Forfatter Emne: SV1000 roses i BIKE 3/2008  (Læst 5490 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #15 Dato: Februar 21, 2008, 11:46:39 pm »
Problemet ved SV1000S er at man bliver vænnet til en sportslig V2'er og så er næste logiske skridt vel noget i retning af Ducati...  :mrgreen:
SV650N ABS K8

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #16 Dato: Februar 22, 2008, 01:07:58 am »
Hva ritzau! er det erfaringen som taler der eller...?  :innocent:
kilosvin med div udstyr...

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #17 Dato: Februar 22, 2008, 09:52:09 am »
Jo!
Og kan ikke anbefales!
Det er ikke altid at den der smør godt kør godt!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #18 Dato: Februar 22, 2008, 10:04:51 am »
"Den kan både bruges til lidt inspireret bøllekørsel og komfortabel svingballet."  :innocent:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #19 Dato: Februar 22, 2008, 11:23:33 am »
Alle SV1000, uanset årgang, har back torgue limiter system...

Hvad angår SV650 så ved jeg det ikke.
650'eren har det ikke........... fandt jeg ud af på vej ud på langsiden på Knutstorp, da en opgearing blev til nedgearing :shock: :shock: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #20 Dato: Februar 22, 2008, 12:56:43 pm »
Problemet ved SV1000S er at man bliver vænnet til en sportslig V2'er og så er næste logiske skridt vel noget i retning af Ducati...  :mrgreen:
Naa - ville det ikke være et skridt i den forkerte retning :lol:, hvis det er fordi man savner skramle lyden fra ventiler og kobling på Ducati'en kan man da evt. bare løsne ventilerne lidt på SV1000'en  :twisted:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #21 Dato: Februar 22, 2008, 04:39:40 pm »
Tusinde tak for linket!!!  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Og til dem der ved ned i kiosken for at hente bladet, tja det seneste blad jeg har (2008/02) der står at det nye (2008/03) udkommer 28/2
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #22 Dato: Februar 22, 2008, 06:51:38 pm »
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:

Den har ikke en rigtig slipper kobling, den har en kobling som vha vacum fra motoren slipper lidt når der motorbremses kraftigt... Det tager lige toppen af muligheden for at skride ud pga forkert gear eller lign.

Nope! Det er vist Aprilia, der kører med en vacuum-assisteret kobling på deres Mille (og Tuono). SV'en har ikke denne funktion. Jeg har flere steder læst, at koblingen skulle være hentet direkte over fra TL-modellerne, bortset selvfølgelig fra den hydrauliske aktivering, og derfor også have en slags slipper-effekt. Har som I andre også prøvet at kaste koblingen, og synes nu ikke det virker som om den slipper specielt meget, men har jo heller ikke noget sammenligningsgrundlag. Desuden er det vist også mest en gimmik der som radial-calipere og andet gejl, mest virker foran ishuset. Til friskt landevejskørsel og en tur på Knutten i ny og næ, er der vist ingen almindekige chauffører, der savner det....! Og et kig på Euro-sport's GP udsendelser, afslører da også at selveste Hr Rossi såmænd bruger koblingsgrebet til at dosere motorbremsen i indgangen til kurverne. Hvis han ka', så ka' vi sgu da også.....          :hand:

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #23 Dato: Februar 23, 2008, 02:04:40 pm »
Sku de ikke snart få Ham Rossi over på en V2! Jeg synes det vill klæde ham.... Det der jumehaa det klæder ham sku da ikke! Mon de har lavet en maskine der kan følge med i år!
kilosvin med div udstyr...

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #24 Dato: Februar 24, 2008, 02:00:59 pm »
He he der skal vist laves lidt om i reglementet, hvis en v2'er skal kunne følge med i MotoGp. Men personligt glæder jeg mig for vildt til Gp-sæsonen starter her først i marts. Ku' være lidt sjovt, hvis ham Stoner kunne få lidt modstand! Sorry for at springe lidt fra oprindeligt emne.....

Kilosfau

  • Gæst
Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
« Svar #25 Dato: Februar 24, 2008, 07:31:01 pm »
Jeg ved godt at wikipedia ikke er 100% altid men here goes:

Power-assist clutch amplifies torque for positive clutch engagement and acts as a back-torque limiter for smooth downshifts.


Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_TL1000S

Dvs det tyder på at det ikke er vakuum styret men hydraulisk.