan spares rigtig mange penge. Jeg sparede fx. ca. 50% på Arai hjelm i forhold til listeprisen i DK. Google og SVrider er din ven.
Alternativet til at tage til Tyskland er Sverige, hvor udvalget i Malmö er en anelse større end i Kbh, og her kan spares ca 20% pga. kursforskellen.
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #37 Dato: Februar 19, 2008, 10:17:54 pm »
mht til pigetøj vil jeg anbefale at du tager et kig ud hos den MC bix der ligger i Kirstinehøj ude i kastrup på amager. Min kæreste var på udkig efter en fed jakke og endte da også op med en fed pigemodel ude hos aagesen... men da vi så kiggede ude i den ovenstående butik så vi til vores ærgelse at deres udvalg var en del større og federe.

Har selv købt min hjelm hos Enghave da jeg fik den med på slutseddelen. Resten købt hos Aagesen. De er meget sværre at få rabat ud fra, men god vejledning og rådgivning tæller også :)

palle SV1000N K6

• Søndagskører
  • **
« Svar #38 Dato: Februar 20, 2008, 12:57:15 pm »
Find størrelsen og prøv mærketøjet (Shoei, Dainese, Alpine Stars etc.)  hos en forhandler og bestil så på nettet i udlandet - der kan nemt spares adskilige tusser - måske uretfærdigt mod den danske forhandler, men thats life.
God vind

GSX1400, K7

LSJ

• Roadracer
« Svar #39 Dato: Februar 22, 2008, 05:36:06 pm »
Hej og velkommen til..

Tag turen til Hamburg!! Specielt hvis i kan finde nogen andre, så bilen er fyldt op, tjaaa så bliver benzin regningen ikke så dyr!!
Der er ganske rigtigt en masse butikker inden for gå afstand, specielt de store. Som louis og Hein-Gerricke, de har altså tit nogen fantastiske tilbud!! og der er pengene nemt hentet ind. En anden fordel er at de har et bredt udvalg, så der er masser af muligheder for at prøve sig frem for at finde de rigtige ting. Specielt når i kommer til hjelmene, det er ikke alle hjelme der passer til alle hoveder! Så min anbefaling er helt klart en tur derned!!

PS det er ikke Dainese der laver ladystøvlen, det er daytona. Majse nævner den også, og min kone giver den samme melding som hende. Den er desuden vandtæt modellen hedder Daytona Lady star gtx

Held og lykke med det.. Hilsen Lars
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #40 Dato: Februar 22, 2008, 09:05:49 pm »
Find størrelsen og prøv mærketøjet (Shoei, Dainese, Alpine Stars etc.)  hos en forhandler og bestil så på nettet i udlandet - der kan nemt spares adskilige tusser - måske uretfærdigt mod den danske forhandler, men thats life.
God vind

Dette er jo noget der rammer alle brancher og så den er jeg er i. Hvis ikke man vil erkende "truslen" fra nettet så skal man finde sig noget andet at give sig til.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #41 Dato: Februar 22, 2008, 09:35:43 pm »
Præcis og hvis man ikke kan være med på prisen, så må man jo i stedet være der med service, hjælpsomhed m.m Her er der sku mange mc forhandlere som kunne lære noget! I alt fald her i KBS området, hvis du spør mig! Ikke at jeg er blevet dårligt behandlet, men der er sku heller ikke meget service på drengen når man sådan lige kigger forbi div forhandlere! Tror de har lidt for let ved at sælge cykler de sidste par år! Og nå de sælger en cykel er det jo nok de fleste der lige tager restenen af pakken med...
kilosvin med div udstyr...

LB

• Gæst
« Svar #42 Dato: Februar 24, 2008, 05:06:28 pm »
Hej Lars

Tak for tippet med støvlen... Det vidste jeg vist godt når jeg tænker mig om - den er købt og står i skabet og glæder sig til at blive luftet  :D

Lise

SA

• Roadracer
« Svar #43 Dato: Februar 25, 2008, 11:55:22 am »
Med fare for at komme til at lyde som jeres gamle mavesure onkel, vil jeg lige kommentere konkurrencen mellem nettet og forhandlerne. Indledningsvis vil jeg sige, at jeg selv har handlet en del udstyr og ikke mindst dæk på nettet. Men at gøre brug af forhandlernes tid og service ved afprøvning af tøj og hjelme, for derefter at bestille fra nettet, er vel ikke helt fair og ikke mindst konkurrenceforvridende. En kommentar som "de må vænne sig til truslen fra nettet" er da også helt iorden, hvis man accepterer, at der ER forskel på at være kunde hos en internetforhandler og en forhandler med udstillingskapacitet, personale og dyre lokaler i DK. Så jeg mener nu, at man skal gøre op med sig selv, om man vil betale lidt ekstra for den service forhandleren kan tilbyde, eller om man vil tage chance og sansynligvis spare en del ved at handle på nettet. Tænk på, at forhandleren jo også er motorcyklist, og en sådan vil vi jo helst ikke dolke i ryggen......

OK kald mig bare gammel og mavesur, men det lettede sgu at komme af med det, he he!         :club:

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #44 Dato: Februar 25, 2008, 11:59:30 am »
Og så længe der ikke er noget ynk den dag, der ikke er en mc-forhandler indenfor 200km radius der forhandler tøj, fordi folk kun gider prøve tøjet i butikken - og IKKE handle dér... så er det en glimrende fremgangsmetode.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator