Selve manøvren er lidt en udfordring hvis man er usikker på benene, eller ved at man kører på en cykel som kun lige akkurat kan komme rundt på bredden af vejen - og jeg kender mange som ikke magter den endnu selvom de har haft kortet længe.
Når du skal rundt, er det vigtigste at du holder dig fra forbremsen. Tager du den, forrykker du din balance en del mere end med bagbremsen.
Gassen skal holdes samme sted hele tiden så du justerer din trækkraft på koblingen alene - og du skal lære dig selv ikke at stresse over at motoren ikke lyder "rigtigt".
Du kan sætte dig en halv balle til højre på cyklen så den kan lænes lidt ind uden at flytte din vægt med.
Jeg bruger personligt kun 2 fingre til koblingen da man stadig har lidt fat i styret med de 2 sidste - og det føler jeg giver en bedre fornemmelse af MC'en.
Fuldt styreudslag fra kantstenen - og så styrer du den på kobling og bagbremse.
Hvis din kørelærer er ved at opgive fuldstændigt, skal jeg gerne stille min MZ'er til rådighed for træning - den kan godt tåle at blive tabt på jorden og hvis du kan på den, kan du sgu på alle MC'er.

Jeg kan sågar nok finde en manøvrebane vi kan lege på, forudsat du gider futte til Ishøj.