Forfatter Emne: Styrdæmper, -hvorfor??  (Læst 11808 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Styrdæmper, -hvorfor??
« Svar #15 Dato: Februar 05, 2008, 11:32:28 am »
Hehe .. jeg tror nu rent faktisk at det er Thorsen selv der sælger den :)

Så det var ikke Alex mafiaen denne gang :D
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #16 Dato: Februar 05, 2008, 01:00:14 pm »
Hehe .. jeg tror nu rent faktisk at det er Thorsen selv der sælger den :)

Så det var ikke Alex mafiaen denne gang :D

Ej, det var også bare fis! Jeg fik lige hilst på Alex og Luske inde på messen... Jeg syntes at jeg spottede dig omme bagved, helt væk i et eller andet blad (ikke sådan et med damer) da jeg drønede forbi Alex stand.
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #17 Dato: Maj 07, 2008, 11:03:03 pm »
For at komme tilbage på sporet;

Jeg har fået et godt tilbud på en Wilbers styrdæmper til en Kawazaki Z1000. Er det værd at investere i til alm. frisk kørsel, eller har den kun sin berettigelse på bane?
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #18 Dato: Maj 08, 2008, 07:43:23 am »
For at komme tilbage på sporet;

Jeg har fået et godt tilbud på en Wilbers styrdæmper til en Kawazaki Z1000. Er det værd at investere i til alm. frisk kørsel, eller har den kun sin berettigelse på bane?
Den har sin berettigelse på en Z1000.... uanset hvordan eller hvor du kører
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Maj 08, 2008, 09:54:44 am »
Tak for svaret. Kan du uddybe lidt? Jeg har meget begrænset viden om styrdæmpere  :huh:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #20 Dato: Maj 08, 2008, 10:21:19 am »
Tak for svaret. Kan du uddybe lidt? Jeg har meget begrænset viden om styrdæmpere  :huh:

Selve dæmperen er den samme i mange tilfælde. Spørgsmålet er om slaglængden er den samme  :?

Beslaget til Z1000 kan du næppe bruge på din SV, men så kan du købe et ved siden af.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Maj 08, 2008, 10:24:59 am »
Derfor skiftede jeg fjedrene til HyperPro og skiftede også olien i min styrdæmper. SV´eren blev en helt anden maskine og helt rolig, det kan varmt anbefales.

Det er jo hele to (2!) ting på én gang  :shock:  Har du prøvet at pille styrdæmperen af siden og se om nye gaffelfjedre alene var nok??

I TouringNyt mente de engang at styrdæmpere primært var for at kompensere for dårlig opsat affjedring, så de brugte tid på opsætningen af deres TL1000S og pillede styrdæmperen af.
Jeg har også selv tosset rundt på en TLS uden styrdæmper, men med super affjedring, og der var ingen problemer (og alle ved jo at jeg kører som Rossi  8) )

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #22 Dato: Maj 08, 2008, 10:38:02 am »
I værste tilfælde for at undgå dem her:

Jeg er næsten sikker på at Mr SwingKing der har styrdæmper på.
Selv MotoGP maskinerne 'slapper' engang imellem. Gad vide hvor mange brækkede håndled der havde været i sporten hvis ikke styrdæmperen var opfundet??  :shock: :shock:

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #23 Dato: Maj 08, 2008, 10:41:26 am »
De fleste opgraderinger (hvis du skulle være interesseret i en sådan) udskifter alligevel ikke normalt den eksisterende dæmpning men supplerer den snarere ved at montere cylinderen over øverste gaffelbro som vist på billedet.

Jeg er ikke helt enig.

Jeg tvivler dog på at nogen monterer en ekstra styrdæmper sammen med den eksisterende.
Grunden til at den sidder over styret er enten af pladshensyn, men nærmere fordi det er en justerbar, så man skal kunne komme til den rimelig nemt.

Det synes jeg også  8)  Beslag til montering over styret bliver også kaldt Ducati-style, og de dersens Ducati'er er der jo nogne som godt kan li at efterligne  :innocent:
Jeg ville foretrække montering under styret, men det er fordi jeg er nen touringhat og næsten altid kører med tanktaske.
Et andet minus med top-montering: 4 umbracobolte og JohnDoe har hugget din 2500kr bling-bling dims  :club:

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #24 Dato: Maj 08, 2008, 10:42:42 am »
SPAM-indlæg start  :oops:

Fem indlæg i streg. Kan man mon fylde en hel side ud??  :orkester:

SPAM-indlæg slut  :angel:

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #25 Dato: Maj 08, 2008, 10:49:20 am »
 :afro: Glemte nok lige at nævne at profilbilledet snyder lidt. Jeg solgte min SV650S igår, og har en Z1000 K3 i vente. Spørgsmålet var om jeg ville få nogen glæde af en Wilbers styrdæmper, eller om det kun var for at spille fandango på Linien jeg skulle købe den. Den er helt ny, men jeg køber den til noget under markedspris. Derfor kan det jo tænkes at den var pengene værd after all. Hvad siger du NielsSV, jeg kan se at tastaturet er varmt???  :respekt:

NielSV650

• Sandt SVin
« Svar #26 Dato: Maj 08, 2008, 10:53:19 am »
Hvad siger du NielsSV, jeg kan se at tastaturet er varmt???  :respekt:

GO!!!!!!!

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #27 Dato: Maj 08, 2008, 11:38:35 am »

Selve dæmperen er den samme i mange tilfælde. Spørgsmålet er om slaglængden er den samme  :?

Beslaget til Z1000 kan du næppe bruge på din SV, men så kan du købe et ved siden af.
Misforståelse-misforståelse :oops: Jeg troede du skulle bruge den til en Z1000.........
SV'eren (650) kan sagtens klare sig uden styrdæmper, men kører man rigtig frisk til er den sikkert fin  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #28 Dato: Maj 08, 2008, 12:47:56 pm »
Hehe, glem alt og start forfra.

Jeg ejer IKKE en SV650S længere. Styrdæmperen er købt til og skal monteres på en Kawazaki Z1000 K3, og så vidt jeg kan forstå, så er i enige om at det ville være en god ide.

Jeg takker for inputs, kom dog gerne med flere.

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #29 Dato: Maj 08, 2008, 01:21:32 pm »
Hehe, glem alt og start forfra.

Jeg ejer IKKE en SV650S længere. Styrdæmperen er købt til og skal monteres på en Kawazaki Z1000 K3, og så vidt jeg kan forstå, så er i enige om at det ville være en god ide.

Jeg takker for inputs, kom dog gerne med flere.
He-he, jeg troede det var en gammel Z1000 fra omkring startfirserne. Der er en styrdæmper et must  :shock:
De nye modeller har jeg aldrig prøvet og kan derfor ikke udtale mig  :lipsrsealed:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta