Forfatter Emne: Erfaringer med internet handel, vil du handle igen?  (Læst 3093 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Erfaringer med internet handel, vil du handle igen?
« Dato: Februar 20, 2008, 07:17:05 pm »
Jeg vil gerne høre om folks erfaringer med handel på internettet!? Om det så er handel med internet butikker www.louis.de , www.polo-motorrad.de , www.mandp.com eller lign. Eller om det er handel f.eks på ebay , med ebay butikker eller private! Hvad er folks erfaringer, passer varen på beskrivelsen, er der lang ventetid på at få sine varer eller er der mange problemer med at få varer byttet hvis der er fejl mangler osv.

Selv har jeg kun handlet en lille smule på nettet, og mine erfaringer er af blandet karakter!

Jeg har handlet med Louis, og har hver gang fået mine varer rimeligt hurtigt, og de har hver gang sendt mig det som jeg havde bedt om! Kun en enkelt gang var varen udsolgt! Pris og kvalitet har passet ganske pænt sammen.

Jeg har også været på ebay, og har her primært købt af virksomheder som har en ebay butik. Her har jeg haft væsentligt længere leverings tid, venter faktisk stadig på varer som er betalt d. 5/2 Og Her har jeg desværre været uheldig et par gange! Forkert str. eller beskadiget vare. Begge gange har jeg sendt varen tilbage, og har fået lovning på at varen bliver byttet og portoen betalt! Disse er blevet sendt i dag, så jeg kender ikke resultatet endnu, men regner da med at det er i orden!  :?

Kom med jeres indlæg, gode som dårlige historier er meget velkomne, måske skal vi ligefrem bandlyse et par butikker eller 3!! ?
« Senest Redigeret: Februar 20, 2008, 07:21:54 pm af roadpilot »
kilosvin med div udstyr...

Rasmus S

• Roadracer
Re: Erfaringer med internet handel, vil du handle igen?
« Svar #1 Dato: Februar 20, 2008, 07:23:21 pm »
Har brugt Louis.de og manp.co.uk, og var udemærket tilfreds med deres måde at gøre tingene på. Men der har selvfølgelig også været uheldige personer de steder, sådan vil det altid være... :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Februar 20, 2008, 07:40:16 pm »
Har handlet med mlol.de - super hurtig og meget god service! Ebay er mit andet lokale supermarked og har kun haft én dårlig oplevelse, som dog endte godt! Edbpriser og nethandel den vej er også hyppigt anvendt.

:thumbsup:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: Februar 20, 2008, 08:05:21 pm »
Jeg har i ca. 8 år handlet hos Louis.de og det har altid været i orden. Så en enkelt gang hos mlol.de og det var også i orden.  :thumbsup:

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #4 Dato: Februar 20, 2008, 09:22:57 pm »
Jeg handler alt hvad jeg kan komme afsted med på nettet. Bruger altid Visakort - så er man økonomisk sikret mod dårlige oplevelser  :thumbsup:
En enkelt dårlig oplevelse med nogle Yankee´er blev fixet med en "charge back" igennem banken.
Man har bedre handelsbetingelser på nettet end i detailhandelen.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #5 Dato: Februar 20, 2008, 09:33:07 pm »
Har købt lidt af hvert på nettet - har aldrig haft dårlige erfaringer! Handler som regel i etablerede butikker og sjældent på auktioner. Stoler mest på de etablerede butikker. Ville desuden være meget betæmkelig ved at købe ting som var prissat alt for billigt...

Har gjort brug af købeloven og de 14 dages fuld returret et par gange. Har aldig haft problemer eller sure miner på den konto heller...
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Februar 20, 2008, 10:05:54 pm »
Vil da også lige selv komme med endnu et lille indspark! Jeg har oplevet enda pænt store besparelser ved at handle på nettet! Hvis man er den lykkelig ejer af en grisling, og gerne vil pynte grisen med lidt fiber, er der en del gode butikker i Prinsens land! (Frankrig)  Desuden har jeg fundet mange gode tilbud i div butikker i england! (her særligt beklædning)

Jeg har som sagt kun handlet et begrænset antal gange, (ud over louis) og har her oplevet en lidt uheldig stime af uheldige leverancer! Jeg ved ikke om det er typisk ved net handel (man står jo ikke med tingene i hånden) eller om det bare er mig som har været uheldig?? Et er sikkert prisen virker meget tillokkende, men er det besværet værd, hvis man skal sende tingene tilbage hver anden gang? Hvad er folks erfaringer på det punkt?

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #7 Dato: Februar 20, 2008, 10:25:46 pm »
Har handlet en del på nettet, både hos de store kendte steder men også mindre (ukendte) steder. Jeg har dog fået mine varer alle gangene og helt uden problemer (ud over SKAT når man handler uden for EU  :brok: :brok:)

Vil helt sikkert handle på nettet igen.

/bo
MC-løs :-/

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Februar 20, 2008, 10:51:04 pm »
Har kun haft positive handler på nettet  :D :D
Louis.de = Super, også hvis man skal ha byttet noget man har købt i forkert størrelse  :oops:
Reifenversand = Super, Dækkene lå ved hoveddøren da jeg kom fra job  :D Lidt skidt hvis en tyveknægt var kommet forbi  :undecided:
Ebay = Super, både privat og ebay-shop, dele passer til beskrivelse  :D
Ting fra USA = Lortetold  :brok: :brok: men det er jo ikke forretningens skyld   8)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #9 Dato: Februar 21, 2008, 11:47:19 am »
Kan det ikke hurtigt løbe på hvis størrelsen ikke passer og man skal til at sende tingene frem og tilbage? Eller afholder Louis alle udgifter med et smil?
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

roadpilot

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: Februar 21, 2008, 12:37:38 pm »
Ved ikke med louis, men der hvor jeg har sendt tilbage er det for butikken har lavet en fejl! Dårlig indpakning = beskadiget vare, eller fordi de har sendt den forkerte str. Her har de sagt at de vil betale for fragt! Men nu er det jo sådan at man selv skal lægge ud, og så håbe på at pengene bliver betalt tilbage via pay pal! nu må jeg se....
« Senest Redigeret: Februar 22, 2008, 02:01:30 am af roadpilot »

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Februar 21, 2008, 01:34:15 pm »
Kan se at vi er gode netshoppere her på forum.

HAr selv købt alt muligt via nettet, og er aldrig blivet snydt eller skuffet endnu.  :thumbsup:
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Martin H

• Roadracer
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
« Svar #12 Dato: Februar 21, 2008, 01:34:33 pm »
Jeg har både handlet hos firmaer i England og med private over Ebay, jeg har aldrig haft problemer.
Jeg har dog engang prøvet hvor mine vare forsvandt, men der var sælge rmeget hjælpson og jeg fik mine penge igen, så jeg handler alt hvad jeg kan på nettet.  :D
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #13 Dato: Februar 21, 2008, 02:43:41 pm »
jeg køber meget på nettet, dog aldrig beklædning da jeg bedst kan lide at prøve pasformen inden køb. Man kan selvfølgelig prøve tøjet her i DK og så bestille efterfølgende, jeg mener bare ikke det er rimeligt over for forhandleren.
Hayabusa Sort / Orange

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Februar 21, 2008, 02:52:16 pm »
Kan det ikke hurtigt løbe på hvis størrelsen ikke passer og man skal til at sende tingene frem og tilbage? Eller afholder Louis alle udgifter med et smil?
Det kostede kun forsendelsen tilbage til Louis, og det er helt ok for mig  :D Det er jo risikoen ved at handle på nettet eller postordre.
Det skal så lige siges at det var min egen fejl :oops:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta