de skriver den har slipper-kobling - ka det passe
Den har ikke en rigtig slipper kobling, den har en kobling som vha vacum fra motoren slipper lidt når der motorbremses kraftigt... Det tager lige toppen af muligheden for at skride ud pga forkert gear eller lign.
Nope! Det er vist Aprilia, der kører med en vacuum-assisteret kobling på deres Mille (og Tuono). SV'en har ikke denne funktion. Jeg har flere steder læst, at koblingen skulle være hentet direkte over fra TL-modellerne, bortset selvfølgelig fra den hydrauliske aktivering, og derfor også have en slags slipper-effekt. Har som I andre også prøvet at kaste koblingen, og synes nu ikke det virker som om den slipper specielt meget, men har jo heller ikke noget sammenligningsgrundlag. Desuden er det vist også mest en gimmik der som radial-calipere og andet gejl, mest virker foran ishuset. Til friskt landevejskørsel og en tur på Knutten i ny og næ, er der vist ingen almindekige chauffører, der savner det....! Og et kig på Euro-sport's GP udsendelser, afslører da også at selveste Hr Rossi såmænd bruger koblingsgrebet til at dosere motorbremsen i indgangen til kurverne. Hvis han ka', så ka' vi sgu da også.....
